Menu
TRAFIC

Patronul Perez: “Directorul Operaţiuni Speciale de la Ford, când a văzut adaptarea motorului Ford pe ARO, a fost foarte încântat de nivelul muncitorilor şi al specialiştilor uzinei”

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 1374

b_400_250_16777215_10_images_2120perez.jpg 29 octombrie 2003, prima zi în care patronul american John Perez venea la ARO, în calitate de cumpărător al platformei de la statul român, reprezentat de APAPS, pe 26 septembrie 2003. La o lună şi trei zile distanţă de momentul considerat istoric - chiar va rămâne în istorie ca o zi „neagră” pentru Câmpulung şi Muscel - patronul lansa oficial modelul de autoturism ARO 244X - Ford 4L, în cadrul unei ceremonii cu participare impresionantă: fostul ambasador al României în Brazilia, Ion Floroiu, ministrul secretar de stat George Musliu, consilierul economic al Ambasadei USA la Bucureşti, Johnatan Marks, dealerii ARO din Rusia şi Germania, directorul general Ford Europa, Paul Philpot, reprezentantul Ford Motors pentru Europa de Est, Jill Meatland, directorul general al uzinei din Manaus (Brazilia), Marcus Teixeira, directorul liniei de asamblare ARO din Cerchez (Rusia), Igor Dimitrici, pe lângă şefii tuturor instituţiilor locale, directori de firme şi bănci. 

Perez: “Suntem în perioadă de suspendare până la 23 decembrie”

Mapa de presă a evenimentului a cuprins şi o prezentare a lui John Perez şi a planurilor sale: “Jonn Perez are o experienţă îndelungată în domeniul afacerilor, un palmares remarcabil în crearea de companii de succes şi o experienţă de peste 30 de ani în industria de automobile. În perioada 1976, preia Dodge World din Atlanta, Georgia, o companie auto de distribuţie, aflată aproape de faliment, şi o transformă într-o firmă performantă în Sud-Estul Statelor Unite. O a doua afacere de succes în domeniul industriei auto o adaugă portofoliului său în 1982. În 1988, îşi vinde afacerile în domeniul distribuţiei auto. În 1991, deschide prima fabrică de îmbuteliere Coca-Cola din România. John Perez se familiarizează cu industria auto din România. În 1998, înfiinţează firma Lacaro, în vederea organizării exportului pentru linia de vehicule ARO în America Latină şi în Caraibe, sub marca Cross Lander. În 1999, înfiinţează Cross Lander USA, o sucursală a firmei Lacaro Auto Distribution, pentru a exporta linia de vehicule în USA. În septembrie 2003, cumpără Uzina ARO prin programul de privatizare al Guvernului României.

Cross Lander SUA a încheiat luna trecută (n.r. septembrie 2003) un acord cu Guvernul României pentru cumpărarea Uzinei ARO S.A., ca parte a programului de privatizare a industriei de automobile. Acest acord este rezultatul unei activităţi desfăşurate timp de nouă ani, prin care compania şi-a întărit angajamentul faţă de Guvernul Român şi faţă de cei 2.200 de angajaţi. Cross Lander SUA intenţionează să facă o investiţie de 12 milioane de dolari pentru următorii 7 ani, în vederea creşterii capacităţii de producţiei a uzinei. Reprezentanţii companiei Cross Lander SUA au anunţat că, pentru prima dată în cei 50 de ani de existenţă, ARO va beneficia de un contract direct cu unul dintre cei mai mari producători de linie de asamblare a maşinilor din lume. Acesta va furniza Uzinei ARO motoare şi transmisii care să corespundă cerinţelor de pe piaţa mondială.

În paralel cu pregătirea prototipului de vehicule pentru piaţa din Statele Unite, Cross Lander a creat în SUA o reţea de distribuţie, care, în prezent (n.r. toamna anului 2003), numără peste 90 de dealeri. Compania a dezvoltat, de asemenea, toate sistemele pentru producerea pieselor, pentru service, garanţie, instruire şi comunicaţii”. John Perez avea să declare despre acest lucru: „Prin extinderea reţelei noastre de dealeri în SUA, am asigurat deja mai multe comenzi pentru maşina de teren Cross Lander 4x4, decât cele realizate de Uzina ARO în ultimii 12 ani. Guvernul României a evaluat în totalitate compania noastră şi suntem încântaţi că, în urma acestui acord, vor beneficia toate părţile, o dată permisă introducerea acestui vehicul pe piaţă”. 

