Menu
TRAFIC

Grila de personal a TBC-ului, modificată cu noua directoare şi asistentele cu facultăţi promovate

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 355

b_400_250_16777215_10_images_2166_Clipboard05.jpgDouă şefe de instituţii publice, direct interesate de votul acordat de Consiliul Local Câmpulung, au fost prezente la dezbaterea aferentă lunii februarie, pentru a furniza explicaţii în caz de nelămuriri ale aleşilor, înainte de a ridica mâna. Adriana Nedelcu, directorul Colegiului Tehnic, avea nevoie de adaptarea documentaţiei proiectului de reabilitare a clădirii fostului Liceu de Fete sau Industrialul de jos, cum mai este cunoscut, la TVA de 19%, cât este de la 1 ianuarie, pentru a-l depune la Ministerul Dezvoltării, cu speranţa că vor fi accesate fonduri prin P.N.D.L. - Programul Naţional de Dezvoltare Locală. Aceasta doar a făcut act de prezenţă, neexistând nicio solicitare de informaţii suplimentare din partea consilierilor. În schimb, proaspătul manager al Spitalului de Pneumoftiziologie Câmpulung, economistul Ionela Costinela Dună, a avut de răspuns la câteva neclarităţi ale unui coleg de breaslă, medicul Silviu Mănescu.             

Am făcut această introducere, în care am subliniat prezenţa la şedinţă a doi manageri de unităţi subordonate Consiliului Local, care, nu o dată, a solicitat ca directorii sau delegaţii lor să fie de faţă, atunci când pe ordinea de zi sunt subiecte legate de instituţiile pe care le conduc. Cerinţă nesocotită frecvent de aceştia, mulţumindu-se să trimită hârtii în locul oamenilor. Altfel au stat lucrurile la întrunirea de marţi, 28 februarie 2017, unde cele două directoare au arătat respectul cuvenit finanţatorilor, lucru despre care nu putem spune că se întâmplă tot timpul în cazul colegilor bărbaţi.   

Modificările propuse de TBC, pentru aprobare, Consiliului Local  

Una dintre formalităţile prin care trec unităţile medicale, de învăţământ şi de cultură constă în aprobarea organigramei şi a statului de funcţii de către forul legislativ, supuse acestei proceduri la început de an şi ori de câte ori apar modificări în interiorul documentelor respective, prin transformări de posturi, angajări, promovări ş.a.m.d. Primul înscris la îndeplinirea acestei cerinţe obligatorii a fost Spitalul TBC, unde cea mai importantă schimbare s-a produs la vârful instituţiei, în sensul încheierii etapei de interimat la conducere, prin ocuparea postului de director prin concurs. 

Aşadar, primul punct al ordinii de zi a şedinţei de Legislativ municipal l-a reprezentat aprobarea modificărilor intervenite în statul de funcţii al Spitalului de Pneumoftiziologie Câmpulung, începând cu 1 ianuarie 2017. Grila de personal a instituţiei de sănătate publică, valabilă pentru anul în curs, cuprinde: 98 de funcţii contractuale, din care 9 de conducere şi 89 de execuţie. 

Faţă de cel mai recent vot asupra statului de funcţii, acordat de gestionarii patrimoniului şi banului public, cel din 26 septembrie 2016, cu efecte de la 1 octombrie 2016, au apărut câteva noutăţi, care au impus aprobarea lor. Cea mai importantă, pe care am punctat-o anterior: ocuparea funcţiei de manager de către Ionela Costinela Dună, prin concurs. Astfel, juristul Gabriel Vişoiu, care, pe parcursul anului 2016, a exercitat, ca interimar, prerogativele funcţiei de director, a revenit pe funcţia de consilier juridic al Spitalului TBC.  

Alte solicitări ale noii conduceri, în vigoare de la 1 februarie 2017, au vizat transformarea mai multor funcţii de asistent din grad profesional inferior, treapta profesională inferioară, într-un grad profesional superior, treapta profesională superioară. Sunt vizate de aceste promovări:

8O asistentă (funcţie contractuală de execuţie), care, din grad profesional PL, urcă în grad profesional principal PL, benefiind în acest sens de o adeverinţă datată 17 ianuarie 2017, emisă de Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, filiala Argeş, condusă de Estera Ambruş, consilier local şi preşedinte al Consiliului de Administraţie al TBC-ului; 

8O asistentă (funcţie contractuală de conducere), care, din grad profesional principal PL, promovează în grad profesional principal S;

8Două asistente (funcţii contractuale de execuţie), care, din grad profesional principal PL, promovează în grad profesional principal S, toate cele trei avansări primind din partea forului care „guvernează” activitatea asistenţilor medicali adeverinţe datate 7 septembrie 2016. 

