Menu
TRAFIC

Transfăgărăşanul, promovat de britanici

  • Written by Ştiri din Argeș
  • Hits: 461

Transfăgărăşanul este considerat unul dintre cele mai bune drumuri pentru şofat din Europa, conform unui top realizat de Ford, care prezintă „Cele mai bune drumuri pentru şofat din Europa”. Renumitul jurnalist auto Steve Sutcliffe a mers prin România, Marea Britanie, Franţa, Germania şi Spania, pentru a găsi cele mai spectaculoase rute, la bordul unui Ford Mustang.

  Transfăgărăşanul se află şi el în top, oferind unele dintre cele mai grozave privelişti din Europa. Rutele au fost clasificate în funcţie de factorul „senzaţie”, suprafaţa drumului, accesibilitate, ospitalitate, peisaj şi, nu în ultimul rând, mâncarea şi băutura specifice la nivel local. Celelalte cinci drumuri evidenţiate în videoclipuri sunt: Blakey Ridge -  Marea Britanie; C462 - Catolonia - Spania; D526 şi D926 - Alpii francezi; B500 - Autostrada Pădurea Neagră din Germania; MA10 „Mountain Road”, în Mallorca. Echipa de cercetare a parcurs 15.000 de kilometri în 12 luni pentru a identifica aceste trasee. „Nu a fost o simplă căutare a celor mai bune drumuri. Au contat calitatea suprafeţei drumului, capacitatea de a oferi senzaţii tari, accesibilitatea, ospitalitatea, decorul, dar şi mâncarea şi băutura”, a spus Sutcliffe. Jurnalistul a spus despre Transfăgărăşan că „îţi taie respiraţia”. „În anumite privinţe, ar fi frumos să păstrăm aceste informaţii doar pentru noi. Dar când drumurile sunt atât de bune, informaţia trebuie împărtăşită”, a adăugat el. Dacă Transalpina a fost deschisă zilele trecute circulaţiei rutiere, şoferii care vor să se bucure de plimbarea pe tot traseul Transfăgărăşanului mai au de aşteptat circa două săptămâni, în mod normal circulaţia fiind deschisă de la km 104 de la 1 iulie. Despre starea drumului, directorul Secţiei Drumuri Naţionale Piteşti, Gheorghe Mihăiţă, a declarat: „Lucrăm de o lună şi jumătate pe Transfăgărăşan în regie proprie la mici reparaţii pe şosea, toaletarea arborilor de pe marginea drumului, curăţarea pământului, vopsirea parapetelor de protecţie etc. Mai avem lucrări de consolidare în unele zone şi nu stăm delor rău. Urmează să se întrunească o comisie cu reprezentanţi de la DRDP şi Poliţia Rutieră, care să facă revizia drumului în vederea deschiderii circulaţiei. Mai există pericol de căderi de pietre şi zone abrupte. Aproape de Salvamont şi tunel avem zăpadă pe versant care cade pe drum. Am avut şi două stânci de peste 30 de tone care au căzut şi am deblocat drumul”.

The most visited gambling websites in The UK