Menu
TRAFIC

Marcus Teixeira, directorul general al Liniei de Montaj Cross Lander do Brasil: „Sunt nişte zvonuri izolate”

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 1065

Înainte de a pleca la Manaus, în Brazilia, după o şedere de câteva zile la SC ARO SA, Marcus Teixeira, directorul general al Liniei de Montaj Cross Lander do Brasil, a oferit ziarului nostru o scurtă declaraţie cu privire la mersul lucrurilor în ţara sud-americană şi la credibilitatea firmei Cross Lander, pusă puternic sub semnul întrebării din momentul în care John Perez a fost anunţat de către APAPS drept cumpărătorul platformei de la Câmpulung. Marcus Teixeira urma să revină la Câmpulung la sfârşitul lunii noiembrie a anului 2003. 

Care este legătura între ARO, Linia de Montaj de la Manaus, din Brazilia, şi sediul din Florida al firmei Cross Lander? 

-Operaţiunea noastră din Brazilia a avut loc ca urmare a intervenţiei Cross Lander în America. Linia de montaj este situată într-o zonă strategică în privinţa exporturilor în America de Sud şi America Centrală. Cross Lander Statele Unite ale Americii este acţionară la Cross Lander do Brasil. În acelaşi timp, domnul Julio Albertoni, preşedintele Cross Lander do Brasil, este membru în Consiliul de Administraţie al Cross Lander SUA. În prima fază, Întreprinderea ARO este furnizor de tehnologie pentru linia de montaj din Brazilia, iar acum, în momentul privatizării lui ARO de către Cross Lander SUA, formăm împreună un grup economic, cu relaţii specifice pentru fiecare parte. 

Dumneavoastră, personal, când aţi descoperit produsul ARO şi care este părerea consolidată în timp despre maşina fabricată la Câmpulung?

-Am o părere bună, pentru că este o maşină specială. Este un autovehicul care poate crea o concurenţă adevărată. Este o maşină destinată unei pieţe care creşte în fiecare an cu 15%. Noi, în Brazilia, îi învăţăm pe utilizatori cum să folosească autovehiculul ARO. Are o putere deosebită, o robusteţe aparte şi este comod, ca un autovehicul normal. Efectiv, i-a surprins pe toţi specialiştii. Părerea mea personală este că ARO 244, pe care îl cunosc foarte bine, este un autovehicul clasic, pentru o piaţă specială. În ciuda faptului că este un autovehicul vechi, care durează de mulţi ani, are un viitor pe această piaţă. 

Dumneavoastră sunteţi persoana cea mai în măsură să explice situaţia liniei de montaj din Brazilia, în contextul apariţiei unor zvonuri în presa românească, în legătură cu funcţionarea unităţii al cărei director sunteţi.

-Sunt nişte zvonuri izolate, venite din partea unui anumit ziar. Nici nu se pune în discuţie o asemenea problemă în Brazilia. Operaţiunile din această ţară sunt în dezvoltare în fiecare zi. Astăzi, în Brazilia, sunt 27 de distribuitori. Sunt prezent în România pentru a discuta începerea montajului unui nou vehicul, ARO 330. Acest model de camionetă ARO nu a fost niciodată montat până acum, fiind nou pentru piaţa Americii de Sud. Cred că, foarte curând, un astfel de vehicul va putea fi condus la un volum de 2.500 de unităţi. Un alt moment îl reprezintă semnarea protocolului pe anul 2004, cu specificarea clară a comenzilor pe primele două-trei luni. Previziunile noastre optimiste sunt că vom monta cel puţin 1.500 de autoturisme în 2004. Cred că sunt foarte conservator, pentru că noul model de camionetă 330, în opinia mea, se va vinde foarte bine. 

Aţi avut şi momente de impas în funcţionarea liniei de montaj din Brazilia?

-Nu, n-am avut probleme. Au fost momente de creştere şi momente de scădere, dar ne aflăm într-o perioadă în care dorim să montăm un autovehicul nou. 

Pentru dumneavoastră a fost greu să începeţi ceva nou, cum este această colaborare cu ARO? Cum credeţi că ar trebui privită de cei din afară?

-Noi începem acum un proiect nou în scopul exportului pe pieţele vecine Braziliei, cu perspective favorabile. În această materie este foarte importantă strategia. Noi vrem să exportăm un anumit tip de vehicul pentru Mexic. Dacă maşinile pleacă din România, se plăteşte 25% impozit. Din Brazilia, însă, nu se plăteşte nimic. Faptul că există Uzina ARO în Europa, care poate exporta pe acest continent, fără taxe vamale, iar în Brazilia, o altă uzină, care foloseşte pentru desfacere pieţele Americii de Sud, fără să plătească taxe vamale, cred că este strategia oportună. Sfatul meu este să rămână toţi uniţi şi să facă maşini de calitate.  

Carlos E. Sendon, observator la ARO din partea Cross Lander USA: „Este o campanie de presă, cu interese personale”

Reprezentantul firmei Cross Lander USA, Carlos E. Sendon, prezent la ARO, în calitate de observator al procesului de privatizare, era de părere că salariaţii uzinei erau optimişti (!) în privinţa viitorului societăţii. 

Au apărut o serie de zvonuri cu privire la credibilitatea firmei Cross Lander. Cum comentaţi acest lucru?

-Eu nu-mi explic. Cred că este o campanie de presă, care are interese personale. Nu vom răspunde provocărilor. Singurul fel în care vom răspunde este prin munca noastră. Maşinile vor vorbi de la sine. 

Va putea cineva sau ceva să determine firma Cross Lander să se retragă? 

-Nu, sigur nu. Firma Cross Lander a câştigat o licitaţie organizată de APAPS. Eu sunt aici pentru acest proces de privatizare. 

Cum se derulează acest proces: greu sau normal?

-Procesul decurge conform programului, sunt urmărite punctele din contractul de privatizare şi muncim să le aducem la îndeplinire. Avem de investit, avem de muncă în cercetare şi vrem să facem producţie. Avem colaborarea cu Ford. La ultima întâlnire pe care am avut-o cu reprezentanţii firmei Ford, am abordat şi subiectul motorizării maşinilor ARO 10, care au o piaţă importantă. După lansarea ARO 244X, cu motor Ford, în acest moment, se lucrează la şase noi prototipuri ARO cu motor Ford. Dintre acestea, trei se vor face la linia de montaj. Vom începe să formăm şi personalul pentru producţie de serie, care va începe în luna ianuarie. Domnul Teixeira, directorul general al Liniei de Montaj Cross Lander do Brasil, a insistat mult pentru ARO 330, deoarece crede că acest produs are viitor pe piaţa Americii Latine. Eu sunt de părere că, la această oră, oamenii de la ARO vor să muncească şi cred că au un viitor dacă vor produce pe Linia de Montaj din Brazilia. Am avut o întâlnire cu importatorii din Rusia, care şi-au arătat intenţia de a cumpăra 50 de colecţii. Cred că vom putea asigura munca oamenilor. 

The most visited gambling websites in The UK