Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Pompierii voluntari de la Schitu Goleşti, reorganizaţi. Personalul se reduce de la 19 membri la 9

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 511

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2020_ianuarie_2450_36.jpg

Unul dintre punctele ordinii de zi a şedinţei Consiliul Local din decembrie l-au constituit compensaţiile băneşti cu care administraţia publică de la Schitu Goleşti a răsplătit munca pompierilor voluntari. Componenţii forului legislativ al localităţii au încuviinţat propunerea primarului Vasile Tudorel Miriţă de a acorda o recompensă celor 19 membri ai Serviciului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă, pentru „activităţile specifice desfăşurate, în funcţie de numărul de acţiuni, intervenţii şi şedinţe”. Hotărârea proaspăt adoptată mai prevede că respectivele compensaţii se acordă în baza fişei de pontaj întocmită de şeful S.V.S.U. Schitu Goleşti, în funcţie de numărul de ore pontate. Cuantumul compensaţiei/oră este de 12,43 lei, de care beneficiază următorii: Nicoară Gheorghe, şeful serviciului, Miriţă Nicolae, Stoiana Constantin, Istrate Sorinel, Craioveanu Virgil, Olteanu Elvis, Călina Viorel, Ghinea Daniel, Pavelescu Ion Alexandru, Neacşu Constantin Daniel, Joiţa Dafinel, Grecu Florin, Popovici Ovidiu, Vlăsceanu Aurel, Tolbaş Longin, Predoiu Florin, Şerbănoiu Ion, Ceauşu Bucur, Luca Ion, voluntari. 

În cadrul aceleiaşi şedinţe, a mai existat o hotărâre de aprobat privitor la S.V.S.U., hotărâre având ca obiect reorganizarea activităţii Serviciului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă Schitu Goleşti, de la categoria a II-a la serviciu tip V1. Recenta normă adoptată la ultima dezbatere din an stabileşte structura şi numărul de personal, care arată astfel: 

1.Şef al serviciului: un angajat;

2.Compartimentul pentru prevenirea situaţiilor de urgenţă: un şef al compartimentului şi cinci specialişti în prevenire; 

3.Echipe specializate pe tipuri de riscuri: 8echipa de stingere a incendiilor (un şef şi şapte servanţi-pompier); 8echipa de avertizare, alarmare, căutare, deblocare, salvare, evacuare, cu atribuţii în cazul situaţiilor de urgenţă determinate de toate tipurile de risc identificate (un şef şi opt servanţi-pompier).

Potrivit noii hotărâri, serviciul totalizează 9 membri, dintre care unul angajat şi opt voluntari. „Funcţia de şef de serviciu se încadrează în mod obligatoriu cu personal angajat. Nominalizarea personalului din cadrul S.V.S.U. Schitu Goleşti se va face prin dispoziţia primarului comunei.”, continuă norma din 17 decembrie 2019, când s-a aprobat şi un Regulament de organizare şi funcţionare a serviciului. Pe cale de consecinţă, hotărârea din 29 noiembrie 2005, de înfiinţare a S.V.S.U. Schitu Goleşti, îşi încetează aplicabilitatea. 

Autorităţile au procedat astfel, obligate de un ordin de anul trecut al Ministerului Afacerilor Interne, care impune reorganizarea serviciului în funcţie de criteriile de performanţă descrise în actul normativ. „Suntem, totuşi, privilegiaţi pentru faptul că nu trebuie să dotăm acest serviciu cu autospecială pentru stingerea incendiilor şi aceasta datorită faptului că ne aflăm la o distanţă mai mică de 20 km faţă de Câmpulung, unde este înfiinţată o unitate profesionistă pentru intervenţii, care are în dotare autospeciale cu apă şi spumă.”, a precizat primarul Vasile Tudorel Miriţă, la şedinţa de Consiliu. 

Potrivit acestuia, vor fi alocate sume mari pentru dotarea cu echipament a voluntarilor din cadrul S.V.S.U. Unul dintre aleşi, Iliuţă Bragă, a ridicat posibilitatea prevederii în 2020 a unei autospeciale care să intre în dotarea serviciului. „Problema ar fi - i-a răspuns primarul Miriţă - că trebuie să asigurăm în permanenţă funcţionarea, întreţinerea şi personalul deservent.” Justificarea şefului Primăriei a fost completată de precizarea lui Gheorghe Nicoară, liderul pompierilor voluntari: „Pentru o autospecială în dotare ne trebuie personal deservent angajat permanent, garaj încălzit şi altele. Am putea să achiziţionăm în cadrul S.V.S.U. un ATV, care ar putea fi folosit la deszăpezire şi pentru alte activităţi.” 

Cât priveşte personalul, primarul Miriţă a anunţat că vor fi folosiţi aceiaşi oameni în cadrul Compartimentului de prevenire, cât şi în cadrul echipelor speciale de intervenţie. „S.V.S.U. va avea o persoană angajată cu contract individual de muncă şi opt voluntari, care vor rămâne în permanenţă în cadrul serviciului. Cu aceştia vor fi încheiate contracte de voluntariat. Legea ne obligă să-i dotăm cu echipament special de protecţie.”, a conchis primarul Miriţă. M.B.

 

The most visited gambling websites in The UK