18.8 C
Campulung Muscel
29/03/2024

Istoria ARO, accesată de 69.298 de cititori on-line

Materialele despre Uzina ARO Câmpulung, cele mai citite pe site-ul www.evenimentulmuscelean.ro
Ziarul nostru a publicat, până în acest moment, o parte din istorisirile celor care au făcut parte din marea familie „ARO”. La acest moment, am ajuns la un număr de 70 de materiale. Printre cei care au avut plăcerea să-şi amintească despre munca la Uzina ARO şi ceea ce a însemnat această fabrică pentru musceleni, vi-i amintim pe inginerul Vasile Samson, inginerul Gheorghe Drăcea, inginerul Constantin Ghinescu, inginerul Liviu Pop, inginerul Cornel Mercan, inginerul Sergiu Cojocaru, economistul Iustin Preoteasa şi foarte mulţi tehnicieni, care şi-au amintit cu plăcere despre performanţele maşinii IMS şi apoi ARO, dar şi despre problemele pe care le întâmpinau la vânzările care se făceau peste hotare. Amintim aici pe cel care a deschis seria istorisirilor, tehnicianul Gheorghe Tonghioiu, şeful de cabinet al directorului Victor Naghi – Valentin Găiduţ, George Tolbaş, Petre Ţiplea, Zaharia Ciobanu, Ion Ciocănea, Nicolae Şendroiu, Ion Chingaru, Gheorghe Maidan, Ion Irimia, Tiberiu Ciolan, Nelu Voican şi sindicaliştii Ion Cotescu şi Cornel Costea.

4.570 de vizualizări pentru un articol

Maşinile noastre au ajuns în toată lumea şi au făcut istorie. Iniţial, erau prezentate, apoi probate şi vândute destul de bine, totul până au apărut şi alte mărci de 4×4 mult mai performante. Cu o tehnologie învechită, specialiştii de la uzina din Câmpulung au scos în lume maşini care au concurat cu mărci renumite, de la GAZ-ul sovietic şi până la cele mai luxoase modele japoneze, care, în ultimii ani, le-au făcut o concurenţă devastatoare, ceea ce a făcut ca piaţa externă pentru ARO să se închidă la scurt timp. Din toate relatările noastre, se pare că cea mai interesantă dezvăluire este refuzul fostului director Ioan Giuvelcă, cel care „nu-şi mai aminteşte nimic despre ARO”. Ca drept dovadă, în seria de mici istorisiri despre Uzina ARO de pe site-ul https://www.evenimentulmuscelean.ro/index.php/istoria-aro.html?layout=default, în topul celor mai citite materiale se află cel în care se prezintă refuzul directorului Ioan Giuvelcă de a-şi aminti despre ARO. Articolul din data de 17 mai 2011 intitulat „Ioan Giuvelcă: “Nu-mi spune nimic ARO” a înregistrat numărul record de 4.570 vizualizări şi se află în topul celor mai citite ştiri. Pe locul doi, cu 4.050 de vizualizări, au prezentat interes relatările despre vizitele la Uzina ARO ale preşedintelui Nicolae Ceauşescu: „Maşina ARO, folosită pentru vânătoarea lui Ceauşescu”. Se poate vedea că interesul pentru cel care a condus uzina timp de 10 ani este mai mare decât pentru fostul preşedinte. Emblema sportului românesc, Nadia Comăneci, a ajutat la promovarea maşinii muscelene. Materialul „Nadia Comăneci, folosită pentru reclama ARO”, cu relatările respective, ocupă locul trei, cu 2.780 de vizualizări. La materialul „Ioan Giuvelcă a vândut iluzii în Argentina, în locul maşinilor ARO”,  la numai trei zile de la afişare, pe site se înregistrau 170 de vizualizări.

Argentinienii au înfiinţat un “Club ARO 4×4”

Din pasiune pentru ARO, şi acum, după mai bine de 15 ani de la iluziile vândute de directorul Ioan Giuvelcă, există în Argentina mulţi proprietari de automobile ARO, „fani entuziaşti” ai „fiarelor” lor, care s-au constituit în „Club ARO 4×4 Argentina” şi sunt prezenţi on-line pe site-ul www.aro4x4.webcindario.com. Ceea ce ne-a atras atenţia este că ARO a fost „un fenomen”, care a strâns în jurul său mulţi fani, pasionaţi de maşina românească. Accesând din meniu capitolul „Membri” ai clubului am constatat ca există 103 membri înscrişi, dar cel mai interesant este că acest fenomen a depăşit graniţele Argentinei, incluzând fani – proprietari de maşini ARO din toată lumea: Republica Cehă, Spania, Peru, Franţa, Venezuela, Guatemala, Canada, Germania. De aici şi concluzia simplă că „ARO” a fost un fenomen. Din păcate, acum, pe cale de dispariţie, odată cu dispariţia fabricii şi cu uzura şi dispariţia lentă a maşinilor de care sunt pasionaţi aceşti fani, ARO a devenit istorie! Partea de site, care este cea mai activă, o reprezintă cea de „forum”, unde proprietarii de peste Ocean caută „disperaţi” piese de schimb pentru bătrânul ARO românesc.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!