Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Cine a cerut falimentul lui ARO (I)

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 3767
Read more ...Cea mai dureroasă acţiune împotriva uzinei de la care au mâncat o pâine, şi ei, şi părinţii, poate, şi bunicii lor: procesele intentate de disponibilizaţi, care au cerut falimentul lui ARO, nu al lui Perez, cum mint astăzi ARO a intrat oficial în faliment pe 15 iunie 2006, o dată imposibil de Read more ...

Sechestru la ARO din cauza datoriilor la „Taxa Băsescu”. „ARO este jignită prin acţiunea Ministerului Transporturilor”

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 2185
    În ediţia trecută, am relatat despre măsura neplăcută căreia a trebuit să-i facă faţă societatea ARO, ca urmare a ordinului dat de ministrul Transporturilor, Traian Băsescu, la data de 25 iunie 1999, prin care conturile fabricii au fost blocate, pentru neplata datoriilor către Fondul Special Read more ...

Alături de sindicate şi directori, guvernanţii au distrus ARO

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 1738
Read more ...„Dacă e nevoie, ARO ar trebui să fabrice şi cărucioare!” Declaraţia îi aparţine lui Constantin Nicolescu şi a gâdilat cu optimismul ei urechile muscelenilor în urmă cu aproape două decenii, pe când era prefect de Argeş. Şeful judeţului avea, ca de obicei, un snop de poveţe pentru conducerea de la Read more ...

Câteva acţiuni guvernamentale anti-ARO

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 1407
- decembrie 1997: la iniţiativa ministrului Finanţelor, Mircea Ciumara, autoturismele ARO, la fel ca produsele de lux, suportă accize între 1% şi 12% (ARO 10) şi între 6% şi 12% (ARO 24);- iulie 1998 şi iunie 1999: ministrul Băsescu blochează conturile uzinei din cauza datoriilor acesteia la Read more ...

Preţul, singurul argument de vânzare a automobilelor ARO la export. Un model vechi de peste 20 de ani nu putea fi vândut cu un preţ în creștere

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 3592
Read more ...Continuăm prezentarea statelor în care au fost întreprinse deplasări de către delegaţii societăţii ARO, fie pentru contractare, fie pentru asistenţă tehnică ori evenimente promoţionale. Sursa informaţiilor publicate o reprezintă un raport din 24 februarie 2003 al Departamentului Export-Import de Read more ...

Pieţe tradiţionale pierdute, ezitări ale partenerilor noi şi renunţări la contracte după livrarea primelor autoturisme

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 2296
Read more ...Exportul la societatea ARO Câmpulung, la începutul anilor 2000. ARO înregistra o cheltuială substanţială cu deplasările în străinătate: 235.370 de dolari, aproximativ 6% din cifra de afaceri la exportÎn urmă cu 15 ani, cu puţin timp înainte de fatidica privatizare, ARO înregistra o cheltuială Read more ...

În urmă cu 59 de ani, Naghi a fost adus ca director, pentru câteva luni, până la ieşirea din montaj a primelor IMS-uri. A rămas la Câmpulung 25 de ani

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 1387
Read more ...Pe 7 februarie se împlinesc 59 de ani de când Victor Naghi a păşit în Câmpulung, adus de la Bucureşti, ca director al întreprinderii care se pregătea de construcţia de automobile. Sutelor de evocări despre cea mai pregnantă figură a istoriei moderne a Câmpulungului adăugăm fragmentul care îl Read more ...

Ziarul „Chemarea” scria, în 1946, despre regretul muscelenilor în caz de mutare a fabricii la Brașov

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 1403
Read more ...Ne întoarcem la începuturile industriei în locurile în care s-au înălţat halelele unui colos redus la tăcere deloc întâmplător, graţie singurei lucrări despre ARO, care ne prezintă fabrica şi oamenii săi ca în scenariul unui film. Un film inspirat cap-coadă din realitate, început în 1944, odată Read more ...

