Insistenţele membrilor Asociaţiei „Salvaţi Câmpulungul şi Muscelul” la ministrul Transporturilor, Alexandru Răzvan Cuc, de a obţine informaţii despre planurile instituţiei în privinţa celor mai importante artere care străbat zona de Nord a Muscelului, au beneficiat de lămuriri cu mai multă substanţă decât cele furnizate după prima adresă având ca obiect DN 73 Piteşti-Câmpulung-Braşov, DN 73C Câmpulung-Curtea de Argeş, DN 73D, Câmpulung-Mioveni şi DN 72 A Câmpulung-Târgovişte. Mobilizarea A.S.C.M., care a iniţiat în această vară o corespondenţă cu Ministerul Transporturilor, a avut la bază dorinţa muscelenilor de a circula pe drumuri bune şi a scăpa de sentimentul de izolare a Nordului judeţului, prin degradarea arterelor de importanţă naţională de pe teritoriul său. Răspunsul incomplet şi nesatisfăcător oferit de instituţiile din subordinea Ministerului Transporturilor la prima solicitare a Asociaţiei, limitat la câteva explicaţii telegrafice despre DN 73, fără nicio referire la celelalte trei şosele aflate într-o stare inacceptabilă, i-a determinat pe cei 89 de reprezentanţi ai societăţii civile din majoritatea domeniilor de activitate la nivelul comunităţii locale şi nu numai, reuniţi în A.S.C.M., să repete solicitarea referitoare la condiţia Drumului Naţional 73C Câmpulung – Curtea de Argeş, existând intenţia exprimată cu maximum de seriozitate a membrilor Asociaţiei şi a susţinătorilor lor de a atrage atenţia opiniei naţionale, printr-o acţiune de protest organizată pe şoseaua cu reale şi severe probleme de circulaţie.
Noua adresă formulată în atenţia mai-marelui de la Transporturi la o lună şi două zile distanţă de prima, pe 22 august 2017, a avut mai mult efect decât cea dintâi, tratată superficial de destinatari. Mariana Ioniţă, şefa Direcţiei Investiţii, Reglementări Tehnice şi Autorizaţii de Construire, subordonată ministerului, a transmis şi cea de-a doua adresă a A.S.C.M. către C.N.A.I.R. SA, care a formulat, de data aceasta, un răspuns cu privire la „toate cele patru sectoare de drumuri naţionale care tranzitează judeţul Dâmboviţa (DN 73, DN 73C, DN 73D, DN 72A)”. Deşi răspunsul face trimitere la drumurile din judeţul vecin, Dâmboviţa, oficialii descriu situaţia de pe teritoriul Argeşului, pe care v-o prezentăm şi dumneavoastră, aşa cum i-a fost transmisă Asociaţiei.
Chiar dacă veştile nu sunt tocmai excelente, sunt fragmente în conţinutul răspunsului care sună încurajator. De pildă, pe drumul spre Curtea de Argeş, intenţiile sunt de a repara o suprafaţă de 6.000 de metri pătraţi din porţiunea betonată a şoselei. Oricum, este de remarcat agitaţia produsă de interesul exprimat şi transmis de Asociaţia „Salvaţi Câmpulungul şi Muscelul”, dispusă să organizeze acţiuni de protest susţinute de mii de musceleni aduşi la capătul răbdării de şoselele execrabile ale Muscelului, agitaţie constând în reparaţiile efectuate până în acest moment, care, iată, după cum suntem asiguraţi, vor continua cu mai multă intensitate. Hai s-o vedem şi pe asta!
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA
Direcţia Mentenanţă Drumuri Naţionale şi Autostrăzi
Serviciul Mentenanţă Drumuri Naţionale şi Autostrăzi
Ministerul Transporturilor
Direcţia Investiţii, Reglementări Tehnice şi Autorizaţii de Construire
În atenţia doamnei director Mariana IONIŢĂ
Referitor: adresa Asociaţiei „Salvaţi Câmpulungul şi Muscelul” nr.112/20.07.2017, înregistrată la M.T. sub nr.27765/25.07.2017, iar la D.I.R.T.A.C. sub nr.3678/28.07.2017
Ca răspuns la adresa dumneavoastră nr. 27765/28.07.2017, înregistrată la C.N.A.I.R. SA cu nr.92/56647/28.07.2017, privind sesizarea Asociaţiei „Salvaţi Câmpulungul şi Muscelul” nr.112/20.07.2017, referitoare la repararea drumurilor naţionale DN 73, DN 73C, DN 72A şi DN 73D, vă comunicăm următoarele:
8D.R.D.P. Bucureşti, care este administrator al infrastructurii rutiere, formată din Drumuri Naţionale şi Autostrăzi care tranzitează judeţul Dâmboviţa, intervine pe întreaga reţea ori de câte ori este nevoie şi în limitele cheltuielilor aprobate, pentru lucrările de întreţinere (mentenanţă);
Drumul Naţional 73 Piteşti-Câmpulung-Braşov
8Pe sectoarele km 13+800-42+850, 54+050-58+900, 64+400-70+000, 70+800-74+100, DN 73 a fost predat pentru modernizare către Asocierea AZVI SA – STRACO Grup SRL. Lucrările fac parte din proiectul de investiţii „Modernizare DN 73 Piteşti-Câmpulung-Braşov km 13+800-42+850, 54+050-128+250”, contract de achiziţii publice de lucrări (cu servicii de proiectare) nr.62/05.07.2011;
8Pe sectoarele nepredate, ori de câte ori a fost necesar, s-au executat lucrări de reparaţii asfaltice (plombări de gropi);
8Referitor la sectorul de drum care străbate municipiul Câmpulung, între km 42+850-54+050, şi care se află în administrarea acestuia, în conformitate cu prevederile OG 43/1997, actualizată la 22.04.2014, conform Ordinului nr.198/2014, art.38, alin.1, „Pe sectoarele de drumuri publice care traversează localităţi rurale, autorităţile administraţiei publice locale sunt obligate să întreţină şanţurile, rigolele, podeţele, plantaţiile, trotuarele, căile pietonale sau altele asemenea”;
8Conform prevederilor menţionate mai sus, pe porţiunea de drum naţional DN 73 aferentă localităţii Câmpulung, obligaţia întreţinerii acesteia revine autorităţilor administraţiei publice locale.
