Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Moşnenii de la Nămăeşti, împiedicaţi să acceseze 1,5 milioane de euro

  • Written by Claudiu VIȘAN
  • Hits: 512

b_400_250_16777215_10_images_2295_namaiesti.jpgLa sprijinul deputatului Simona Bucura Oprescu au apelat şi moşnenii de la Nămăeşti, care vor să repare drumul forestier pe care îl stăpânesc fără titlu de proprietate, condiţie care îi împiedică să acceseze fonduri europene, cum îşi propuseseră. Parlamentarul de Argeş, apropiat de Muscel, nu numai sufleteşte, ci şi fizic, de vreme ce probleme sociale din zona de Nord fac obiectul adreselor sale înaintate miniştrilor, a comunicat în scris doleanţa Obştii Moşnenilor Nămăeşti atât cabinetului condus de Rovana Plumb, cât şi celui în fruntea căruia se află Ioan Deneş. Nici Ministerul Fondurilor Europene, nici Ministerul Apelor şi Pădurilor n-au lămurit, nici pe departe, chestiunea juridică transmisă lor, sub forma unei întrebări în scris, de deputatul muscelean.                   

Rovana Plumb o trimite la Petre Daea 

Demersul întreprins de Simona Bucura Oprescu, referitor la problematica accesării fondurilor europene pentru drumurile forestiere, a pornit de la diminuarea masivă a fondului forestier, ca urmare a defrişărilor considerabile. Iniţial, parlamentarul muscelean s-a adresat ministrului Fondurilor Europene, Rovana Plumb, căreia, la sfârşitul lunii martie a acestui an, i-a expus situaţia prin care trece Obştea Moşnenilor Nămăeşti, proprietara a 1.964 de hectare de fond forestier şi a 384,8 hectare de păşune alpină. „În activitatea sa, asociaţia s-a confruntat cu o serie de probleme, care au avut drept consecinţă diminuarea veniturilor Obştii şi, implicit, a dividendelor acordate moşnenilor, dar şi a impozitelor către bugetul de stat. Astfel, valorificarea la preţuri mai scăzute a masei lemnoase scoase la vânzare, din cauza accesului dificil pe drumul forestier pe care îl are în proprietate, în lipsa titlului de proprietate, pe care îl solicită de peste 10 ani, de când au fost puşi în posesie, nu le-a permis depunerea proiectului în valoare de 1,5 milioane de euro, pentru reabilitarea drumului prin fonduri europene. Mai mult, masa lemnoasă este astfel diminuată de tăierile ilegale, fără ca proprietarii să aibă posibilitatea să limiteze acest fenomen, prin recuperarea prejudiciilor de la cei care produc delicte, în ciuda numeroaselor procese-verbale de contravenţie şi a hotărârilor judecătoreşti.”, îi scrie deputatul Simona Bucura Oprescu ministrului Rovana Plumb, căreia îi cere sprijinul pentru remedierea disfuncţionalităţii. 

Şefa de la Fonduri Europene îi comunică autoarei întrebării că „obiectul interpelării nu intră în sfera noastră de competenţă” şi că „ar putea intra în aria de competenţă a Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, prin Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale”. 

„În lipsa dreptului de proprietate asupra drumurilor forestiere, nu pot fi demarate lucrările de reabilitare şi modernizare necesare”

În acelaşi timp cu adresa expediată Ministerului Fondurilor Europene, parlamentarul argeşean a trimis una similară Ministerului Apelor şi Pădurilor, de la care primeşte şi informaţii, comunicate de subsecretarul de stat Constantin Dan Deleanu. În răspunsul bazat pe punctul de vedere al Direcţiei Generale Păduri din cadrul ministerului condus de Ioan Deneş, este preluată o prevedere a Legii 46/2008 - Codul Silvic, republicată, potrivit căreia „creşterea gradului de accesibilizare a fondului forestier naţional constituie o condiţie de bază a gestionării durabile a pădurilor. În Codul Silvic se mai prevede că întreţinerea şi repararea drumurilor forestiere sunt în sarcina proprietarului sau a administratorului, în cazul drumurilor forestiere amplasate în fondul forestier proprietate publică a statului. Deşi un număr mare de unităţi administrativ-teritoriale în raza cărora se află aceste drumuri forestiere dispun de fonduri suficiente (preponderent fonduri externe), pentru a întreţine infrastructura rutieră, în lipsa dreptului de proprietate asupra drumurilor forestiere, nu pot fi demarate lucrările de reabilitare şi modernizare necesare. 

În această situaţie, singura soluţie pentru reabilitarea şi modernizarea drumurilor forestiere este impulsionarea unităţilor administrativ-teritoriale pentru întocmirea documentaţiei de transmitere a dreptului de proprietate asupra drumurilor forestiere şi a terenurilor aferente acestora către UAT-uri, în baza prevederilor Legii 192/2010 privind trecerea unor drumuri forestiere din domeniul public al statului şi din administrarea Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva, în domeniul public al unităţilor administrativ-teritoriale şi în administrarea Consiliilor Locale ale acestora.”

Răspunsul ocoleşte, însă, esenţa problemei sesizate de Simona Bucura Oprescu, a cărei întrebare priveşte nu un drum al statului, ci al unei entităţi private, Obştea Moşnenilor Nămăeşti, în privinţa căreia ne îndoim că este dispusă să-şi cedeze drumul Primăriei, în cazul în care legea ar permite un astfel de transfer.                          

 

The most visited gambling websites in The UK