Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Profi, Annabella sau Market Carrefour?

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 2744

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2018_2316_Clipboard05.jpgDe săptămâna trecută, Vişoiul are încă un minimarket, care se anunţă o concurenţă serioasă a prăvăliilor de cartier, care au rezistat cum au rezistat cu Market Carrefour şi, mai nou, Annabella în apropiere. Profi s-a deschis pe 6 septembrie 2018, fix în „coasta” magazinului care a înlocuit bazarul chinezesc, ocupând spaţiul în care a funcţionat până la jumătatea acestei veri Paloma, un punct comercial unde scăderea numărului de clienţi începuse să se simtă din primăvară, de când cu instalarea vecinilor de la Râmnicu Vâlcea. Cel mai populat cartier al Câmpulungului geme de magazine, fie la parterul blocurilor, fie în spaţii independente, majoritatea alimentare, care încă au clienţi, graţie facilităţii oferite de patroni muşteriilor cu venituri reduse: plata la pensie ori la salariu. Pentru clienţii care vor să aibă de unde să aleagă, cu mai bine de un deceniu în urmă, au apărut primele magazine din categoria supermarketurilor sau minimarketurilor: Ethos şi Minimax şi, mai sus, Wolf, toate trei fiind „istorie” de mai multă vreme, scoase de pe piaţă de Kaufland, Penny şi Lidl. În special de Kaufland, care continuă să atragă cumpărători din tot Muscelul. Închiderea primelor puncte comerciale pentru clienţii mai pretenţioşi, care doreau altceva diferit decât ce exista până atunci în cartier, a fost suplinită rapid de apariţia magazinului cu autoservire Paloma, cu raioane ca la orice supermarket: produse alimentare, de igienă şi curăţenie, cosmetică, dulciuri şi băuturi, papetărie, plus că, în zilele de pensie şi salariu, era puhoi la casă, pentru achitarea facturilor.

„Profi e posibil să doboare micii comercianţi de acolo”

Paloma s-a ţinut tare şi după deschiderea Billa, în urmă cu patru ani, deşi o concurenţă avea, datorită amplasării la câţiva paşi, din partea magazinului „La doi paşi”, care are clienţi fideli din vremea în care funcţiona ca o afacere de familie, fără brand sonor. Chiar cu Billa în cartier, era loc pentru toată lumea sub soare. Totuşi, când şi-a făcut loc lângă Paloma Annabella, în spaţiul fostului Ethos, părăsit şi de vreo două rânduri de chinezi, care s-au perindat prin respectiva incintă, a început să se simtă că bate vântul printre rafturile punctului comercial mai vechi. 

În această toamnă, proprietarii marketului Paloma au decis să pună spaţiul la dispoziţia Profi, care s-a întins şi în partea deţinută de un second-hand, la parterul blocului Turn A2A. Era vorba că Paloma se mută în vecinătatea gogoşeriei „Scooby Doo”, în zona Balada, unde este o pustietate deprimantă în multe dintre incintele de la parter, pe fondul închiderii magazinelor care animau cartierul. Deocamdată, mutarea nu s-a produs, întreprinzătorii, probabil, cântărind rentabilitatea business-ului într-o zonă sufocată de prăvălii de toate dimensiunile. De la cele mici, care încă dau mâncare „pe caiet” şi care, la rândul lor, se aprovizionează de la supermarket, până la cele trei marketuri care funcţionează pe o distanţă de nici 300 de metri. Să nu uităm că peste drum de Carrefour există de mai mulţi ani un non-stop, cu care lumea s-a obişnuit, datorită poziţionării lui lângă blocuri. Chiar dacă grosul cumpărăturilor se face de peste drum, de la Market, omul intră şi aici când se trezeşte că a rămas fără pâine, cafea, bere, apă minerală ori, pur şi simplu, pentru cafeaua de la dozator. 

Mijlocul săptămânii trecute a adus un plus de agitaţie în peisajul comercial al Vişoiului prin deschiderea celui de-al doilea magazin Profi din Câmpulung, care deţine, de mulţi ani, un spaţiu în Grui, avantajat de lipsa concurenţei. În schimb, în Vişoi e, vorba românului, „care pe care”. Annabella, deschisă pe 20 aprilie 2018, după Paşti, a îndepărtat Paloma, retrasă în favoarea Profi, care ar putea reprezenta un pericol pentru retailerul din Râmnicu Vâlcea. Nu mai ai loc să arunci un ac în parcarea din faţa Profi, motivul constituindu-l, este adevărat, şi curiozitatea clientului pentru un magazin nou înfiinţat.

Cum văd câmpulungenii noutatea care susţine afirmaţia că se trăieşte binişor spre bine la Câmpulung, de vreme ce sunt bani de cheltuit? „Reţele de comerţ modern, preţuri bune, seriozitate fiscală (bon la orice produs, avantaj bugetul de stat versus micii comercianţi de cartier).”, scrie pe pagina „Musceleni” Dragoş Hera. „La Annabella am intrat o singură dată şi ce pot să spun e că preţurile sunt foarte mari! Profi are un raport calitate-preţ foarte bun, mai bun decât altele, care sunt mult mai cunoscute. Profi e posibil să doboare micii comercianţi de acolo... iar de rămas vor mai rămâne magazinele non-stop, restul nu prea mai au mare siguranţă!”, consideră George Florin Ionete. „Annabella cam are preţurile cele mai mari dintre toate supermarketurile, totuşi, a determinat închiderea magazinului învecinat Paloma, dar cum am câştigat nişte premii de acolo imediat după inaugurare, nu este etic să aduc critici! Părinţii mei locuiesc în apropiere, aşa că mergem des pe la ei şi-avem de unde alege.”, adaugă administratorului grupului, Marius Toader. 

Rămâne de văzut cât de tare vor fi afectaţi micii patroni, care s-au descurcat până acum speculând categoriile sărace de cumpărători, vânzându-le pe datorie, la preţuri mult mai mari, marfa procurată de la supermarketuri. Unde mai pui că profită de faptul că muşteriul este strâns cu uşa şi acceptă vechituri unse cu ulei, pentru eliminarea mucegaiului de pe mezeluri, în privinţa „calităţii” cărora este avertizat de câte o vânzătoare de treabă, cu grijă pentru sănătatea omului: „Mai bine nu cumpăraţi salamul ăsta…”. „E.M.”

The most visited gambling websites in The UK