„Comitetul Director, întrunit în şedinţa din 8 decembrie 2016, a aprobat referatele de evaluare pentru cele trei salariate şi procedura de desfăşurare a concursului de promovare (...).”, cităm din documentul înaintat de conducerea instituţiei - manager Ionela Costinela Dună, director financiar contabil Georgeta Popa şi şefa Biroului RUNOS, Persida Luminiţa Necula. Concursul la care fac referire acestea, prin care au promovat asistentele, s-a ţinut pe 27 decembrie 2016. Potrivit legii, „încadrarea în noua funcţie, ca urmare a promovării examenului, se face începând cu prima zi a lunii următoare celei în care a avut loc promovarea”.

Ultima cerinţă înaintată aleşilor de staff-ul de conducere al TBC-ului a privit înlocuirea denumirii Compartimentului de Infecţii Nosocomiale cu cea adaptată legilor actuale, Compartiment de Infecţii Asociate Actului Medical.      

Promovarea asistentelor cu facultate, comentată de unul dintre liberali 

În opinia lui Silviu Mănescu, examenul de promovare a fost „cam fără transparenţă”. „Nu prea s-a anunţat. Unul dintre posturi - cel de asistent şef - este de conducere şi ar fi trebuit să fie anunţat.”, a reclamat acesta. „Nu este post de conducere - l-a contrazis noul manager al TBC-ului - este doar o trecere într-un grad sau treaptă profesională, nu este o trecere într-un post de conducere. Acest post de conducere exista. Una dintre salariate este pe un post de conducere, însă i se face trecerea într-un grad sau treaptă superioară.”, a explicat managerul Ionela Costinela Dună. „Discutaţi între dumneavoastră şi noi nu pricepem mai nimic aici.”, a căutat primarul Liviu Ţâroiu scurtarea explicaţiilor tehnice, care pe aleşii care au făcut o lectură superficială a materialului de şedinţă şi pe cei care urmăreau transmisiunea în direct a dezbaterii televizate îi puteau purta într-o confuzie legată chiar de concursul pentru postul de director al Spitalului TBC. Or cei doi discutau despre examenul susţinut de trei asistente, care, pe lângă studiile postliceale, au absolvit studii superioare de lungă durată în profesia de asistent medical.     

Natura avansării ar fi putut fi lămurită în alte împrejurări, sugerate la începutul dialogului de consilierul PSD Estera Ambruş, care i-a transmis o înţepătură colegială liberalului Silviu Mănescu: „Mai veniţi la Consiliul de Administraţie.” Alesul PNL s-a apărat cum că n-a lipsit decât o singură dată şi atunci a fost motivat. „Domnul coleg, la ultimul Consiliu de Administraţie, toate aceste aspecte s-au lămurit, iar materialul pe care îl propune doamna manager respectă legea. Noi am purtat discuţii în C.A. despre resursele financiare, despre atribuţii şi am stabilit de comun acord - domnul State poate să confirme - că fişa postului va fi completată cu atribuţii suplimentare. Resurse financiare sunt, pentru că suplimentarea de buget vine pe Legea 257; Casa, oricum, asigura acest buget, iar alte probleme nu sunt. Eu zic să le felicităm pe cele trei asistente medicale.”, aproape că i-a închis gura lui Mănescu preşedinta C.A. „Am făcut această discuţie - s-a justificat cel vizat de remarca „glacială” - în ideea în care am mai vorbit la Consiliul de Administraţie, la Pneumoftiziologie, că promovarea ar trebui să fie susţinută şi de un efort din partea acestor doamne, mai ales că Spitalul are nevoie de evaluatori pentru procesul de acreditare, are nevoie în acest demers şi de un expert format în acest sens şi mă gândeam că, poate, li s-a completat fişa postului.”

„Există o decizie, prin care inclusiv doamna care este pe post de conducere face parte din sistemul de management al calităţii, cu atribuţii în sistem.”, l-a lămurit directoarea Ionela Costinela Dună. Adică au atribuţii privind implementarea procedurilor de acreditare a Spitalului. Pregătirea celor trei angajate conduce la creşterea unui indicator esenţial pentru Spitalul TBC: personalul medical cu studii superioare. Acest din urmă argument, prezentat de proaspătul manager care, probabil, nu este la curent cu răfuiala cu repetiţie din Consiliu, pe tema angajării pe bandă de asistenţi debutanţi la Spitalul Municipal, le-a deschis contestatarilor de la PNL ai deciziilor conducerii PSD-iste a municipiului şi a unităţii medicale apetitul pentru ironii. Adică a fost o greşeală să se transforme un lot consistent de posturi vacante de asistente cu vechime într-unele pentru începători, într-o unitate în care, totuşi, în jur de 15 asistente medicale, potrivit informaţiei livrate de directorul de Îngrijiri, Florin Pană, au pregătire superioară. Partizanii managerului Spitalului Municipal au contrazis scenariul liberalilor, cum că s-ar fi prezentat la concurs asistente cu vechime, darămite cu facultate. Altfel spus, varianta cu debutanţii a reprezentat maximum de inspiraţie din partea cunoscătorilor pieţei forţei de muncă din zonă. 

The most visited gambling websites in The UK