Menu
TRAFIC

ARO în presa centrală: ARO, la un pas de preluare de un grup de investitori interpuŞi ai lui Sorin Ovidiu Vântu, Dinel Staicu Şi Cătălin Chelu?

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 915

b_400_250_16777215_10_images_2093aro.jpg=Interesele nedeclarate de la SIF-uri vor să preia ARO =Intenţia unei companii proaspăt înfiinţate de a prelua ARO scoate la lumină grupurile de interese informale din spatele SIF-urilor 

=În timpul scandalului de la SIF Oltenia, Dinel Staicu, oamenii lui Cătălin Chelu şi ai lui Sorin Ovidiu Vântu făceau eforturi să preia ARO

După ce a scăpat de controversatul John Perez, compania ARO este la un pas să fie preluată de un grup de investitori la fel de controversaţi: interpuşi (probabil) ai lui Sorin Ovidiu Vântu, Dinel Staicu şi Cătălin Chelu. Cei trei au constituit de curând un vehicul investiţional, prin care încearcă să pună mâna pe activele ARO, societate declarată săptămâna trecută în procedură de faliment.

Deschiderea procedurii de faliment la ARO survine după lamentabila privatizare marca Ovidiu Muşetescu, care a vândut ARO, în 2003, pentru doar 150.000 de dolari, către firma CrossLander, controlată de John Perez. De joia trecută, John Perez pierde definitiv controlul la ARO, în favoarea creditorilor societăţii - ANAF, BCR şi Fabrica de Scule şi Matriţe Câmpulung, care deţin împreună peste 50% din masa credală.

Acum, trei dintre cei mai controversaţi oameni de afaceri din România par să-şi fi unit forţele ca să salveze ARO. Iar ca demersul lor să capete credibilitate au fost scoase în faţă două SIF-uri. Discuţiile pentru preluarea ARO au început încă din luna februarie 2006, când compania AMROM Motor Corporation din Alabama a depus la judecătorul sindic o ofertă pentru închirierea fondului de comerţ ARO, societate aflată pe atunci în procedură de reorganizare judiciară.

Compania americană a întocmit un plan de afaceri, în care arată că va realiza o producţie de 15 milioane de dolari în jumătate de an. În acelaşi timp, AMROM Motor Corporation îşi anunţă intenţia ca în cazul declanşării falimentului la ARO să-i preia, în bloc, activele. Administratorul judiciar al ARO a solicitat societăţii americane să-şi prezinte activitatea şi acţionarii. Oferta AMROM Alabama este însă abandonată, pentru ca să fie preluată din mers de firma AMROM Automotive 2006 din Câmpulung. Compania AMROM Automotive a fost înfiinţată pe 23 mai de către SIF Oltenia (cu 50%) şi SIF Muntenia (25%), împreună cu şase persoane fizice - Vladimir Soare (5%), Mihai Ciobanu (4%), Dan Victor Dumitrescu (4%), Bogdan Ionescu (4%), Lavinia Toba Predescu (3%), Emanoil Iordănescu (3%), plus Sindicatul Liber ARO (1%) şi Asociaţia “Salvaţi Muscelul” (1%).

Preşedintele noii societăţi a fost desemnat Vladimir Soare, fost viceguvernator BNR şi fost preşedinte al grupului “Gelsor”, patronat de Sorin Ovidiu Vântu. Andrei Ion, un alt administrator al afacerilor lui Vântu, a fost numit unul dintre cenzorii societăţii AMROM.  Interesant este că AMROM a fost înfiinţată când SIF Oltenia se afla în plin scandal privitor la preluarea conducerii de către gruparea Dinel Staicu - Cătălin Chelu, cei doi fiind suspectaţi că ar controla indirect un procent semnificativ din societatea de investiţii. Dacă Dinel Staicu este direct membru în Consiliul de Administraţie al AMROM, Cătălin Chelu neagă că ar avea vreo legătură cu această afacere. “Nu am nicio legătură cu firma AMROM, se poate vedea cred cine este acţionar sau administrator în societatea respectivă.”, ne-a declarat Cătălin Chelu. Şi totuşi în Consiliul de Administraţie al AMROM figurează Gheorghe Chirilă, unul dintre apropiaţii lui Cătălin Chelu. 

Gheorghe Chirilă a fost administrator sau acţionar mărunt la mai multe companii controlate de Cătălin Chelu. Implicarea SIF Oltenia cu 50% în această afacere n-a fost adusă la cunoştinţa acţionarilor şi, potrivit specialiştilor pe piaţa de capital, încalcă prevederile legale privind pragul pe care un SIF îl poate deţine la o societate comercială. Discuţiile cu administratorul judiciar, cu judecătorul sindic şi cu creditorii au fost demarate oficial de AMROM Automotive 2006, înainte de înfiinţarea societăţii în cauză. De unde rezultă că grupul de investitori se grăbea foarte tare să preia fondul de comerţ ca să nu intervină declanşarea falimentului la ARO, ceea ce ar fi blocat această tranzacţie şi i-ar fi lăsat doar varianta cumpărării activelor, dar care presupune bani mai mulţi. (…)

Legea permite ca activele unei societăţi să fie vândute, în bloc, după deschiderea falimentului şi, de regulă, astfel de măsuri uşurează îndestularea creditorilor. La ARO, creditorii au de recuperat 431 de miliarde de lei. Potrivit lichidatorului societăţii, John Perez realizase o evaluare conform căreia în caz de faliment s-ar fi putut valorifica 8,5 milioane de dolari. Gheorghe Banu spune că urmează să fie consolidat tabloul creanţelor cu dobânzile şi penalităţile şi să fie realizată o evaluare a activelor societăţii. Dincolo de oportunitatea ca activele ARO să fie vândute în bloc sau pe bucăţi, dincolo de discuţiile pe marginea ofertelor, afacerea producătorului de autovehicule pune în discuţie interesele informale care controlează societăţile de investiţii financiare, o controversă care pare mai veche decât tranziţia românească.                   

Daniel Bojin, Material preluat din “Bursa”, luni, 19 iunie 2006

The most visited gambling websites in The UK