Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Logo

Locuitorii de pe Marineşti cer decuparea din asfalt a capacelor căminelor de apă

b_400_250_16777215_10_images_2303_marinesti.jpgPrima zi a acestei săptămâni i-a găsit pe cârpacii de la ADP tot în vecinătatea fostei Uzine ARO, unde au mai pus un petic-două pe principala redenumită după fosta platformă industrială. În plus, şi-au onorat angajamentul faţă de petenta care a declanşat acest demers executat în scârbă de serviciul public al Primăriei, acoperindu-i cu asfalt groapa din dreptul gospodăriei, rămasă după reabilitarea întreprinsă de primarul Marian Toader pe teritoriul comunei Lereşti: strada Marineşti, cu tot cu cele trei case aparţinând Câmpulungului, care figurează pe Traian, amplasate în continuarea fostei CESAR. Astfel, s-a încheiat una dintre lucrările neprevăzute ale ADP-ului, dispusă de primarul Liviu Ţâroiu, convins de numărul mare de semnatari ai petiţiei de reparare capitală a străzii Uzina ARO: 100 de câmpulungeni şi lereşteni, mai mulţi lereşteni decât câmpulungeni, necăjiţi că-şi prăpădesc maşinile în dezastrul rutier de pe teritoriul municipiului. În timpul plombării anemice, mutate de la blocuri în dreptul fostei uzine, muncitorii Primăriei n-au văzut - mai corect, s-au făcut că nu văd - că gropile astupate de ei sunt nimic pe lângă cele trei canale afundate în şosea şi poziţionate fix pe mijlocul străzii. Prin urmare, toată mocăiala ADP-iştilor, de parcă ar construi o autostradă, a fost fără folos, de vreme ce obstacolele din mijlocul drumului, reprezentate de gurile de canalizare mult coborâte faţă de nivelul şoselei, persistă în infrastructura zonei. 

Scârbă, aroganţă şi totală lipsă de profesionalim, la cârpacii statului     

Necăjită că taximetriştii, ca să nu-şi strice maşinile în hârtoapele de la ARO, refuză să ducă clienţii vârstnici cât mai aproape de domiciliu, cum este cazul ei, pe Marineşti, Livia Solomon „a luat taurul de coarne”, pe româneşte. „Domnul Liviu (n.r. Popescu, şeful ADP) m-a întrebat: ce am eu de mă interesează să umblu atâta, ca să facă asfaltul la uzină. Eu vin cu bagajele în mâini până la mine acasă, pentru că cei de pe taxi nu vor să ducă acasă persoanele mai în vârstă, din cauza drumului rău, în care îşi rup maşinile.”, ne-a spus aceasta, lucru de care ne-am convins noi înşine, asistând la scene în care taximetriştii debarcă pasagerii înainte de blocuri.      

După plombarea care a înlocuit asfaltarea integrală aşteptată de cetăţeni, cea mai mare spărtură din tronsonul supus peticirii cu care au fost închise gurile petiţionarilor a rămas la fel. Asta pentru că groapa era, de fapt, o gură de canalizare făcută praf, în care poţi să te nenoroceşti, nimerit în ea, ca necunoscător al locului. Trebuie să spunem că deplasarea peste găurile umplute cu bitum este la fel de dezagreabilă ca înainte, maşina săltând peste ridicăturile care puteau fi evitate dacă se turna covor asfaltic. Că a fost vorba doar despre închiderea gurii nemulţumiţilor care au vociferat o demonstrează umplerea adânciturii post-asfaltare din faţa celor trei case de câmpulungeni numai în dreptul Liviei Solomon. Cei doi vecini ai săi n-au beneficiat de acelaşi tratament, deşi curăţaseră locul, strângând noroiul uscat, adunat în timpul ploilor. Depăşim maniera decepţionantă de lucru a asfaltatorilor statului, care i-au insultat pe oameni nu numai prin lipsa de profesionalism, ci şi prin aroganţa cu care le-au aruncat în faţă să fie mulţumiţi şi cu atât, că mai mult nu „pupă”, ca să ajungem la alte doleanţe ale lereştenilor, beneficiari ai unei reabilitări stradale neterminate.       

b_400_250_16777215_10_images_2303_marinesti2.jpg     În afară de rigola atât de necesară pe strada Marineşti, căreia proiectanţii aduşi de primarul Marian Toader pe teren nu i-au găsit soluţie, şi de trotuarele care, inexplicabil, nu există nici măcar pe o parte, ar mai fi o problemă de rezolvat, a cărei competenţă pare să ţină şi de Primărie, şi de societatea Edilul CGA SA. Pe când ne interesam despre inconvenientele cauzate de ploile severe ale acestei veri, care inundă gospodăriile din partea joasă a străzii, un cetăţean a insistat să-i preluăm doleanţa, în ideea de a fi rezolvată de cei cărora le este destinată. Cetăţeanul i s-a plâns şi primarului de la Lereşti, Marian Toader, şi celor de la Edilul, dar cerinţa oamenilor întârzie să fie pusă în practică. Deşi ceva s-a început, dar nu s-a continuat. Mai precis, lereştenii de pe Marineşti solicită să fie decupate din asfalt capacele vanelor de apă, instalaţie aflată în administrarea operatorului câmpulungean. „Să scoată capacele acelea afară, unde sunt vanele de la I.G.O. E pus asfaltul peste ele. Până la pod au scos capacele, dar de la pod încoace (n.r. spre blocurile ARO) n-au mai venit să le facă.”, ne-a spus bărbatul, căruia motive i s-a dat: că… să vină firma, să vină Primăria, să vină Gabriel Pascu, că nu mai au bani. „N-au bani să facă un decupaj!”, au concluzionat petenţii iritaţi că reabilitarea stradală n-a fost chiar fără cusur.

Vecinul Liviei Solomon cere, aşadar, decuparea capacului canalului unde sunt vanele de apă, acoperit cu asfalt, în timpul reparaţiilor de acum doi ani. Şi are nevoie să fie scos din asfalt, ca să dea drumul la apă în curte. În aşteptarea muncitorilor care să continue ce au realizat pe o bucată însemnată de stradă, omul a însemnat canalul ascuns sub covorul bituminos cu spray de culoare albastră şi, în plus, a scris şi în dreptul porţii ce reprezintă marcajul pe şosea: căminul de apă. 

Pe Marineşti, o arteră reparată în 2016, într-un loc, asfaltul a început să se lase, apărând o adâncitură pe mijlocul drumului. Semn că s-a lucrat pe bâjbâite, nefiind marcat în dreptul gurilor de canalizare, sunt înţepăturile în şosea, în căutarea capacelor de canalizare de sub asfaltul proaspăt turnat. 

 

Evenimentul Muscelean