Prima conferinţă la ARO a patronului Perez

Prezent la S.C. ARO S.A. pentru prima dată după semnarea contractului de vânzare - cumpărare, preşedintele firmei Cross Lander USA, John Perez, a susţinut o conferinţă de presă, „una dintre puţinele conferinţe de presă la care a participat”, după cum a ţinut să precizeze. După o scurtă prezentare a încercărilor de a derula afaceri cu ARO încă din anul 1998, John Perez a răspuns la o serie de întrebări ale reprezentanţilor mass-media prezenţi la conferinţa de presă. Bineînţeles, nu au lipsit nici răspunsurile la acuzaţiile apărute în presă despre credibilitatea firmei Cross Lander USA. Preşedintele Perez a subliniat că firma sa are 22 de angajaţi, un spaţiu pe măsura desfăşurării unei activităţi decente şi că „aceste lucruri pot fi verificate. Compania Ford ne-a verificat, chiar astăzi a apărut un articol în „New York Times” referitor la firma pe care o conduc, Cross Lander este o firmă serioasă”. Consider că nu contează ce spun alţii, ci ceea ce este făcut”. În ceea ce priveşte situaţia salariilor restante şi cea a disponibilizărilor, John Perez a precizat că „noi (n.r. firma Cross Lander USA) suntem în perioada de suspendare până la data de 23 decembrie. Fără nicio clauză, săptămâna trecută s-a făcut un transfer de bani, 235.000 USD, şi s-au făcut şi plăţi ale salariilor. Pot fi disponibilizate maximum 1.800 de persoane, dar cred că nu se va ajunge la acest număr”.

Din cele declarate de proprietarul Uzinei ARO, nu interveneau mari modificări în structura de conducere, ci doar era înlocuit directorul general Nicoale Matea cu reprezentantul Cross Lander USA la ARO, Carlos E. Sendon. Numirea în funcţia de director general al ARO Cross Lander a lui Sendon era făcută imediat ce Perez devenea proprietarul de drept al S.C. ARO S.A. În acea perioadă, John Perez mai zăbovea la ARO pentru detaliile tehnice, după care urmau să vină, prin rotaţie, şi alte persoane din cadrul firmei Cross Lander. 

Specialiştii de la ARO, şcoliţi în Germania, într-o uzină a companiei Ford

Astfel susţinea într-un interviu acordat ziarului nostru de John Perez, la câteva zile de la festivitatea de lansare a modelului ARO 244X - Ford 4L. 

=Cum aţi găsit lucrurile aici şi cât de dificilă este situaţia de la ARO?

-Sunt foarte mulţumit de felul în care s-a desfăşurat ceremonia de prezentate a noului ARO cu motor Ford. Am fost fericit că, împreună cu sindicatele şi cu muncitorii, ne-am reunit cu toţii în acelaşi loc. Credem într-un viitor bun pentru ARO. 

=Care sunt primii paşi pe care îi veţi face în privinţa activităţii pe care doriţi să o întreprindeţi la ARO?

-Acum suntem la uzină cu reprezentanţii companiei Ford Motors şi începem să pregătim producţia de maşini ARO cu motor Ford. Aseară (n.r. 30 octombrie 2003), în cursul unei discuţii cu domnul Paul Philpot, de la Ford, am convenit ca, în două săptămâni, să stabilim perioada de şcolarizare în Germania, la Uzina Lukford, a unor persoane de la ARO. Consider că este o mare oportunitate pentru noi că o companie mare, cum este Ford, ne dă posibilitatea să facem şcolarizarea personalului nostru într-o uzină a acestei mari firme. Următoarele trei-patru luni vor fi perioade de muncă asiduă, ca să ne obişnuim cu tehnologia nouă şi cu formele noi de muncă. În această dimineaţă (n.r. 31 octombrie 2003), am avut o discuţie cu reprezentanţi ai conducerii ARO. Toată lumea este mulţumită că avem posibilitatea să învăţăm de la o companie prestigioasă cum este Ford. Lunile următoare vor fi dificile dacă vrem să ne pregătim să începem o producţie constantă.

=Când va începe reorganizarea societăţii?

-În prezent, suntem într-o perioadă de tranziţie, până pe 23 decembrie (n.r. 2003). În acest timp, trebuie să pregătim totul, pentru ca, după această dată, să putem începe activitatea propusă. 

=Cum vi se par specialiştii de la ARO şi produsul fabricat până acum?

-Domnul Philpot, directorul Operaţiuni Speciale de la Ford, când a văzut adaptarea motorului Ford pe ARO, a rămas foarte surprins. A fost foarte încântat de nivelul muncitorilor şi al specialiştilor Uzinei ARO. Din acest motiv, el însuşi s-a oferit să dea ajutor, pentru ca proiectul să fie un succes. 

=Pe viitor, se are în vedere o colaborare mai largă cu Ford?

-Vedem, încet-încet, cum se derulează lucrurile. 

=Cum vedeţi viitorul societăţii?

-Foarte bun. 

The most visited gambling websites in The UK