Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Marţi, 5 iulie 2016, de la Ambasada României la Cairo, Ştefan Leca a pornit într-o nouă expediţie: Podul Prieteniei peste toate capitalele lumii!

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 3892

b_400_250_16777215_10_images_2099exp.jpg Un e-mail primit pe adresa electronică a ziarului Evenimentul Muscelean, marţi, 5 iulie 2016, din partea globe-trotter-ului Ştefan Leca, ne informa că acesta a pornit, chiar în acea zi, într-o nouă călătorie prin lume, după modelul celor două experienţe consumate între 1992-1994, respectiv 2002-2004. Iată ce ne-a scris, în urmă cu trei zile, cel cunoscut muscelenilor, graţie acţiunii „Ocolul Pământului în 80 de zile”, la bordul unui ARO, voiaj care s-a prelungit, din cauza problemelor întâmpinate pe traseu, la doi ani. 

„Astăzi, 5 iulie 2016, de la sediul Ambasadei Române din Cairo, am demarat o expediţie intitulată „Podul Prieteniei”, care urmăreşte acoperirea tuturor capitalelor lumii! De aici, voi vizita toate capitalele din Africa, urmând, pe rând, celelalte continente! Menţionez că mai am la activ două expediţii, „Ocolul Pământului”, pe jos, în perioada 1992-1994, şi „Ocolul Pământului”, cu ARO. (...) În cazul în care sunteţi interesaţi, putem ţine legătura, urmând să vă trimit ştiri, reportaje, fotografii inedite de pe tot parcursul expediţiei. Dedic această expediţie soţiei mele, Mihaela, celor patru copii ai mei, Andrei, Matei, Ştefan, Cristina şi, în special, mamei mele, Măndica!

Cu respect, 

Ştefan Leca”      

            

Într-adevăr, în ziua plecării, acesta l-a vizitat pe ambasadorul României la Cairo, Cornel Alecse, care i-a transmis un mesaj de încurajare, al cărui conţinut îl prezentăm cititorilor noştri: 

„Astăzi, 5 iulie 2016, domnul Ştefan Leca, recordman al tururilor solitare şi fondatorul World Capital Tour Peace Bridge, ne-a făcut o impresionantă vizită la Ambasada României la Cairo, pentru a inaugura noul său tur nord-african. Este un luptător înzestrat împotriva încercărilor singurătăţii şi neprevăzutului în toţi aceşti ani, în care a devenit un ambasador „at large” al României, mai important şi mai eficient ca mulţi alţii, pe întreg mapamondul. 

Îi dorim succes şi drum uşor şi plin de descoperiri în acest colţ de lume, care devine tot mai problematic astăzi. Îi mulţumim pentru eroismul său darnic şi contribuţia sa personală la imaginea României.”

Cornel Alecse 

Ambasador al României, Cairo, Egipt

Debutul expediţiei cu ARO, de acum 15 ani, produs de Ziua Naţională a României   

Această nouă călătorie prin lume a lui Ştefan Leca reprezintă ocazia perfectă de a rememora, în cadrul serialului nostru despre Uzina ARO, cum a decurs „Ocolul Pământului în 80 de zile”, cu bune şi cu rele, care au prelungit sosirea acestuia la Câmpulung - punctul de plecare - din februarie 2002, când ar fi trebuit să fie întâmpinat expediţionarul, până în ianuarie 2004. 

La jumătatea verii anului 2001, intenţiile lui Ştefan Leca, susţinut de conducerea Uzinei ARO, erau făcute publice. Reluăm relatarea din Evenimentul Muscelean (ediţia din 14-16.07.2001), care anunţa acţiunea ce a stârnit curiozitatea presei, inclusiv a celei naţionale, şi nu numai.       

 

