5.5 C
Campulung Muscel
22/04/2024

Buluc la Edilul, unde cetăţenii aşteaptă mai bine de o oră pentru noile acte parafate cu firma piteşteană

Oamenii de la Financiar Urban să meargă pe teren şi să încheie contracte de gunoi cu abonaţii! 

2016 este anul marii schimbări în materia gunoiului menajer, „rupt” de pe factura emisă de Edilul şi trecut, ca răspundere a încasării contravalorii prestaţiei, în sarcina firmei care efectuează colectarea. Din cauză că acest serviciu asigurat la nivelul Câmpulungului de firma din Piteşti, Financiar Urban, deţinătoarea unei treimi din pachetul de acţiuni la Edilul, figura pe documentul de plată al operatorului local, abonaţii, în mare majoritate, habar nu aveau că sunt două firme sub acelaşi „acoperiş”. Edilul, pe partea de apă şi canalizare, Financiar Urban, pe partea de gunoi. Iscându-se discuţii contradictorii, în special după ce Financiar Urban a ridicat pretenţia de a primi o taxă de salubrizare de la bugetul local, în contul celor fără contract, s-a luat decizia facturării separate a utilităţilor oferite de doi prestatori. Adică fiecare societate cu factura ei. Din acest moment au apărut problemele pentru toate părţile implicate, care nu sunt puţine. Pentru populaţie, că nu a fost îndeajuns de bine informată cu privire la acest fapt, care presupune formalităţi noi. Dar şi pentru Edilul, unde s-a format o înghesuială de proporţii într-un spaţiu insuficient, unde abonaţii aşteaptă mai bine de o oră ca să le vină rândul la perfectarea contractelor cu Financiar Urban. 

Aglomeraţia de la Edilul, cauzată de faptul că operatorul de gunoi nu s-a obosit să informeze populaţia  

La uşa Biroului Relaţii cu Publicul, cozile ca pe vremuri, la magazinele alimentare, au devenit o obişnuinţă nedorită. Nici de cei care îngroaşă rândurile, ca să se pună în regulă cu formalităţile noului contract, nici de lucrătorii biroului cu pricina, nevoiţi să repete aceleaşi lucruri pentru câteva zeci de solicitanţi zilnic. Responsabil de acest disconfort este chiar operatorul de gunoi, care n-a făcut o minimă informare a populaţiei. Nici de când să vină, nici cu ce să vină, asta ca cetăţeanul să nu bată de două ori drumul la Edilul şi să consume timpul şi nervii la două cozi, o dată, pentru informare, a doua oară, pentru contractare. Proprietarii apartamentelor înscrise într-o asociaţie au fost lămuriţi de administratorii care au lipit pe uşile scărilor de bloc afişe informative cu paşii care trebuie urmaţi. Restul, adică locatarii fără asociaţii, au efectuat informarea pe cont propriu, după ce au sesizat pe factura precedentă emisă de Edilul că, de la 1 aprilie, colaboratorul pe partea de gunoi va perfecta contracte separate cu abonaţii. Celelalte amănunte care îi interesează pe câmpulungeni – şi musceleni, întrucât preluarea gunoiului se face şi în jurul Câmpulungului – rămân necunoscute: cum vine factura, unde se achită ş.a.m.d. 

Subiectul a fost atins, cu titlu de recomandare pentru Financiar Urban de a stabili un contact cu cetăţenii, care să despovăreze Edilul de sarcina explicaţiilor şi, în primul rând, de aglomeraţia creată şi pe fondul nebuloasei în care se află populaţia, la ultima şedinţă de Consiliu Local a acestui mandat. A descris situaţia pentru colegii săi Ionel State, angajat al societăţii Edilul: „S-a creat un haos la încheierea contractelor şi ar trebui să înaintăm o solicitare către această societate să facă o informare completă, şi prin mass-media, şi pe scările blocurilor, că se modifică contractele şi că trebuie înnoite. Dacă se poate, şi asta este cel mai important: să meargă ei pe teren, cu angajaţii dumnealor, să încheie contracte. Cei de la Edilul au mers din apartament în apartament şi din casă în casă ca să încheie aceste contracte. Cetăţenii sunt nemulţumiţi şi îi înţelegem, căci se fac acolo nişte cozi infernale. N-ai unde să stai, plus că perturbă activitatea societăţii Edilul. Domnii de la gunoi ar putea să-şi angajeze patru-cinci oameni, mai ales că angajează şi din rândul cetăţenilor din Câmpulung, să încheie contractele şi să meargă cu facturile la cetăţeni. Este un disconfort total al cetăţenilor, mai ales că nu sunt informaţi. Singura informare este făcută de societatea Edilul, pe factură. Ei n-au făcut absolut nimic, doar cer ca diferenţa de contracte s-o plătească Primăria. Dar ei ce fac pentru aşa ceva?” 

Bebeluşii, taxaţi la gunoi la fel ca adulţii   

Fiindcă era discuţia despre operatorul local de utilităţi şi asociatul său, au fost ridicate în plen şi alte nemulţumiri ale câmpulungenilor. A făcut pe purtătorul de cuvânt al abonaţilor, care au găsit de cuviinţă să se adreseze Primăriei, secretarul Nicolae Ghinea. Problemele i-au fost aduse la cunoştinţă de petenţi la audienţele ţinute de acesta de când instituţia este condusă de un singur om – viceprimar cu atribuţii de primar – nemaifiind desemnat în puţinul răgaz, de după „detronarea” lui Liviu Ţâroiu, un consilier cu atribuţii de viceprimar.

„Am primit la audienţe, şi ieri (n.r. miercuri, 18 mai), şi alaltăieri (n.r. marţi, 17 mai), tot în legătură cu dânşii (n.r. Financiar Urban), nişte anomalii foarte, foarte mari. Are omul copil de o lună sau sunt alţii cu opt-nouă copii şi trec în contract nouă copii la gunoi. Nu se poate aşa ceva! Este strigător la cer! Astăzi (n.r. 19 mai), au venit trei persoane în audienţă, după ce au sesizat faptul că pe facturile din această lună le-au băgat apă pentru stropit grădina. Or a fost apă de la Dumnezeu destulă. N-au stropit oamenii grădina cu apa de la societatea noastră. În calitate de consilieri şi de acţionari la această societate, aţi putea să faceţi, nu că e campanie electorală, o discuţie cu dânşii. Îi convocaţi şi analizaţi aceste aspecte. V-am spus cu ce am fost sesizat eu. Mi-a părut rău că n-am putut să mă întâlnesc cu domnul primar astăzi, ca să-i spun toate aceste discuţii.”, i-a informat Ghinea pe aleşi legat de subiectul reclamaţiilor cetăţenilor, care, mai mult ca sigur, rămân nerezolvate în sensul dorit de oamenii veniţi în audienţă. Asta pentru că se consideră că un bebeluş, care are nevoie de pamperşi şi altele, produce la fel de mult gunoi ca un adult. Cât despre cetăţenii posesori de grădini, necontorizaţi prin intermediul apometrelor, au astfel de anexe trecute în contractul de la pauşal şi plătesc pentru ele, indiferent că, în luna respectivă, a plouat sau a fost secetă.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!