Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Moartea lui Nicolae Herţa, un episod tragic dintr-o serie de dispariţii premature ale unor oameni mari de la ARO

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 1960
Read more ...Ultima parte a evocării personalităţii ctitorului şi directorului Fabricii de Matriţe o vom dedica familistului Nicolae Herţa. În ciuda programului sufocant de la uzină şi a nenumăratelor responsabilităţi care au venit odată cu funcţia, amplificându-se pe măsura avansării sale continue, tatăl a Read more ...

Viitorul director al Matriţelor, specializat în Italia, la Alfa Romeo, Fiat, Spica şi alte companii redutabile

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 1588
Read more ...Fire de ardelean şi posesor al unei gene extraordinare, asemenea fratelui său, şi el pasionat de mecanică în domeniul auto, Nicolae Herţa a fost apreciat, dincolo de realizările profesionale excepţionale, pentru dragostea sa faţă de oameni. Un om cald, cu suflet bun, directorului Matriţelor i se Read more ...

Nicolae Herţa, specialistul desăvârşit, în care flacăra pasiunii pentru profesie a ars până la sacrificiul suprem

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 2145
Read more ...O somitate a industriei de automobile fabricate la Câmpulung, inginerul Nicolae Herţa poate fi considerat, pe bună dreptate, deschizătorul de drum în materia tratativelor purtate cu străinii, în vederea unor colaborări benefice uzinei. Excela şi pe partea tehnică, dar şi în domeniul comunicării Read more ...

Mulţi dintre colegi s-au dus de tineri. O posibilă cauză: mediul toxic de la Tratament şi Galvanizare

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 1983
Read more ...Când revăd fotografiile din tinereţe, ca să-i ajute în depănarea amintirilor din vremurile în care erau angajaţii Uzinei ARO, soţii Popp, din Lereşti, constată că cele mai multe feţe nu mai sunt în această lume. S-au rărit dramatic grupurile imortalizate în secţie, în pauzele  programului de Read more ...

Codul de identificare a lui ARO ca fabricant al lui ARO 10, suprimat de pe şasiu şi înlocuit cu cel al lui ARO France

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 2937
Read more ...Până unde ajunsese “ficţiunea juridică” sau, pe româneşte, înşelăciunea! Spre sfârşitul anului 1998 - începutul lui 1999, în „patria” scandalurilor de la ARO s-a născut încă unul, catalogat de presă drept un furt scandalos de proprietate intelectuală. Din dealer, ARO France, compania concurentă Read more ...

Generalul Giuvelcă, adjunctul Drăcea şi restul plutonului foloseau orice armă pentru a rămâne în formaţie

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 2094
Read more ...Pe 20 mai 1997, Fondul Proprietăţii de Stat a mandatat doi reprezentanţi AGA pentru a-l înlocui pe Ion Giuvelcă cu Sorin Olteanu.În dimineaţa zilei de 21 mai, Giuvelcă şi-a pus oamenii să-l reclame pe Olteanu la preşedintele F.P.S., Sorin Dimitriu, acuzându-l de fapte vechi de doi ani, uitând că Read more ...

Motivul lui Costin Frâncu, de la Dunărea, la prima privatizare, din 1998, când a concurat cu ARO France pentru uzina de la Câmpulung: N-am câştigat la prima licitaţie, fiindcă ei doreau s-o vândă oricui, numai străin să fie, chiar şi ucrainean sau bulgar

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 2864
Read more ...Acum 17 ani, când statul a mimat prima oară că este interesat să găsească un cumpărător pentru societatea ARO, aflată într-o situaţie dezastruoasă, Dunărea SA a jucal rolul de adversar al lui ARO France, apoi al E.E.I., la cele două invitaţii lansate de FPS, de depunere de oferte din partea celor Read more ...

Deşi pieţele tradiţionale fuseseră pierdute, În 1997 şi 1998, 76 de deplasări în 39 de ţări, în care au mers 129 de angajaţi ai Uzinei ARO!