„OCOLUL PĂMÂNTULUI ÎN 80 DE ZILE CU ARO

Ştefan Leca, un globe-trotter în vârstă de 40 de ani, se pregăteşte să plece într-o călătorie în jurul Pământului. Expediţia „Ocolul Pământului în 80 de zile” va începe din Câmpulung Muscel cât de curând. Prezentarea acestei acţiuni este făcută chiar de Ştefan Leca: „O nouă expediţie se pregăteşte de start. Un nou început sau, mai bine zis, o continuare a începuturilor de demult. După ce toate pregătirile vor fi terminate, după ce se va face plinul cu carburanţi, după ce se va verifica funcţionarea echipamentului, se va da startul într-o nouă ispravă românească. Se va urmări realizarea în secolul nostru a unei „acţiuni” a la Jules Verne, „Ocolul Pământului în 80 de zile”. Vom străbate o parte din România, după care: BULGARIA - TURCIA - SIRIA - IORDANIA - EGIPT - SUDAN - ERITREEA - ETIOPIA - KENIA - TANZANIA - MOZAMBIC - AFRICA DE SUD - ARGENTINA - CHILE - PERU - ECUADOR - COLUMBIA - PANAMA - COSTA RICA - NICARAGUA - SALVADOR - GUATEMALA - MEXIC - USA - CANADA - GROENLANDA - NORVEGIA - SUEDIA - GERMANIA - CEHIA - UNGARIA - ROMÂNIA! Traseul, care cuprinde 32 de ţări, include cele mai variate forme de relief. Membrii expediţiei: ANAMARIA GURĂLATĂ, 21 ani, fotograf, ŞTEFAN LECA, 40 ani, radioamator, având la activ expediţia „Ocolul Pământului pe jos”, o acţiune de 29.000 km, în 40 de ţări, pe o durată de trei ani. Bazându-ne pe experienţa anterioară, am pregătit temeinic această acţiune. Celebre canale de televiziune, CNN, BBC, aşteaptă să mediatizeze startul. Impactul va fi răsunător, la finalul acţiunii se va scrie o carte. Cea mai dificilă etapă este cea a găsirii de sponsori. Costul expediţiei este de aproximativ 40.000 dolari şi, pentru o acţiune de acest gen, ar fi nimic, dacă am pleca din Occident sau din altă ţară, dar plecăm din România şi…! Pentru a reuşi să ducem la sfârşit această acţiune, este nevoie de aceşti bani, care reprezintă cheltuieli minime. Pentru reuşita expediţiei, Ştefan Leca mai are nevoie de bani. Pentru eventuale oferte de sponsorizare sau colaborare, cei interesaţi pot suna la unul din numerele…”, era apelul acestuia, lansat celor dispuşi să-l ajute, în vara anului 2001. 

Odată rezolvată chestiunea finanţării, Ştefan Leca şi însoţitoarea sa au luat startul „Ocolului” pe 1 decembrie 2001. Radioamatorului moldovean i-a fost pus la dispoziţie un autoturism ARO 244, cu motorizare TOYOTA, a cărui valoare s-a ridicat la aproximativ 20.000 de dolari, contrazisă, însă, la întoarcere de beneficiar, care a susţinut că preţul maşinii primite de la uzină n-a depăşit 10.000 de dolari, fiind second-hand.

Momentul debutului expediţiei a fost marcat printr-o ceremonie derulată la sediul Uzinei ARO, precedată de o invitaţie adresată redacţiilor locale, care suna astfel:   

„Ocolul Pământului în 80 de zile” cu un automobil este o acţiune care va fi realizată pentru prima oară în lume de un român. Expediţia se va desfăşura la bordul unui automobil ARO 244, cu grup motopropulsor TOYOTA, pus la dispoziţie de sponsorul principal, S.C. ARO S.A.

Pregătirile pentru această expediţie sunt finalizate, iar startul se va da cu ocazia Zilei Naţionale - 1 Decembrie 2001. Ştefan Leca, un cunoscut radioamator, cel care a realizat ocolul lumii pe jos, în perioada 1992-1994, va străbate 32 de ţări, traversând Orientul Mijlociu, Africa, America de Sud, Centrală şi de Nord şi Europa. S.C. ARO S.A., în calitate de sponsor principal, organizează vineri, 30 noiembrie 2001, ora 15.00, la sediul său, o festivitate prilejuită de startul acestei expediţii.”

Uzina, sponsor principal, a organizat o festivitate în cinstea acţiunii care s-a vrut publicitară  

La ceremonia de rămas bun, primarul George Bălan şi viceprimarul Gheorghe Sârbu, directorul general de la ARO, Aurel Dordea, alături de directorii executivi, preşedintele Consiliului de Administraţie de la S.C. ARO S.A., Vasile Râpea, împreună cu membrii C.A., partenerii lui Ştefan Leca, reprezentanţi ai sponsorilor şi ai presei au aflat chiar de la protagoniştii călătoriei care erau scopul şi însemnătatea „Ocolului Pământului în 80 de zile”.

„Am acceptat propunerea domnului Leca de a porni în ocolul Pământului la bordul unui automobil fabricat la ARO, luând în considerare avantajele deosebite ale acestui fapt. Tocmai de aceea i-am pus la dispoziţie un automobil model vârf de gamă, ARO 244 cu motorizare Toyota, acesta fiind cel mai potrivit pentru a răspunde unei asemenea provocări!”, a declarat Aurel Dordea, director general al S.C. ARO S.A. “Să nu uităm că uzina noastră are tradiţie în asemenea acţiuni. În 1970, un automobil M 461 a participat la o expediţie în Himalaya, parcurgând peste 25.000 de kilometri, iar în 1971, acelaşi tip de automobil a traversat Africa pe axa Est-Vest, un traseu de 18.000 de kilometri, extrem de dificil. Noul ARO va dovedi că este un demn urmaş al lui M 461. În numele lui ARO, îi urez domnului Leca mult succes!”.

