Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

DSP Argeş a informat Avocatul Poporului că spitalele din județ au avut dificultăți de aprovizionare cu materiale de protecție

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 380

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2020_iunie_2495_21.jpgAvocatul Poporului s-a sesizat din oficiu, prin Biroul Teritorial Pitești, după ce în mass-media locale a fost publicat un articol despre situația cadrelor medicale din județul Argeș,  infectate cu virusul SRAS-CoV-2, pentru că un medic de la Spitalul Județean de Urgență Pitești a continuat să acorde consultații de specialitate, deși era bolnav. Direcției de Sănătate Publică Argeș i s-a solicitat să comunice punctual aspecte legate de necesarul de materiale, echipamente de protecție, personalul medico-sanitar, precum și costurile aferente, dacă au fost inițiate achizițiile necesare, inclusiv pentru unitățile sanitare din  Argeș, care nu sunt în subordinea Ministerului Sănătății, cu precădere pentru cele aflate pe lista unităților medicale care tratează pacienți COVID-19 și a celor suport, dacă sunt sincope în onorarea comenzilor și dacă procedura de achiziție directă are întârzieri și care sunt motivele.

Direcția de Sănătate Publică Argeș a informat că a evaluat necesarul de materiale și echipamente de protecție și a solicitat Ministerului Sănătății suplimentarea bugetului aferent Programului național de prevenire, supraveghere și control al bolilor transmisibile cu sumele necesare pentru achiziția echipamentelor de protecție, materialelor sanitare, kiturilor VTM COVID-19, dezinfectanților de mâini și suprafețe, acestea fiind necesare pentru realizarea activităților specifice pentru recoltare și transport probe în vederea realizării testărilor RT PCR. La momentul transmiterii către Avocatul Poporului, la începutul lunii mai, DSP Argeș a transmis că dispune de stocul de materiale sanitare, echipamente, materiale de laborator, kituri de recoltare și dezinfectanți care permit desfășurarea activității în bune condiții, achizițiile fiind făcute în timp real fără dificultăți de aprovizionare sau sincope în asigurarea necesarului zilnic de consum.

Direcţia a mai specificat că, pentru unitățile sanitare aflate în subordinea sa, Consiliul Județean Argeș a alocat sumele necesare, prin mai multe hotărâri succesive, pentru dotarea și funcționarea Laboratorului de analiză biologie moleculară RT PCR, pregătirea unității sanitare și achiziția de materiale sanitare și de protecție a cadrelor medicale, cofinanțare pentru achiziția sistemului RT PCR și kit pentru detecția COVID-19, precum și amenajarea spațiului necesar, pregătirea unităților medicale și  achiziția de materiale sanitare și de protecție a cadrelor medicale, în sumă totală de 2.305.000 lei. Și Consiliul Local Câmpulung a alocat pentru spitalele din subordinea sa sumele necesare, adică 393.000 lei, iar Consiliul Local Mioveni a asigurat pentru Spitalul Orășenesc infrastructura necesară instalației de oxigen până la patul fiecărui pacient, în clădirea în care sunt tratați pacienții COVID-19.

Dar au existat și sincope, întârzieri și disfuncții în procedura de achiziții:

Spitalul Județean de Urgență Pitești a primit negații din partea unor furnizori, care au motivat creșterea considerabilă a prețului la producător, lipsa stocului, termene de livrare între 50 și 60 de zile, termene de plată între 3 și 15 zile (neacceptarea însemna neonorarea comenzii), numărul foarte mare al comenzilor.

La Spitalul de Pediatrie Pitești, deși produsele din catalogul SICAP figurau existente în stoc, operatorii comunicau, telefonic, termene de livrare incerte între10 și 30 de zile, iar la finalizarea procedurii de achiziție fie modificau prețul ofertat, fie nu mai livrau produsele pe motiv că lipseau din stoc, nu exista materialul de producție sau întârzia exportul.

Spitalul de Pneumoftiziologie din Valea Iașului a primit doar 50 de halate chirurgicale de protecție din cele 150 achiziționate, deoarece producătorul era în incapacitate temporară de fabricație. Unitatea medicală a anulat angajamentul.

Spitalul Municipal Câmpulung fie nu a identificat produsele pe piață (la începutul stării de urgență), fie produsele au fost deficitare (măști FPP3), mulţi furnizori au solicitat plata în avans sau la livrarea produselor, iar alții au modificat prețul produselor de la o livrare la alta din cauza întârzierilor din vamă.

Spitalul ”Sfântul Spiridon” Mioveni (în fapt, unitatea funcționează sub numele de Spitalul Orășenesc Mioveni) a restituit măști chirurgicale și de protecție pentru neconformitate, a întâmpinat greutăți în achiziționarea de dezinfectanți, echipamente de protecție, halate chirurgicale U.F., măști chirurgicale, capeline, botoși, pentru că au lipsit din piață; creșterea nejustificată a prețurilor la unele produse: măști chirurgicale, care în ianuarie erau 0,07 lei/bucata au ajuns la 8 lei/bucata, în martie; halatele chirurgicale U.F. de la 1 leu/bucata în ianuarie, au avut prețuri între 9 și 15 lei/bucata în martie, cu impact imprevizibil asupra costurilor reale.

DSP Argeș a mai comunicat Avocatului Poporului că nu are competențe în ceea ce privește propunerile Consiliilor de Administrație ale unităților medicale, care au analizat angajarea de personal în condițiile articolului 25 din Decretul nr. 240/2020, privind prelungirea stării de urgență; în acord cu articolul 37 din același decret, în urma stabilirii unor roluri diferite în acțiunile de prevenire și combatere a pandemiei COVID-19, prin Ordin al ministrului Sănătății, pentru unitățile medicale din județul Argeș. DSP Argeș a avizat modificările structurale propuse de Spitalul Județean de Urgență Pitești, Spitalul de Pediatrie Pitești, Spitalul Orășenesc Mioveni (corp vechi), Spitalul Municipal Câmpulung, Spitalul de Pneumoftiziologie Câmpulung și Spitalul de Pneumoftiziologie Valea Iașului.

Avocatul Poporului, Renate Weber, a concluzionat că răspunsul DSP nu reliefează dacă autoritățile locale responsabile, Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Argeș, Direcția de Sănătate Publică Argeș sau spitalele au raportat la Ministerul Sănătății neajunsurile pe care unitățile medicale le-au întâmpinat sau semnalat în procesul de achiziție a materialelor sanitare și de protecție în această perioadă, prin modificarea dinamică a termenelor de livrare a produselor achiziționate, a prețurilor la sursă, lipsuri sau întârzieri în alimentarea stocurilor ale căror cantități erau supradimensionate nejustificat, produse neconforme și impactul nefavorabil atât în continuarea asigurării materialelor și echipamentelor cât și în estimarea și fundamentarea bugetului de cheltuieli. 

Pentru remedierea situațiilor neplăcute, Instituția Avocatul Poporului a recomandat prefectului județului Argeș, prin Comitetul Județean pentru Situații de Urgență, să identifice și să pună în practică modalități legale de raportare imediată a disfuncțiilor în procedurile de achiziție a tuturor contractanților - unități medicale din județul Argeș - pe perioada unei stări care impune o urgență imediată în achiziția echipamentelor individuale de protecție, a dispozitivelor medicale, a altor materiale medicale, dar și a infrastructurii spitalicești și informatice. Din 19 mai 2020, prefectul județului Argeș a avut termen 15 zile să informeze Avocatul Poporului, prin Biroul Teritorial Pitești, cu privire la însușirea recomandărilor și măsurilor dispuse.  “E.M.”

 

The most visited gambling websites in The UK