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 1815
Read more ...La începutul lunii decembrie a anului 1998, Sindicatul Liber ARO sesiza Fondului Proprietăţii de Stat proasta gestionare a societăţii de la Câmpulung de către conducerea ei, reprezentată la acel moment de directorul Sorin Olteanu. Preşedintele FPS, Radu Sârbu, a trimis la ARO o comisie de control Read more ...

200.000 USD, plătiţi ilegal unei firme-fantomă din Germania, intrată în faliment două luni mai târziu

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 1747
Read more ...Studiul comandat şi plătit de Trotman unui dezvoltator de motoare din Anglia a fost atribuit firmei ARO Automobile Import GmbH, înfiinţată înainte de Revoluţie, se pare, de Securitate şi radiată la scurt timp după ce a încasat cei 200.000 de dolari, plata făcută de ARO în contul lucrării cu pricina Read more ...

Şeful de service îi tundea pe oamenii Ambasadei rămase fără coafeza implicată într-un scandal cu o stewardesă

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 1394
Read more ...Când oamenii de la ARO aveau ocazia să intre în fabrici din Europa Occidentală, nu le venea a crede că era real ceea ce li se desfăşura înaintea ochilor. O evoluţie a industriei, cum nu-şi imaginau că este posibilă la Câmpulung, unde ARO, după anii ’90, nu renunţase la frezele şi strungurile Read more ...

ARO pentru Franţa, botezat după Haiducu, agentul căruia i s-a ordonat să-i asasineze pe scriitorii Tănase şi Goma?

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 3131
Read more ...Poate părea scenariu de film de spionaj teoria potrivit căreia extensia “Forestier”, în denumirea maşinii ARO vândute în Franţa, a fost inspirată de celebrul agent de Securitate Matei Pavel Haiducu, însărcinat, în urmă cu 33 de ani, să-i asasineze pe scriitorii Virgil Tănase şi Paul Goma. Dar Read more ...

În jur de 600 de informatori își făceau treaba la ARO

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 3274
Read more ...Mai devreme sau mai târziu, va trebui spus adevărul despre ARO. Cum a fost distrusă una dintre cele mai mari valori naţionale: o fabrică producătoare de maşini, prin a cărei închidere s-au nenorocit atâţia oameni. Lumea trebuie să înţeleagă ce s-a întâmplat la ARO, unde oamenii „sistemului” Read more ...

Piloţi de încercare

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 2348
Read more ...În luna august a anului 1973 apărea numărul 8 al revistei „Auto Turism”, publicaţie editată de Automobil Club Român. Cele 32 de pagini conţin articole şi ilustraţii, în proporţie de 90%, despre maşina fabricată la Colibaşi. Evenimentele la care participa Dacia - Raliul Dunării, în acea perioadă - Read more ...

“Muzeu” cu trofeele câştigate prin muncă, pasiune şi chiar cu preţul vieţii de echipajul Mihăilă/Ţenţu

  • Written by Magda Băncescu
  • Hits: 2405
Read more ...Până când s-a pus punct activităţii de competiţie, cu câţiva ani înainte de închiderea fabricii, Ion Mihăilă „Balzac” nu a avut pe altcineva în dreapta sa în afară de partenerul Sorin Ţenţu. Cu ajutorul colegului care l-a condus spre podium de zeci de ori, musceleanul din Valea Mare Pravăţ şi-a Read more ...

În prima cursă de raliu, pilotul Ion Mihăilă “Balzac” şi navigatorul său au fost aruncaţi prin parbriz

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 2303
Read more ...Piloţii de la ARO erau nişte staruri pentru public, şi nu numai pentru publicul muscelean, căci erau aşteptaţi şi adulaţi oriunde concurau în ţară. Aşteptaţi pentru că numele ARO era sinonim cu spectacolul pe teren şi adulaţi pentru senzaţiile extraordinare oferite cu generozitate, cursă de Read more ...

The most visited gambling websites in The UK