Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Patru câmpulungeni, într-un proiect împotriva fenomenului fake news

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 330

În perioada 10-13 octombrie 2019, Asociaţia DeVision organizează la Bran o tabără tematică pentru 20 de tineri în cadrul proiectului „All on board against fake news”, finanţat de Consiliul Europei, prin Fundaţia Europeană de Tineret. Scopul proiectului este să atragă atenţia tinerilor cu privire la fenomenul fake news şi să creeze un board game, care să-i ajute pe liceeni şi studenţi să înţeleagă cum se propagă ştirile false şi ce pot face pentru a le identifica şi a împiedica răspândirea lor.

Timp de patru zile, cei 20 de tineri cu vârsta între 16 şi 20 de ani din Câmpulung, Sibiu, Bucureşti, Reşiţa şi Târgovişte vor participa la o serie de activităţi non-formale, în urma cărora vor crea structura unui board game, care să fie folosit de ei în discuţiile pe care le vor avea ulterior în licee şi universităţi, cu colegii lor pe tema ştirilor false. Printre tinerii implicaţi în proiect se numără şi patru liceeni de la Colegiul Naţional „Dinicu Golescu” şi Colegiul Naţional Pedagogic „Carol I”, din clasele a X-a şi a XI-a. Este vorba de Şerban Bican, Fatima Al Massad, Ioana Daliana Manole şi Teodora Idoraşi, care şi-au dorit să fie parte din acest proiect, pentru a crea un board game, care să-i ajute pe tinerii ca ei să se protejeze de ştirile false şi să împiedice răspândirea lor.

Vor fi organizate ateliere şi evenimente în unităţi de învăţământ din toate cele cinci oraşe în cadrul cărora cei 20 de tineri care vor acţiona ca ambasadori ai proiectului vor discuta cu tinerii de vârsta lor despre ce este o ştie, cum se strâng informaţiile, care e diferenţa dintre fapte şi opinii, ce este aceea o ştire falsă, care sunt elementele la care trebuie să te uite ca să identifice o ştire falsă şi să prevină răspândirea lor, la ce trebuie să fie atenţi când consumă conţinut de pe reţelele sociale. Tinerii implicaţi în proiect şi-au propus să interacţioneze cu 500 de elevi şi studenţi din comunităţile lor şi să contribuie astfel la o creştere a gradului de conştientizare a tinerilor cu privire la ştirile false şi să le ofere un instrument clar şi creativ care să îi ajută să înţeleagă mai bine cum pot identifica şi cum pot stopa răspândirea de ştiri false, mai ales prin intermediul reţelelor sociale.

Claudia Oprescu, preşedintele organizaţiei Devision şi managerul de proiect, a declarat: „Ne-am dorit de foarte mult timp să facem acest proiect, pentru că e un subiect foarte important pentru adolescenţii şi tinerii cu care noi lucrăm. Ne bucurăm că am obţinut această finanţare de la Consiliul Europei şi credem că e important să creăm metode educaţionale creative, care ies din tipare şi îi pot ajuta pe adolescenţi şi tineri să înţeleagă mai uşor anumite concepte, noţiuni şi fenomene. Şi ce poate fi mai uşor de folosit în lupta împotriva ştirilor false decât un board game creat de tineri pentru tineri?”

În echipa de proiect sunt implicate cadre didactice cu experienţă în proiecte educaţionale non-formale şi jurnalişti cu peste 20 de ani de experienţă în mass-media, unul dintre aceştia fiind şi trainer în cadrul proiectului, Doris Lupu. “E.M.”

The most visited gambling websites in The UK