Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

După senatorul Şerban Valeca, sabotarea proiectului autostrăzii Piteşti - Sibiu este „o chestie de trădare naţională”

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 1423

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2019_Ianuarie_2352_2-3-valeca.jpgAflat, din raţiuni politice, în delegaţia Consiliului Judeţean Argeş, prezentă la Câmpulung, la începutul anului, pentru un dialog cu primarii din Muscel, senatorul Şerban Valeca a făcut câteva comentarii la adresa unuia dintre cele mai importante subiecte ale prezentului: autostrada Piteşti - Sibiu. Subiect abordat în contextul nemulţumirii generale cauzate de lipsa proiectelor naţionale. 

„Sunt discuţii că nu sunt investiţii naţionale mari. Este adevărat, cu asta sunt de acord şi eu. Pe infrastructură rutieră, energetică, dar toate P.N.D.L. adunate sunt aproape 10 miliarde de euro, introduse în aceste investiţii mărunte, care vor ridica şi satul românesc. (…) Este vorba despre a uniformiza sau a ridica judeţele şi localităţile care sunt mai puţin dezvoltate. Am văzut diverse comentarii: când era P.N.D.L.1 de 155 de miliarde, era foarte bine. Acum că a venit acesta cu 700 şi ceva de miliarde, nu mai e bine, e puţin. Mă bucur că doctorii sunt nemulţumiţi şi le-am mărit salariile şi de patru ori, mă bucur că profesorii sunt nemulţumiţi, şi oamenii din primării… doamnele (n.r. din sală) bănuiesc că sunt angajate, sunt nemulţumite că li s-au mărit salariile, dar noi ne vedem de treabă în continuare cu linia strategică. Nu mai putem să ţinem ţara asta pe post de căpşunari şi grăjdari. Oamenii sunt pregătiţi, e nevoie să fie respectaţi, din această cauză s-au mărit salariile şi pensiile.”, a afirmat preşedintele PSD Argeş.  

Revenind la tema proiectelor mari, acesta spunea că debutul unora dintre ele este zădărnicit de alte interese. „Cozi de topor din români, din străini, mă refer la autostrada Piteşti - Sibiu, că o să încep să urlu public. Am avut şedinţă, în august, cu ministrul Transporturilor, cu directorul C.N.A.I.R. şi cu toţi specialiştii, la Consiliu şi la Prefectură. Avem cinci tronsoane. Prima oară s-au terminat 1 şi 5 - SF-urile -, pentru că firma italiană a dat faliment. Au terminat două. Le scosesem la licitaţie, dar Comisia Europeană a zis: noi finanţăm pe tronsoane, dar avizul de mediu trebuie să fie pe toată lucrarea. Pe urmă, le scoateţi la licitaţie pe tronsoane. Tronsoanele 2, 3, 4 sunt în regulă, după care, la tronsonul 3, ce facem cu animalele mari? Cum trec urşii peste încă un baraj? Păi, care sunt celelalte două? Şoseaua veche şi Oltul. Cum au trecut câteva mii de ani peste Râul Olt, trec şi acum. Şoseaua veche are o sută de ani. Nu, domnule, mai trebuie două eurotuneluri. Au zis că dau suplimentar 20 de milioane şi ai noştri au fost de acord şi cu eurotunelul. Au ajuns la tronsonul 4. Am munte. Aici sunt puţine studii de fezabilitate. Aţi făcut numai la capete. Păi, n-om găuri tot muntele ca să-l facem şvaiţer. Au venit cei de la IPTANA, care se pricep, şi au spus că în practica drumarilor pentru tuneluri fac studiile geo la capete şi, pe urmă, văzând şi făcând tunelul, pentru că dau de apă, de rocă mai moale, mai tare… Cei de la Comisia Europeană au zis, după scandal: trimitem specialiştii. Ai noştri susţineau acest lucru. Peste o lună, când au venit, la sfârşitul lui septembrie, specialiştii Comisiei Europene, geologii începuseră să cedeze şi să spună că asta este practica. Au venit alţi specialişti români, care au zis: trebuie să refacem studiile geo. Nu numai pe tronsonul 4, pe toate. Atunci, am rugat primul ministru, care a trimis Corpul de Control. Aşteptăm să numească ministrul şi să prezinte public raportul. Aici este o chestie de trădare naţională şi nu mă feresc de cuvinte. În ’98 s-a semnat Traseul European 4, care avea logică să pună în valoare Portul Constanţa. Nu era nici pentru Dacia, nici pentru Ford, nici pentru turişti, ci ca Portul Constanţa să fie o nouă cale comercială şi o concurenţă Portului Rotterdam. Bineînţeles că au venit olandezii cu fel de fel de cotite, de aia au zis că nu sunt de acord cu Schengen, că tot negociau fie să cumpere portul, noi n-am vrut să vindem acţiunile şi atunci au început să bage... Acum sunt şi românaşii. Vedem care trădează, cum trădează şi vom vedea rezultatul. Pentru că nu putem să stăm din ’98 cu 100 de kilometri de autostradă nefăcuţi, pentru care urlă nu numai turiştii, ci şi agenţii economici.”, a afirmat senatorul Valeca. 

The most visited gambling websites in The UK