Menu
TRAFIC

Cât de cunoscut este municipiul la nivel de Guvern! Ministrul Transporturilor vorbeşte despre „platforma industrală Câmpulung”

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 898

Cealaltă corespondenţă, la care ne vom referi în acest articol, a fost purtată de tânăra politiciană cu rădăcini muscelene cu ministrului Transporturilor, Răzvan Alexandru Cuc, destinatarul unei interpelări privind Secţia de Circulaţie Feroviară Goleşti-Argeşel, urmată la scurt timp de întrebarea privitoare la stadiul proiectului de reabilitare şi modernizare a Drumului Naţional 73. Iată ce îi scrie deputata musceleană şefului de la Transporturi, în luna mai a acestui an: 

„Reabilitarea, modernizarea şi extinderea reţelei de căi ferate din România ştiu că reprezintă o prioritate în materie de infrastructură pentru actualul Guvern. Din păcate, în ultimii ani, CFR a cunoscut un declin continuu, dar la acest lucru au contribuit şi unele măsuri luate în pripă şi fără o analiză pertinentă şi aprofundată a indicatorilor economici specifici.

Este şi cazul Secţiei de Circulaţie Feroviară Goleşti-Argeşel, în legătură cu care Sindicatul Liber Unit din Regulatorul Piteşti trage un semnal de alarmă. Astfel, printr-un acord de împrumut încheiat de Guvernul României cu Fondul Monetar Internaţional s-a prevăzut, printre altele, şi închirierea a 1.500 de kilometri de cale ferată declarată ca fiind „neinteroperabilă”. În total, au intrat în acest proces 18 secţii de circulaţie, care însumează peste 1.000 de kilometri de cale ferată. Printre acestea se numără şi Secţia de Circulaţie Feroviară Goleşti-Argeşel, Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercială respingând ferm, la momentul respectiv, propunerea de includere a Secţiei în categoria „neinteroperabilă”. Cu toate acestea, în perioada 2012-2016, Secţia a fost luată în administrare de către SC RCCF-Trans SRL Braşov. 

Specialiştii din domeniul feroviar consideră că secţia respectivă a fost trecută în mod nejustificat ca neinteroperabilă, deoarece aceasta deserveşte traficul internaţional de marfă (pentru Dacia). Neinteroperabile ar fi trebuit să fie secţiile cu trafic redus şi fără importanţă internaţională. De asemenea, datele arată că activitatea nu este în niciun caz redusă, ba din contră. 

În condiţiile în care ţările europene se reorientează către transportul pe calea ferată, ar fi mai mult decât utilă o reevaluare a situaţiei, pentru a se stopa procedura de închiriere a Secţiei Goleşti-Argeşel şi trecerea acesteia din registrul secţiilor de circulaţie „neinteroperabile” în categoria „interoperabilă”.”

O lună şi jumătate mai târziu, problema ridicată mai-marelui de la Transporturi de parlamentara al cărei colegiu, în mandatul trecut, a cuprins o bună parte din zona Muscelului a primit un răspuns, pe care îl redăm în continuare: 

„Secţia de circulaţie Goleşti-Câmpulung-Argeşel face parte din infrastructura feroviară neinteroperabilă, conform H.G. nr.643/2011, modificată de H.G. nr.177/2014. Includerea secţiei de circulaţie Goleşti-Câmpulung-Argeşel în lista secţiilor care alcătuiesc infrastructura neinteroperabilă s-a făcut în urma analizei activităţii de exploatare a tuturor secţiilor de circulaţie, în cadrul strategiei de eficientizare a Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA. Pentru Secţia Goleşti-Argeşel s-au luat în calcul activitatea şi eficienţa întregii secţii, nu numai a distanţei Goleşti-Ciumeşti, pe care circulă, de fapt, trenurile pentru Uzinele Dacia. La momentul actual, secţia de circulaţie Goleşti-Câmpulung-Argeşel se află pe lista secţiilor de circulaţie neinteroperabile neînchiriate. 

În prezent, pe această secţie, între staţia Goleşti şi halta de călători Parcul „Kretzulescu”, situată pe platforma industrială a oraşului Câmpulung, circulă 4 trenuri de călători/zi, operate de Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA. Precizăm că densitatea circulaţiei trenurilor de călători este stabilită de operatorii de transport feroviar (OTF) în funcţie de solicitări. Pe distanţa Goleşti-Ciumeşti există un trafic semnificativ de marfă de peste 10 trenuri pe zi, aparţinând principalilor OTF de marfă, iar pe distanţa Ciumeşti-Argeşel circulă în medie 2 trenuri de marfă pe zi. 

Posibilitatea de separare din secţia de circulaţie Goleşti-Argeşel a distanţei de circulaţie Goleşti-Ciumeşti şi includerea acesteia din urmă în categoria secţiilor care alcătuiesc infrastructura feroviară interoperabilă se poate realiza prin emiterea unei Hotărâri de Guvern, de modificare a H.G. nr.643/2011, pentru aprobarea condiţiilor de închiriere de către Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabile, precum şi gestionarea acestora, cu modificările şi completările ulterioare. Vă mulţumim pentru interesul exprimat şi vă asigurăm că depunem toate eforturile pentru a răspunde prompt şi pozitiv solicitărilor dumneavoastră.”, îi scrie ministrul Cuc deputatului argeşean.

 

The most visited gambling websites in The UK