Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Logo

Staţia CFR Schitu Goleşti, desfiinţată, fără ca autorităţile să fie anunţate măcar din complezenţă

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2020_ianuarie_2450_42.jpgb_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2020_ianuarie_2450_43.jpg

Referindu-se la o lucrare edilitară întreprinsă de Primărie la Staţia CFR de la fosta Gară Schitu Goleşti - montarea de becuri pentru iluminatul public şi de bănci pentru călători -, primarul Vasile Tudorel Miriţă a atins un punct nevralgic al localităţii: nemulţumirea multora dintre consătenii care circulau cu trenul, că au fost lăsaţi fără această posibilitate de transport.

Cu ceva timp în urmă, şeful Executivului a fost anunţat că, începând cu 15 decembrie 2019, urma să fie înfiinţat un punct de oprire în acest loc. „Acum, ni se spune că nu s-a întrunit Consiliul de Administraţie al CFR de la Bucureşti, pentru a se aproba acest lucru. Mulţi cetăţeni care circulau cu trenul sunt nemulţumiţi, pe bună dreptate, pentru că trenul nu opreşte şi la Schitu Goleşti. Din păcate, nu este prima oară când constatăm că aceste companii de stat, CFR sau CNAIR, sunt stat în stat. În opinia conducerii acestor entităţi, UAT-urile nu sunt privite, în relaţiile cu ele, ca parteneri egali în drepturi.”, a susţinut primarul, la întrunirea aleşilor din 17 decembrie 2019. 

Iritarea din mesajul acestuia, generată de desconsiderarea autorităţilor locale de către mai-marii Căilor Ferate, s-a simţit şi cu o lună înainte, când Consiliul Local a tranşat chestiunea preluării în domeniul public comunal a terenurilor în suprafaţă de 133.695 mp, administrate de S.N.C. SA Ploieşti. Amintim că, la dezbaterea din 26 noiembrie 2019, aleşii de la Schitu Goleşti au fost de acord să preia tot terenul exploatat de Societatea Naţională a Cărbunelui Ploieşti, exceptând clădirile, care n-au făcut obiectul transferului. Construcţiile rămân ale S.C.N. şi vor fi vândute în cadrul procedurii de faliment pe care o parcurge societatea. „Nouă ne revine obligaţia de a intabula terenurile în discuţie şi de a acorda un drept de servitute de trecere pe teren către clădiri şi drept de superficie asupra clădirilor în favoarea S.N.C. Ploieşti. Vom avea unele beneficii, printre care plata chiriei la Primăria Schitu Goleşti de către Electromec, pentru o parte din terenul pe care îl utilizează în prezent.”, a descris primarul Miriţă esenţa preluării imobilelor în discuţie. 

Atunci, fostul primar Marciel Palaghiu a ridicat posibilitatea ivirii unor probleme în zona terenului Minei, din cauza cadastrului efectuat de către cei de la CFR. „Probabil că vom avea probleme şi cu CFR-ul, a admis Vasile Tudorel Miriţă. Aceştia ar fi trebuit să aibă proces de bună vecinătate încheiat pentru terenurile pe care le-au intabulat.” 

În afara proprietăţii extinse, care va afecta Primăria, ce afectează comunitatea locală este privarea de mijlocul de transport la care o parte a populaţiei apela regulat. „Cei de la CFR nici nu ne-au anunţat că se va desfiinţa Staţia CFR Schitu Goleşti. V-am înştiinţat că am făcut demersuri pentru menţinerea în funcţiune a Staţiei CFR. N-am reuşit decât să obţinem înfiinţarea unui Punct de oprire pe infrastructura feroviară de pe raza localităţii noastre, însă, nici pentru aceasta, nu am primit, până în prezent, aprobarea oficială scrisă.”, a afirmat primarul Miriţă, spre finalul anului trecut. M.B.

Evenimentul Muscelean