Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Ziua-n amiaza mare, ca să intre şi să iasă din parcare, Cu BMW-ul pe trotuar

  • Written by Alex BARBU
  • Hits: 1846

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2018_2311_reportaj-bmw.jpgMaşinile parcate pe trotuare sunt o privelişte prea des întâlnită în oraşele din România, iar tupeul şoferilor, dar şi inacţiunea poliţiştilor au la bază o convingere falsă, promovată chiar şi de oamenii legii. Mulţi şoferi nu cred că au vreo problemă să-şi lase maşina pe trotuar, atâta timp cât le lasă spaţiu de circulat pietonilor de cel puţin un metru. În altă ordine de idei, potrivit legii, e interzisă parcarea pe trotuar în lipsa unor marcaje şi panouri care să permită acest lucru, indiferent de cât spaţiu se lasă pietonilor. Mai mult decât atât, justiţia s-a şi pronunţat deja definitiv şi irevocabil în această privinţă, socotind că e inutil orice aparent conflict între legea în sine şi regulile de aplicare. Am întâlnit un astfel de caz, strigător la cer chiar, şi la Câmpulung, în cartierul Grui, vizavi de blocurile ANL.

Trei locuri de parcare, toate pe trotuar şi spaţiul verde

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2018_2311_reportaj-bmw1.jpgFaptul că pe unele trotuare parcarea maşinilor este permisă îi încurajează pe cei mai tupeişti să lase nu una, ci mai multe autovehicule parcate, zile-n şir, chiar şi pe spaţul verde. Este şi cazul unui câmpulungean din cartierul Grui, care şi-a tras nu mai puţin trei locuri de parcare, pe trotuar şi spaţiul verde: unul pentru o autospecială (camionetă), altul pentru un autoturism, iar ultimul pentru o rulotă. Mai mult decât atât, cu de la sine putere a pus piatra de calcar pe spaţiul verde, amenajându-şi o parcare pentru bolidul de lux pe care-l deţine şi cu care, reţineţi!, se plimbă pe trotuar ca pe autostradă, pentru a ieşi şi ajunge la locul de staţionare. Asta ca să nu treacă peste bordură, deşi, ar fi putut s-o spargă, aşa cum a făcut-o un afacerist, tot în zonă, vizavi de fosta Piaţă Grui, pentru a putea trage duba cu marfă aproape de depozit! Ne-a semnalat acest lucru un cetăţean care locuieşte în apropiere,  care ne-a pus la dispoziţie şi câteva fotografii doveditoare. „Nu se poate aşa ceva! Sunt atâtea locuri de parcare în faţa fostei pieţe şi el le-a parcat pe trotuarul şi spaţiul verde de lângă ceea ce a rămas din complexul comercial de pe vremuri. Camioneta o ţine parcată pe trotuar, BMW-ul, unul arătos, de culoare albă, imediat lângă ea, pe spaţiul verde, pe culoarul spre magazinul de pe colţ, unde a pus piatră de calcar - cu aprobarea cui, nu ştiu! - iar rulota o ţine parcată tot pe trotuar, în apropiere, lângă un stâlp! Zile în şir! De câte ori vine sau pleacă cu BMW-ul, circulă pe trotuar, ca să nu rupă maşina pe bordură. Iese şi intră printr-un loc, mai jos cu circa 50 de metri, unde nu sunt borduri. Nimeni nu vede sau poate o fi având aprobare de la Primărie!”, ne-a declarat bărbatul, care locuieşte exact în blocul de lângă locul cu pricina.  

Ce spune legea? Avem voie sau nu să parcăm pe trotuar?

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2018_2311_reportajbmw2.jpgÎn Codul Rutier, mai exact în OUG 195/2002, la articolul 72, alineatul 7 spune că: „este interzisă ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar când aceasta este permisă, conform indicatoarelor sau marcajelor, lăţimea minimă a trotuarului lăsat la dispoziţia pietonilor trebuie să fie de cel puţin un metru”. În acelaşi act normativ, este explicată şi noţiunea de imobilizare, astfel încât la articolul 63, alineatul 1, se arată că:  „Se consideră oprire imobilizarea voluntară a unui vehicul pe drumul public, pe o durată de cel mult 5 minute. Peste aceasta durată, imobilizarea se consideră staţionare”.

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2018_2311_reportajbmw3.jpgMai departe, în Regulamentul de Aplicare a OUG 195/2002, aprobat prin Hotărâre de Guvern se spune doar că „este interzisă oprirea voluntară a vehiculelor pe trotuar, dacă nu se asigură spaţiu de cel puţin 1 m pentru circulaţia pietonilor”. Articolul 144, alin. 2 din acelaşi act normativ arată că „administratorul drumului public poate permite oprirea sau staţionarea, parţial ori total, a unui vehicul pe trotuar, cu respectarea marcajului, iar în lipsa acestuia, numai dacă rămâne liber cel puţin un culoar de minimum 1 m lăţime înspre marginea opusă părţii carosabile, destinat circulaţiei pietonilor.” Analizând textele de mai sus, am putea spune ca, în aparenţă, apare un conflict între norma generală dată de Codul Rutier şi Regulile de Aplicare. Justiţia a decis, însă, definitiv şi irevocabil: parcarea pe trotuar, ilegală dacă nu există marcaje şi semne de circulaţie care să permită acest lucru.

Potrivit judecătorilor, „regula instituită de legiuitor prin acest text legal este aceea că parcarea autovehiculelor pe trotuare este interzisă, excepţia fiind cazul în care administratorul public al drumurilor o permite, prin poziţionarea de indicatoare sau efectuarea de marcaje corespunzătoare, caz în care trebuie respectată şi prevederea privind lăţimea minimă a trotuarului lăsat la dispoziţia pietonilor (de cel puţin un metru). Pe cale de consecinţă, în lipsa unui indicator sau a unui marcaj permisiv, se aplică regula generală de interdicţie de parcare a autovehiculelor pe trotuare, regulă instituită în mod expres prin ordonanţă şi care nu se impune a fi dublată prin amplasarea unui indicator în acest sens”, se arată în decizia definitivă şi irevocabilă a Tribunalului Cluj. Or, în cazul câmpulungeanului nu există niciun indicator sau marcaj care să-i dea dreptul să staţioneze pe trotuar şi spaţiul verde, darămite să mai meargă şi cu maşina pe trotuar!

 

The most visited gambling websites in The UK