A fost suficient “să spargă gheaţa” un angajat dintr-o Primărie, care, în paralel cu serviciul la stat sau chiar în timpul serviciului la stat, să presteze pentru un particular aflat într-o colaborare (financiară) cu respectiva instituţie. Fac acest lucru cei implicaţi în proiecte europene, economiştii care sug la mai multe oi, publice ori private, şi alţii care, astfel, devin incompatibili. Unii o fac pe ascuns, alţii, la vedere. Însă nici cei care lucrează pe faţă şi cu statul, şi cu privatul, să zicem, într-un proiect cu fonduri europene sau guvernamentale, nu sunt declaraţi incompatabili decât dacă îi reclamă
cineva la ANI, ANI face ancheta, dă verdictul, se ajunge la judecată, la prima instanţă, a doua instanţă ş.a.m.d. Într-o incompatibilitate nedovedită s-ar afla o proaspătă directoare din sectorul bugetar, care a prestat şi pentru un grup care rulează fonduri europene, şi pentru o obşte. Într-o situaţie similară s-a aflat un coleg de-al ei, de la o Primărie musceleană. Ginerele primarului a fost reclamat la ANI, s-a lăsat cu un control, la finalul căruia a fost dovedit ca incompatibil. Omul a pierdut şi funcţia din Primărie şi, pe deasupra, trebuie să plătească retroactiv toate salariile pe care le-a încasat de la stat pe durata cât a colaborat cu privatul.