Drumul Naţional 73C Câmpulung-Curtea de Argeş
8Pe DN 73C, sectorul cuprins între km 0+000 (Schitu Goleşti) şi km 37+500 (Curtea de Argeş), există următoarele degradări:
-pe sectoarele cu îmbrăcăminte asfaltică (km 0+000-0+600 şi 13+100-37+500): fisuri, crăpături, faianţări, ciupituri, tasări locale, burduşiri, cedări de acostamente şi taluzuri, alunecări de terasament. Pe tronsonul km 33+500 stânga, pe o lungime de circa 50 metri, circulaţia se desfăşoară cu restricţie pe jumătate de cale. În vederea remedierii, urmează a se efectua expertiza tehnică;
-pe sectorul cu îmbrăcăminte de ciment km 0+600-13+100: fisuri, crăpături, dale degradate (sparte, ridicate, lipsă), burduşiri, tasări, alunecări de terasament. Pe tronsonul km 4+380 stânga, pe o lungime de circa 50 metri, circulaţia se desfăşoară cu restricţie pe jumătate de cale. În vederea remedierii, urmează a se efectua expertiza tehnică.
S-au executat lucrări de întreţinere curentă (reparaţii asfaltice izolate, plombări de gropi (1.000 metri pătraţi), în cadrul programului de întreţinere pe anul 2017, urmând ca, în decursul a două săptămâni, să se execute 6.000 metri pătraţi de reparaţii pe îmbrăcămintea de ciment.
Drumul Naţional 73D Câmpulung-Mioveni
8Pe DN 73D, sectorul cuprins între km 0+000 – km 49+125, prezintă multiple degradări la partea carosabilă, sub formă de: fisuri, crăpături, faianţări, tasări, care nu pun în pericol siguranţa circulaţiei. Pe sectorul de drum km 39+000-49+125 sunt tasări la platformă (alunecări de teren active), iar la km 40+000 şi la km 46+000 sunt două alunecări, unde circulaţia se desfăşoară îngreunat din cauza rampelor/pantelor mari şi a părţii carosabile din piatră de calcar. La km 43+830, pe partea stângă, este erodat taluzul drumului în rambleu pe o lungime de aproximativ 30 metri (este distrusă apărarea de mal din gabioane), iar pe partea stângă, în carosabil este o tasare de 5-10 centimetri.
Pe o suprafaţă de 6.500 metri pătraţi s-au efectuat reparaţii asfaltice (plombare de gropi), iar circulaţia se desfăşoară în siguranţă pe DN 73D.
Drumul Naţional 72A Câmpulung-Târgovişte
8Pe DN 72A, sectorul cuprins între km 43+270-km 64+110 prezintă multiple degradări la partea carosabilă sub formă de: fisuri, crăpături, faianţări, tasări, cedări acostamente.
Pe sectoarele de drum cuprinse între km 43+270-50+000 şi km 60+000-64+110, traficul se desfăşoară în condiţii normale, similar celui din judeţul Dâmboviţa, iar de la km 50+000-60+000, unde sunt declivităţi mari (zonă de deal) şi foarte multe curbe cu raze mici, traficul se desfăşoară îngreunat, pentru că pe acest sector sunt alunecări de teren active, care au determinat apariţia denivelărilor la platforma drumului;
La km 57+700 se află un pod degradat (este distrusă apărarea de mal, rupt capul podului şi trotuarul pietonal), iar circulaţia se desfăşoară îngreunat, pe o singură bandă.
Pe o suprafaţă de 1.500 metri pătraţi s-au efectuat reparaţii asfaltice (plombare de gropi). Din cauza traficului (în special, traficul greu), care a crescut foarte mult în ultima perioadă, structura drumurilor a cedat (nu mai are capacitatea necesară spre a prelua acest trafic), iar lucrările de întreţinere curentă asigură viabilitatea pe perioade mici.
În vederea desfăşurării unei circulaţii în condiţii de siguranţă şi confort pentru drumurile DN 73, DN 73C, DN 72A şi DN 73D sunt necesare atât lucrări de reabilitare şi modernizare (predare în totalitate a DN 73 pentru modernizare), cât şi finalizarea urgentă a lucrărilor pe sectoarele predate.
Cu stimă,
Director general
Ing.Ştefan IONIŢĂ
Director Direcţia Mentenanţă D.N.A.
Ing.Cristian ANDREI