6.7 C
Campulung Muscel
23/01/2025

O angajată în plus la ghişeul Registraturii, între cele şase urgenţe de personal ale Primăriei Câmpulung

Dacă nu s-au putut 147, sunt bune şi 125 de posturi la Primărie, este compromisul înghiţit cu noduri de autorii planurilor de extindere a personalului, cu 28 de inşi, la sfârşitul lui august, reduşi la 19, la sfârşitul lui septembrie. După două contramandări ale votului şi după două ajustări ale cifrei finale, au rezultat şase posturi în plus, la care şefimea instituţiei n-a renunţat nici picată cu ceară, de urgente ce sunt aceste angajări! Forma finală a statului de funcţii, care a fost aprobată de majoritatea politică aflată la discreţia primarului, a constat în 125 de posturi în Primărie, faţă de cele 119 existente în toamna anului 2016. Intenţiile de la sfârşitul verii erau de a creşte colectivul cu 28 de persoane, o decizie aberantă, lansată de nişte iresponsabili incapabili să prevadă falimentul Câmpulungului, un oraş în care banii colectaţi de la locuitori, din taxe şi impozite, nu sunt de ajuns pentru acoperirea salariilor la Primărie. 

Cei 28 inşi în plus, în august, au rămas 19, în septembrie. În octombrie, din cei 19 în plus, au rămas 6    

Pentru a treia şedinţă de Consiliu consecutivă, Executivul lui Liviu Ţâroiu a mai tăiat, pe ici, pe colo, posturile ai căror ocupanţi mai pot aştepta. Mai poate aştepta, până după alegeri, administratorul de municipiu, o persoană pe care o nominalizează primarul. Şi dacă nu mai este decât o jumătate de an până la alegerea noului primar, care poate fi tot vechiul (sau nu), nu-şi avea sensul desemnării unui angajat în noua postură, în care ar fi beneficiat de un salariu ca al oricărui alt şef din Primărie. De asemenea, mai pot aştepta cei cinci salariaţi de la Compartimentul Implementare Proiecte Fonduri Externe Nerambursabile, care va începe să funcţioneze în momentul în care municipalitatea va obţine finanţarea europeană pentru modernizarea sistemului de iluminat public. În afara celor şase posturi eliminate din grilă, s-a mai făcut o economie de personal, renunţându-se la intenţiile păguboase de înfiinţare a unui Serviciu de Iluminat Public, cu opt salariaţi, în condiţiile în care A.N.R.S.C. accepta şi un compartiment cu un singur salariat. 

Ultima „strigare” a organigramei a Primăriei a însemnat o micşorare cu 13 posturi faţă de şedinţa din septembrie şi cu 22 de posturi faţă de şedinţa din august. Vă amintim că, la sfârşitul lunii august, autorităţile doreau să crească numărul de funcţii în Primărie la 147, cu 28 mai mulţi salariaţi decât în 2016. Conştient că-şi pune din nou lumea în cap cu o jumătate de an înaintea alegerilor locale, în care PSD nu mai intră avantajat de norocul de acum trei ani şi jumătate, Liviu Ţâroiu a retras hotărârea din dezbaterea Consiliului, ca s-o mai cosmetizeze puţin până la şedinţa din septembrie. Cosmetizarea a constat în îndepărtarea a 9 posturi, a căror eliminare scădea numărul angajaţilor la 138, cu 19 mai mulţi faţă de statul votat în toamna lui 2016, care număra 119 poziţii. 

