Menu
TRAFIC

Revenit la Câmpulung, Mircea Diaconu vorbeşte despre problemele actuale

  • Written by Diana BUMBENECI
  • Hits: 554

b_400_250_16777215_10_images_2272_mircea-diaconu.jpgEuroparlamentarul şi actorul Mircea Diaconu a revenit, săptămâna trecută, la Câmpulung, în turul său prin toată ţara şi, ca de fiecare dată, a ţinut să organizeze şi o întâlnire liberă cu mass-media şi cu cetăţenii. Printre problemele actuale ridicate şi la nivel naţional dezbătute de acesta, s-au aflat şi câteva probleme legate de Câmpulung, dezamăgitoare. 

„Trăim vremuri interesante, ca să nu zic tulburi, şi la nivel european, şi la nivel naţional. Pentru mine, soluţiile nu pot veni decât de acasă.”, aşa a început anunţul în care Mircea Diaconu şi-a confirmat venirea în Muscel. Chiar dacă mulţi l-au criticat că a plecat din comuna Vlădeşti, locul său natal şi a uitat de problemele Muscelului, odată cu intrarea sa în politică, europarlamentarul Mircea Diaconu, vicepreşedinte al Comisiei pentru Educaţie şi Cultură din Parlamentul European, este membru al Asociaţiei „Salvaţi Câmpulungul şi Muscelul”, acolo unde este ţinut la curent permanent cu problemele urbei şi vine în sprijinul rezolvării lor. 

Pe lângă numeroasele întrebări legate de probleme la nivel naţional şi internaţional, la care Mircea Diaconu a răspuns fără ezitare, au fost puse şi câteva legate de zona Muscel. Un jurnalist prezent i-a sugerat că, poate, într-o zi, o să facă un film, iar acţiunea să se petreacă în perioada interbelică din Câmpulung, însă atunci totul ar trebui pregătit în studiourile de la Buftea sau pe calculator, deoarece faţadele din Câmpulung sunt distruse complet. 

Întrebat ce părere are despre această temă, Mircea Diaconu a răspuns dezamăgit: „Am aceeaşi părere de multă vreme, de când au început să cadă aceste faţade şi să arate tot mai rău. Ştiu bine că orice urbe, orice comunitate, prin autonomia sa, poate să îşi facă propria legislaţie pentru rezolvarea acestor probleme. De multă vreme, am discutat asta cu administraţia locală. Oamenii pot fi şi sprijiniţi să le reabiliteze şi chiar obligaţi. Dacă vrem să promovăm acest oraş, trebuie să ne forţăm puţin să îl facem să arate cum trebuie. Acest lucru s-ar rezolva, dacă s-ar reface toate faţadele”.

Tot acesta a mai menţionat că obiectivele culturale şi turistice sunt foarte importante pentru dezvoltarea oraşului, mai ales traseele culturale. „Fostul Hotel, care este primul care îţi apare cum vii în oraş, minunea aceea de hotel, poate să fie emblema oraşului. Este Piaţa Centrală. Când eu eram elev de liceu, acolo se făceau filme. Fel şi fel de activităţi. Acum este în paragină. Se poate face legislaţie locală obligatorie”, a mai spus acesta. 

ARO A FĂCUT ISTORIE... ŞI ISTORIE A RĂMAS

b_400_250_16777215_10_images_2272_mircea-diaconu2.jpgO mare dezamăgire pentru Mircea Diaconu, dar şi pentru mulţi alţi cetăţeni care deţin un ARO, este aceea că tocmai în zona noastră, unde aceste maşini au făcut istorie şi au dus numele de Câmpulung în toată lumea, tocmai aici nu sunt protejate şi sprijinite prin lege. Da… ARO, numele care a răsunat în lumea întreagă, datorită abilităţilor excelente în off-road ale modelelor produse la Câmpulung Muscel, ar fi putut sta astăzi alături de Range Rover şi Mercedes-Benz ML-Class în comparativele făcute de publicaţiile auto. Dar nu a fost să fie, iar acum puţinii care mai au aceste maşini nu sunt sprijiniţi să le păstreze. „Am venit cu ARO. L-am lăsat la nişte băieţi, la Lereşti, să îl verifice. Aveau şi ei în curte un ARO din acela mai mare. Am zis, totuşi, parcă unul ca acesta mi-ar plăcea mai mult. Mi-aş dori… şi îmi spune cel de acolo: „Aveţi chef să plătiţi impozit pentru ăsta? La noi, aici - îmi spune omul din Lereşti -, impozitul anual pentru un ARO mare ajunge la 5.000 de lei. Ori… dacă te duci în alte zone, observi că sunt oraşe în ţară unde ARO este protejat, i s-a dat un regim special. La Snagov, spre exemplu, costa maxim 800 de lei. Deci, pe autonomie locală se poate face ceva bun. Dacă în zona asta, unde a fost ARO, unde este plin de aceste maşini, nu faci legislaţie specială, tolerantă pentru ARO… e culmea. Pentru că oamenii, decât să plătească aşa impozit, le ţin ca pe căruţe, merg în pădure cu ele până sunt prinşi ori le aruncă. Se distruge cu bună ştiinţă un potenţial turistic de imagine. De ce era ARO grozav? Pentru că era bun la toate. De ce să nu sprijinim oamenii care au aceste maşini? Câte vreme există autonomie locală şi, în alte locuri din ţară, ARO are regim special, noi de ce nu putem? Nu pot să înţeleg… de ce ne mai mirăm? Este crunt că nu ne dăm seama...”, a completat Mircea Diaconu. 

Problema cea mai mare este că toate acestea se întâmplă tocmai la Câmpulung şi mai ales că există exemple în alte oraşe unde s-au putut schimba anumite legi. Însă ce să mai sperăm, dacă totul aici se întâmplă pe dos. Faptul că Mircea Diaconu vine la o perioadă în Muscel este, totuşi, un pas bun, faţă de alţii care au plecat şi au uitat să mai şi pronunţe numele de „Câmpulung”. Până la urmă, nu un europarlamentar trebuiue să ne schimbe legile aici, ci administraţia locală. 

 

The most visited gambling websites in The UK