Primul Revelion organizat de uzină a fost în 1967-1968. Gazda petrecerii: Restaurantul “Piatra Craiului”

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 1689
Read more ...„Era omenos şi modest.”, sunt trăsăturile omului Victor Naghi, manifestate în deciziile sale de director, pe care Eduard Ţigler a insistat să le susţină cu argumente din experienţa personală. În 1978, după ce au reuşit să strângă nişte bani, soţii Ţigler s-au hotărât să-şi cumpere maşină. Dura Read more ...

Naghi l-a prins pe când voia să scoată din uzină “ARO-urile” pentru serbarea copiilor. I-a cerut să le coloreze

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 1600
Read more ...În acest episod, întâmplări cu Victor Naghi, povestite de Eduard Ţigler, care păstrează o grămadă de amintiri despre directorul pe care îl vedea zilnic. Faptul că Metrologia funcţiona în aceeaşi clădire cu birourile conducerii îl aducea mai mereu în calea conducătorului fabricii, un erou în Read more ...

În anii ’40, şcolarilor li se arăta cum erau puse în mişcare strungurile prin forţa apei venite de la “Castel” în uzină

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 1613
Read more ...O amintire care a rezistat deceniilor, păstrată de angajaţii de la începuturile fabricii, este legată de modul de funcţionare a utilajelor cu ajutorul apei   Mihai Calangiu, Haralambie, prenumele din actul de identitate, a fugit de mină, unde erau condiţii grele - chiar şi înălţimea lui era o Read more ...

Cum “maiştrii noi” au pus secţia pe brânci, SR-ul a fost făcut să funcţioneze cu “potlogarii” de la Motorul vechi

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 1830
Read more ...Planurile şefului de secţie de la Motor de a porni o activitate nouă, cu oameni noi, zădărnicite de nepriceperea acestoraPaul Tătărescu nu s-a numărat printre cei care l-au avut la inimă pe Victor Naghi. Dimpotrivă, cuvintele la adresa fostului director sunt departe de a fi elogioase, cu toate că Read more ...

Pentru reuşita la aplicaţia cu trupele ţărilor membre ale Tratatului de la Varşovia, Echipajul tancului avându-l ca ochitor pe frezorul de la IMS, felicitat de Gheorghiu Dej şi ministrul Leontin Sălăjan

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 1585
Read more ...Programul şcolii de aviaţie de la Târgu Jiu, la care s-a înscris proaspăt angajatul la I.M.S. Câmpulung, Paul Tătărescu, prin A.V.S.A.P., consta în două zile de teorie, urmate de o zi de practică. Tânărul avea reflexe atât de bune, încât, după fiecare zi de pilotaj, era scos în faţa colegilor şi Read more ...

Fiu de primar, nepot de logofăt, visa să fie cioban. Viaţa la oraş, cu tentaţiile sale, l-a adus la I.M.S.

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 2087
Read more ...Paul Tătărescu iubea atât de mult meseria de oier, deprinsă din copilărie, încât şi-a pus în cap să nu înveţe la Şcoala Profesională IMS, ca să rămână repetent   La începuturile sale, „Steagul Roşu” Braşov, devenită ulterior Întreprinderea de Autocamioane Braşov, apoi Roman SA, a produs vestitele Read more ...

Şansa noastră, a primilor absolvenţi ai Grupului Şcolar Colibaşi, a fost că am preluat după francezi Dacia 1300

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 2209
Read more ...Musceleanul Cristinel Răuţă a absolvit într-una dintre primele promoţii şcoala care pregătea personal pentru DaciaCea mai dragă şi mai frumoasă perioadă a activităţii musceleanului Cristinel Răuţă rămâne Dacia, unde, susţine el, a căpătat cunoştinţe extraordinare la nivelul de atunci. Mai mult Read more ...

The most visited gambling websites in The UK