Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Premierul Năstase, la ARO. Degeaba

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 2740

b_400_250_16777215_10_images_2090nastase.jpg Vizită istorică la Câmpulung, dar cu efectul unei frecţii la picior de lemn, în urmă cu 15 ani. Adrian Năstase, prim-ministru la acel moment, avea curaj să se arate la faţă în municipiu, graţie comenzii guvernamentale de aproximativ 200 de maşini pentru transportul şcolarilor, pe care o dăduse Uzinei ARO. Ajutase ARO, dar nu suficient cât să-şi revină. 

Agitaţie pentru nimic

Pe 28 septembrie 2001, judeţul Argeş a găzduit o delegaţie guvernamentală aflată în vizită la Prefectură, Institutul de Cercetări Nucleare Mioveni, ARO şi Grulen Câmpulung Muscel. Prim-ministrul Adrian Năstase a fost însoţit de secretarul general al Guvernului, Petru Şerban Mihăilescu, ministrul Administraţiei Publice, Octav Cozmâncă, ministrul Finanţelor Publice, Mihai Nicolae Tănăsescu, ministrul Industriei şi Resurselor, Dan Ioan Popescu, ministrul Tineretului şi Sportului, Georgiu Gingăraş, ministrul delegat în domeniul cercetării, Şerban Valeca, şi de secretarul general al PSD, Cosmin Guşă.

Năstase a sosit la Prefectura Argeş, unde a fost întâmpinat de „echipa formidabilă a judeţului”, cum el însuşi a numit-o. Amintim numele gazdelor, având certitudinea că vom produce o „bucurie” foştilor angajaţi de la ARO, în preajma unei comemorări nedorite: zece ani de când s-a hotărât ca ARO să devină istorie. Au dat greutate „comitetului de primire” a premierului preşedintele Senatului României, Nicolae Văcăroiu, secretarul Senatului, Constantin Nicolescu, preşedintele Consiliului Judeţean, Ion Mihăilescu, prefectul Constantin Tămagă şi subprefectul Mircea Drăghici, deputaţii Gheorghe Marin, Ion Burnei, Dumitru Chiriţă, Alexandru Stănescu, Filip Georgescu (director general al Romsilva), primarul municipiului Piteşti, Tudor Pendiuc, şi Episcopul Argeşului şi Muscelului, Prea Sfinţitul Calinic. 

În sala de protocol a Prefecturii s-a desfăşurat o şedinţă a Comisiei consultative judeţene, după care a avut loc o întâlnire cu primarii şi şefii direcţiilor descentralizate ale judeţului. Rând pe rând, prefectul, preşedintele Consiliului Judeţean, preşedintele Senatului şi primarul Piteştiului au prezentat situaţia în care se află Argeşul, programul de dezvoltare a judeţului, problemele existente. Premierul Adrian Năstase declara, la acel moment, că Argeşul era unul din cele mai dezvoltate judeţe din ţară şi că exista presiune din partea parlamentarilor pentru rezolvarea unor aspecte legate de două mari societăţi comerciale, ARO şi Grulen. 

Delegaţia guvernamentală s-a deplasat apoi la Muzeul Judeţean, unde se afla sediul Unităţii pentru Managementul Proiectelor cu Finanţare Externă, unică în ţară. Premierul a anunţat că va discuta cu ministrul Dezvoltării şi Prognozei, Gheorghe Romeo Leonard Cazan, şi cu ceilalţi membri ai Guvernului pentru multiplicarea acestei iniţiative şi la nivelul altor judeţe. „În măsura în care va fi nevoie de sprijin din partea noastră pentru finalizarea unor proiecte, pentru obţinerea unor informaţii, vom oferi sprijinul necesar pentru organizarea a cât mai multor proiecte de acest gen în judeţul Argeş.”, a declarat prim-ministrul.

Promisiunile premierului

Următorul obiectiv al vizitei a fost Institutul de Cercetări Nucleare de la Mioveni, unitate de cercetare de excepţie, care avea nevoie de sprijin financiar din partea Guvernului. La ARO, membrii Guvernului au ajuns la 17.30. În Secţia Montaj General a fost amenajată o expoziţie auto, cuprinzând toate modelele fabricate la ARO şi prototipuri, cum este ARO 29, o camionetă cu un design modern. Premierul Năstase a vizitat cu atenţie expoziţia, zăbovind la fiecare automobil, primind explicaţii despre acestea de la directorul general Aurel Dordea şi de la deputatul Gheorghe Marin.