Expediţionarul, care a anunţat de mai multe ori că va da „Ocolul Pământului în 80 de zile”,  s-a declarat încântat de faptul că va efectua turul lumii într-un automobil ARO. Ştefan Leca şi Anamaria Gurălată au plecat din Câmpulung într-o zi de sâmbătă, 1 Decembrie 2001, la ora 10.00, din faţa Casei de Cultură a Sindicatelor. Automobilul a fost împodobit cu două steguleţe tricolore culese de Ştefan Leca dintr-un stâlp de pe bulevard.

După 115 zile, echipajul parcursese 10 ţări din cele 32

După care s-a lăsat tăcerea. Primele veşti despre echipajul pornit în lume cu ARO au ajuns “acasă” spre sfârşitul lunii martie, deşi cei doi ar fi trebuit să se întoarcă la Câmpulung, conform calculelor lor şi denumirii voiajului, pe 18 februarie 2002. Atunci se împlineau cele 80 de zile. În a 115-a zi, Ştefan Leca, aflat în capitala Tanzaniei, a transmis în ţară următorul mesaj:

 

„Bun găsit, Românie!

Dorurile noastre vin acum din exoticul Dar Es Salam, capitala Tanzaniei. Dacă e să facem un bilanţ, prima constatare va fi că am depăşit cu mult cele 80 zile programate pentru acel Ocol al Pământului. Cauzele sunt obiective şi o să revin asupra lor la momentul oportun. Avem acum la bord - BULGARIA - TURCIA - SIRIA - IORDANIA - ARABIA SAUDITĂ - YEMEN - SUDAN - ETIOPIA - KENYA - TANZANIA, un traseu de 11.914 kilometri pe uscat şi 841 kilometri pe apă. Am traversat toate aceste ţări, lăsând în urma noastră un nume, ROMÂNIA, şi o marcă de maşină, nouă pentru mulţi, ARO. Ce înseamnă pentru ARO această expediţie? E prima maşină românească ce traversează ECUATORUL, e prima maşină românească ce ajunge la poalele muntelui KilimanjARO şi are în faţă multe alte performanţe, amintim doar că e prima maşină românească care ajunge la Cape Town pe roţi. Dacă ar fi să punem pe hârtie toate peripeţiile, poate, ar fi incredibil pentru unii sau ciudat pentru alţii, depinde din ce unghi va privi fiecare această expediţie. Cu toate că nu sunt în grafic, eu o consider o reuşită şi un succes. Traseul este el însuşi o epopee. ARO pleacă din România, vizitează locurile sfinte ale creştinilor - Muntele Nebo, Casa lui Ioan Botezătorul, Apa Iordanului, Izvorul Tămăduirii, îşi continuă traseul incluzând în premieră absolută o vizită a unui autoturism românesc la MECCA, locul de pelerinaj a miliarde de musulmani, Medina, un alt oraş cu rezonanţă în istoria religioasă, apoi prima maşină românească din Peninsula Arabă pe continentul “Negru”, pentru alte noi recorduri - ECUADORUL şi Muntele KilimanjARO - însuşi acest munte, REGELE Africii, include în numele său numele Etalonului românesc de autoturisme de teren ARO. Traseul a fost marcat de o publicitate deosebită. Aşa cum menţionau şi ambasadorii României sau însărcinaţii cu afaceri ai ţării noastre, “această expediţie e un prilej de a ne mândri cu produsele româneşti şi cu oameni care ne reprezintă” - citat din discursul lui PAUL FINANŢU, însărcinatul cu Afaceri al României la Nairobi, la o conferinţă de presă televizată. Nu voi enumera aici toate publicaţiile care au marcat evenimentul, ar fi o lungă listă, toate vor vedea lumina tiparului şi vor putea fi citite de toţi la momentul potrivit. Vom continua această expediţie şi o vom face cu mândrie, pentru că suntem ROMÂNI şi numele nostru şi-a pierdut identitatea individuală şi acum face parte din ISTORIA ROMÂNIEI, din trecut, prezent şi viitor, este o unitate indestructibilă ARO + ROMÂNIA.

Ştefan Leca, 25 martie 2002,

Dar Es Salam, TANZANIA

 

În a 235-a zi, Leca se apropia de America

În vara lui 2002, radioamatorul era pe punctul de a traversa Atlanticul, din Sudul Africii spre America de Sud. În acest punct al voiajului, ne-a transmis, prin e-mail, un scurt comunicat. „Mi-e dor de tot ce înseamnă Câmpulung. Expediţia merge greu doar din cauza lipsei de fonduri... în rest, ARO e un partener de nădejde şi suntem mândri că facem echipă cu el. Până acum, dacă excludem ieşirea din program, expediţia a fost şi este un succes! Recordurile mele cu ARO sunt de neegalat de altă maşină din România şi mă bucur să fac asta pentru ţară şi pentru noi... Câmpulungul este CASA mea de inimă. Eu vă iubesc şi aştept să mă întorc... VICTORIOS!!!”

Vom continua în ediţia viitoare parcursul călătoriei, care a durat, într-un final, 780 de zile, şi motivele reclamate de Ştefan Leca pentru lungirea duratei de la două luni şi jumătate la doi ani. 

The most visited gambling websites in The UK