La sfârşitul lui septembrie, s-a produs o nouă amânare a hotărârii controversate, supuse unei ajustări mai substanţiale faţă de luna anterioară. Mai precis, s-au tăiat cele 13 locuri descrise mai înainte, rămânând un supliment de 6 faţă de lista anului 2016. Unde vor funcţiona cei şase a explicat şeful Executivului la dezbaterea Consiliului Local de joi, 31 octombrie 2019. „Am considerat că sunt necesare câteva posturi la care, la această oră, avem mari deficienţe. Vom avea un Compartiment de Iluminat Public, care va fi delegat, dar, până atunci, să avem o persoană care să se ocupe de constituirea lui, pentru că ne trebuie pentru proiectul pe care l-am depus pe fonduri europene, de modernizare a iluminatului public, prin trecerea lui pe LED. Un şef de serviciu la Dezvoltare Locală. N-am avut până acum şi consider că este absolut necesar. Se lucrează foarte greu cu şase persoane, care nu sunt coordonate de un şef de serviciu. Ca să fie serviciu trebuie să fie şapte persoane. Atunci trebuie să mai angajăm o persoană. Avem nevoie şi la Direcţia Economică, dat fiind faptul că am făcut câteva verificări în ceea ce priveşte evidenţa patrimoniului şi fondul locativ, unde stăm foarte-foarte rău. Facem un Compartiment pentru Fond Locativ şi Evidenţa Patrimoniului, pentru care am luat două persoane de la Direcţia Economică şi vrem să mai aducem o persoană care să coordoneze această activitate. Avem atâtea locuinţe neevidenţiate, neîngrijite. Probabil că cei care sunt în comisia de repartizare a locuinţelor îşi dau seama cât de nevoie este de acest compartiment, care până acum a mers aşa cum ştim toţi. Prin lege ne obligă să facem un Compartiment de Guvernanţă Corporativă şi Sprijinire Asociaţii de Proprietari, pentru că cel de la audit are audit intern, iar cu asociaţiile de proprietari avem foarte mari probleme, la apă, gunoi, etc. şi nimeni nu-i poate coordona, fiind un domeniu foarte rău organizat. La Resurse Umane am avea nevoie de încă o persoană, pentru Registratură, pentru că, în timpul programului, are deplasări la Poştă, la Judecătorie, etc. când îşi face concediul de odihnă. Şi la Compartimentul Juridic unde stăm foarte rău şi ne mai trebuie un consilier juridic.”, a descris primarul Ţâroiu situaţia angajărilor care se vor produce la anul, când vor fi prevăzuţi banii de salarii în bugetul local.  

Cele şase posturi au un impact anual în ceea ce priveşte salarizarea, conform comunicării realizate în plen de gestionarul bugetului local,  de circa 386.000 lei. 

Ţâroiu anunţă că poartă tratative pentru transferarea unui arhitect la Câmpulung 

Dintre cei şase, care s-au votat, de data aceasta, doar cu împotrivirea opoziţiei, fără comentariile dezaprobatoare ale colegilor de partid, care n-au lipsit la precedenta tentativă de trecere prin Consiliu a statului de funcţii „înfoiat”, Liviu Ţâroiu a precizat că: „Insist, în mod deosebit, pe Compartimentul de Iluminat Public, pe care prin lege suntem obligaţi să-l avem. Până acum n-am făcut absolut nimic.” În acest caz, n-ar fi chiar o angajare, ci o transferare de la ADP a unei persoane dintre cele care se ocupă de iluminatul public. „Îl detaşăm până rezolvăm problema cu proiectul (n.r. de modernizare a iluminatului public), după care trece înapoi la ADP. Deocamdată, îl detaşăm, dar el trebuie să fie în schemă şi în domeniu.”, a adăugat primarul din a cărui dispoziţie va fi înfiinţat compartimentul cu fonduri europene, numai dacă va fi accesată finanţarea pentru investiţia în iluminatul public. 

Primăria rămâne pe mai departe lipsită de specialişti în fonduri europene, în sensul de a căuta finanţări şi a scrie proiecte, iar motivul îl constituie salariile care ar trebui suportate din bugetul local. Or în situaţia în care compartimentul activează numai pe durata implementării unui proiect câştigat, plata lor se face din bugetul proiectului, adică din banii UE. După cum aţi remarcat, Executivul nu este îngrijorat când vine vorba despre a suporta lefurile unui registrator şi unui jurist, la fel de inutil precum ceilalţi, îl schimb, are frământări să-i plătească pe unii care, teoretic, prin munca lor, ar aduce bani la Câmpulung. 

Colegul de partid al primarului, Nicolae Dumitrescu, îi atrage atenţia acestuia că ar trebui să-l frământe şi lipsa celui mai important om din schema de personal, mai important decât şeful Investiţiilor, care intuim că este tot unul dintre reciclaţii fără ocupaţie din fieful PSD. „Neocuparea celei mai importante funcţii din Primărie produce efecte devastatoare, ruşinoase. Uitaţi-vă cum arată oraşul! Arhitectul oraşului ar fi tăiat în carne vie şi n-ar fi lăsat să se întâmple asemenea nenorociri.”, a afirmat acesta. „Suntem la a patra reluare de concurs. Nu se mai înscriu. Arhitecţii care lucrează ca lumea nu vin pe 7.000 lei, cât iau la Primărie. Am făcut trei concursuri la A.N.F.P. şi unul la noi şi nu s-a înscris decât o persoană. N-a scris nimic. Suntem în tratative ca să transferăm pe cineva.”, a anunţat Liviu Ţâroiu, care are dreptate parţial. Anca Coşa, singura persoană care s-a înscris la cea mai recentă încercare de ocupare a funcţiei de arhitect şef, a folosit timpul alocat probei scrise pentru a contesta comisia de examen. Şi a scris vreo şapte pagini la adresa celor desemnaţi să-i analizeze calităţile profesionale. Magda BĂNCESCU

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!