Răspunsul prim-ministrului Adrian Năstase a fost unul încurajator pentru cei de la ARO: „Suntem aici pentru a arăta în mod direct, pentru a arăta foarte clar că ne interesează ce se întâmplă cu industria românească, că ne interesează ce se întâmplă cu construcţia de automobile din România. S-a văzut foarte clar în ultimele luni că, în condiţiile în care există un sprijin minim din partea Guvernului, forţele reunite în eforturi substanţiale la nivelul fiecărei întreprinderi pot să producă, dacă nu minuni, cel puţin realizări deosebite. Sigur că nu putem să rezolvăm probleme care s-au acumulat de-a lungul anilor, care înseamnă lipsă de investiţii în modernizări tehnologice. Sunt chestiuni pe care nu le putem rezolva fără investiţii majore şi fără îndoială că, pe termen lung, aceasta va fi soluţia. Este important să asigurăm, în primul rând, supravieţuirea fabricii, locurile de muncă, piaţa de desfacere. Bineînţeles, prin sprijinul Guvernului, putem, în anumite limite, să asigurăm un segment de piaţă internă pe nişte nişe bine definite, iar apoi chiar pe plan extern putem să asigurăm un sprijin deosebit. Mă bucur că am reuşit să punem împreună două necesităţi, două probleme pe care le aveam de rezolvat, găsind o soluţie care rezolvă şi o problemă de comandă pentru produse la ARO, şi o soluţie bună pentru învăţământ. Vreau să vă felicit şi să vă mulţumesc, în acelaşi timp, că aţi realizat aceste microbuze într-un timp atât de scurt. Am reuşit să arătăm că, dacă ne punem împreună şi vrem să rezolvăm anumite lucruri, avem succes. Ceea ce aţi realizat nu a fost numai păstrarea locurilor de muncă, numai rezolvarea unei chestiuni care ţinea de transportul şcolar, dar aţi reuşit să vă faceţi o publicitate absolut excepţională şi veţi continua să vă faceţi această publicitate, pentru că aceste maşini vor circula în toate judeţele şi ele vor spune şi părinţilor şi elevilor şi autorităţilor locale că firma ARO există, că ea funcţionează în parametri moderni, că sunteţi capabili să vă adaptaţi la problemele ţării. Sigur, sunt firme mari în lume, care au investit foarte mulţi bani, care sunt prezente peste tot. E nevoie de adresare directă către nişte nişe distincte, pentru că o fabrică din ţară care nu are capacitatea de a investi enorm, de a veni cu modele noi în fiecare an, trebuie să-şi găsească aceste nişe extraordinare, pe care nu şi le poate permite o fabrică cu o linie foarte mare de fabricaţie. De aceea mă bucură să văd că şi în continuare căutaţi astfel de variante care, sunt absolut convins, vor fi utilizate de către alţi şi alţi beneficiari potenţiali. În ceea ce ne priveşte, vă asigur că vă vom sprijini cu ceea ce vom putea. Sigur, comenzile de stat într-un sens larg nu vor putea să acopere în întregime capacitatea dumneavoastră de producţie. De aceea, vom discuta despre salvări, despre diverse maşini pentru Armată, pentru Romsilva, pentru Petrom, pentru Ministerul de Interne în ceea ce priveşte protecţia fâşiilor de frontieră. Lucrurile acestea vor reprezenta de fiecare dată un anumit segment din producţia dumneavoastră, dar va trebui să căutaţi să dobândiţi un anumit loc propriu în ceea ce priveşte piaţa internă şi aici trebuie să descoperiţi zonele în care puteţi fi competitivi. Este foarte clar că, în momentul de faţă, nu vă mai puteţi adresa doar întreprinderilor de stat sau instituţiilor publice. Trebuie să căutaţi acum să vă raportaţi la nevoile întreprinderilor private şi, din acest punct de vedere, mă bucură că aţi început să căutaţi aceste formule pentru transport utilitar, marfă şi servicii.” 

Premierul a dat asigurări că Guvernul se va ocupa îndeaproape de ARO: „Dacă noi vom putea să vă mai ajutăm, o vom face cu mare bucurie. Să înţelegeţi că mesajul Guvernului este foarte clar: îi vom ajuta doar pe cei care se ajută şi ei singuri, în sensul că fac eforturi pentru a munci. Cei care încearcă să ne forţeze mâna prin greve, prin alte lucruri, trebuie să-şi dea seama că nu asta este soluţia. Până la urmă, o să constatăm cu toţii că fabrica a murit şi gata. Pe de altă parte, trebuie să înţelegeţi că banii pe care îi avem sunt puţini şi trebuie să îi drămuim cu atenţie.”

The most visited gambling websites in The UK