Menu
TRAFIC

Patronul John Perez îşi făcea planuri după planuri: „Trebuie să-i aducem înapoi pe unii dintre muncitorii care au plecat, ca să putem realiza producţia”

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 1054

b_400_250_16777215_10_images_2122perez.jpgImportanţa zilei de 5 ianuarie 2004 era dată de semnarea, la sediul Autorităţii pentru Privatizarea şi Administrarea Participaţiilor Statului, a protocolului de preluare a societăţii ARO de la APAPS de către firma Cross Lander din Statele Unite ale Americii. Pentru acest lucru, preşedintele firmei americane, John Perez, a sosit în ţară pe 4 ianuarie 2004, şederea sa la Câmpulung încheindu-se pe 8 ianuarie 2004. La începutul lunii februarie, noul proprietar urma să revină în municipiul nostru, timp în care reprezentantul său la societatea câmpulungeană era Carlos E. Sendon. Perez deţinea acţiunile APAPS-ului la ARO, în procent de 68,703% din total, în timp ce restul acţionarilor erau SIF Oltenia, cu 22,631%, acţionarii rezultaţi în urma programelor de Privatizare în Masă, cu 6,876%, alţi acţionari, cu 1,88%.

Cu zece ani înainte de a deveni proprietarul uzinei, făcea comerţ cu ARO

Preşedintele Cross Lander, John Perez, proprietarul cu drepturi depline al Uzinei ARO, alături de care s-au aflat directorul comercial Iustin Preoteasa şi deputatul PSD Gheorghe Marin, a avut o întâlnire cu ziariştii, în cadrul căreia şi-a prezentat obiectivele avute în vedere. Acesta a recunoscut că data de 5 ianuarie era importantă pentru el şi pentru Câmpulung, după un efort de 10 ani. „În aceşti 10 ani, poate, s-au comis şi unele erori, dar întotdeauna trebuie să ne cunoaştem mai bine. În principiu, s-au împlinit 10 ani de când am venit în România, ca să fac comerţ cu ARO. Întotdeauna am avut cele mai bune gânduri despre România şi ARO.”, a spus John Perez.

Acesta vedea în data de 5 ianuarie 2004 prima zi a unui viitor pentru ARO. Înainte de conferinţa de presă, John Perez a avut o întâlnire cu reprezentanţii conducerii uzinei, în cadrul căreia a stabilit că ARO trebuia să se schimbe foarte mult. „Trebuie să muncim, să realizăm lucruri bine făcute, pentru ca viitorul lui ARO să fie bun şi ca, peste un an, să putem constata că am realizat lucruri bune. Dar acum începe munca cu adevărat. Aşa cum a reieşit şi din discuţiile cu reprezentanţii conducerii, începând de luni (n.r. 5 ianuarie 2004), compania nu mai este de stat. La ARO trebuie să se muncească mai mult. Clauzele suspensive s-au realizat, iar ieri (n.r. luni, 5 ianuarie 2004) s-a semnat contractul final, la APAPS, privind transferul acţiunilor deţinute de Autoritatea pentru Privatizarea şi Administrarea Participaţiilor Statului către Cross Lander. Deja Cross Lander este acţionarul majoritar la ARO. În privinţa companiilor-fiice, acum suntem în analize, pentru a vedea cum vom reuşi să rezolvăm situaţia acestora.”, a afirmat proprietarul uzinei.

Întâlnire cu importatori din Europa şi Orientul Apropiat

John Perez a atras atenţia că la ARO trebuia să se muncească diferit faţă de cum s-a lucrat până la acel moment. Pentru fiecare om de la ARO se luau măsuri pe care acesta trebuia să le realizeze. S-a pregătit un program de producţie pe următorii patru ani, începând cu 2004, şi s-au transferat acreditive către Banca Comercială Română, care să garanteze finanţarea producţiei. „Acum trebuie să începem să lucrăm. Trebuie să vedem cum munceşte fiecare om. Dacă muncesc, oamenii vor avea un viitor la ARO. Am văzut mulţi muncitori care au plecat şi trebuie să-i aducem pe unii înapoi, ca să putem realiza producţia.”, a afirmat proprietarul lui ARO. Aşa cum era planificat, pentru ARO, la acel moment, se realiza omologarea în Statele Unite ale Americii, dar proprietarii se gândeau să înceapă livrarea colecţiilor către Brazilia, pentru piaţa latino-americană. La jumătatea lunii ianuarie 2004, un grup de specialişti de la Cross Lander SUA urmau să vină în România pentru a se întâlni cu potenţialii importatori din Europa şi din Orientul Apropiat.

Perez nu credea în eşec

John Perez a mai spus că nu vrea să vândă maşini doar în Statele Unite ale Americii şi în America de Sud, ci la o scară mondială: „Asta este experienţa noastră, noi ştim să vindem. Ce-i lipseşte acum lui ARO sunt vânzările. Dacă ai vânzare şi producţie, totul se poate rezolva”. În afară de SUA şi America Latină, Cross Lander, după zicerile lui Perez, purta negocieri cu  Italia, Arabia Saudită, Turcia, Pakistan, Iordania, Olanda şi, în plus, cu pieţele pe care le avea ARO la vremea respectivă. „Avem 110 dealeri în America de Nord, 60 dealeri în Brazilia, importatori în Columbia, Argentina, ţările Americii Centrale, Jamaica şi Republica Dominicană.”, a spus Perez despre experienţa de lucru a firmei pe care o conducea.

În privinţa salariilor, o parte din restanţe au fost achitate, urmând ca, în ianuarie 2004, să fie prezentat un program pentru rezolvarea problemei. „Începând de astăzi, se vor lua măsuri în toate sectoarele: de la directori, până la muncitori. Dacă aceste sarcini se îndeplinesc, n-avem probleme cu munca.”, a afirmat Perez. În cazul în care lucrurile nu mergeau cum trebuie la ARO, John Perez era conştient de faptul că pierdea mulţi bani, dar nu credea în această posibilitate, pentru că, spunea el, „au comenzi, au şi bani”.

Cross Lander USA şi-a adus directorul financiar la ARO

Din 7 ianuarie 2004, la uzina musceleană, împreună cu primul reprezentant oficial la ARO, Carlos E. Sendon, a sosit şi directorul financiar al firmei Cross Lander, Otto Campo. Acesta avea misiunea ca, în perioada de reorganizare a societăţii, să discute cu reprezentanţii Băncii Comerciale, în vederea eliberării unui credit pentru producţie. Cross Lander a virat în BCR suma de 3,9 milioane de dolari, bani care urmau să fie folosiţi pentru începerea producţiei la ARO, iar o altă sumă, în valoare de 1,1 milioane dolari, la fel de importantă, trebuia să sosească în zilele următoare. Numai că formalităţile erau de durată, iar principala misiune a directorului financiar al Cross Lander USA, Otto Campo, era aceea de a discuta cu BCR problemele de finanţare a producţiei la ARO. 

The most visited gambling websites in The UK