Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Uzina ARO, felicitată de Năstase, că maşinile sale au ajuns întregi de la Câmpulung la Bucureşti

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 5717

b_400_250_16777215_10_images_2085aro.jpgAm relatat în precedentul episod despre ceea ce, în urmă cu 15 ani, a fost considerat un uriaş succes al lui ARO: o comandă primită de la Ministerul Educaţiei de microbuze şcolare, care a dat ocazia PSD-ului, aflat atunci la guvernare, să pozeze în salvatorul uzinei. Pentru cei care au fost martorii acelor momente, dar şi pentru cei conectaţi la subiectul ARO, care lecturează întâia oară despre „praful” aruncat în ochii muscelenilor, prin astfel de comenzi minuscule în comparaţie cu gravitatea colapsului în care se afla fabrica, continuăm prezentarea acelei zile memorabile de 17 august 2001, când ARO a ajuns la Guvern, în faţa lui Năstase şi a miniştrilor săi. „Felicitări, ARO!”, s-a transmis delegaţiei câmpulungene. Ai noştri erau felicitaţi şi pentru livrarea la termenul convenit a primelor 30 de maşini, şi pentru faptul că n-a picat niciuna pe drum. Iată, aşadar, la ce nivel era maşina musceleană, dacă primea felicitări pentru faptul că a rezistat întreagă călătoriei de la Câmpulung la Bucureşti. Dar nu era vina ei şi nici a fabricantului, pe care statul l-a lăsat intenţionat să îmbătrânească, să ruginească, fără să-i administreze infuzia binemeritată de investiţii şi modernizări şi, mai ales, partenerul potrivit, aşa cum s-a găsit pentru Dacia. În acel august de ţinut minte, primul ministru avea înaintea ochilor cele 30 de microbuze ARO 338, cu 16+1 locuri, destinate transportului şcolarilor. Au curs mesajele de îmbărbătare, planurile optimiste, speranţele servite muscelenilor cu carul, căci nu durea gura pe nimeni să promită viitorul de care Muscelul n-a avut parte. Năstase a transmis conducerii uzinei propunerea de a se axa pe fabricarea de automobile utilitare, maşini speciale, aceasta fiind, în viziunea premierului, o cale de redresare a uzinei.   

Uimirea premierului: „Au ajuns toate maşinile!”

Cele 30 de automobile ARO 338 TS au fost repartizate chiar în faţa Guvernului reprezentanţilor unor consilii judeţene. Unele microbuze au ajuns în Moldova, în zonele afectate de inundaţii, unde drumul elevilor către şcoli era destul de dificil. Seriozitatea care a dominat evenimentul şi care era normală, ţinând seama de importanţa acţiunii pentru ARO şi Guvern, a fost presărată şi cu glume. Văzând maşinile, premierul Năstase a întrebat în glumă dacă acestea erau pentru directorii de şcoli. „Directorii nu au loc în ele.”, a răspuns directorul Dordea. „Eventual, îi punem la volan!”, a conchis acesta. Primul lucru pe care l-a întrebat primul ministru când a dat ochii cu directorul Dordea a fost: „Cu câte maşini aţi plecat, câte au ajuns?”. Răspunsul l-a uimit: „Au ajuns tot atâtea câte au plecat!”. Un al doilea lot de automobile ARO TS, de data aceasta model 45 S, cu 22+1 locuri, urma să fie livrat Ministerului Educaţiei şi Cercetării în săptămâna următoare celei în care a fost onorat primul transport. 

Primul ministru: “Un experiment valoros!”

„Este foarte important că putem să constatăm începutul de realizare a unui proiect în care credem cu toţii şi care înseamnă şi reformă pentru şcoala românească, şi un sprijin pentru industria românească. Este un exemplu de colaborare între industrie şi şcoală şi este un mod de a ridica şi calitatea învăţământului pentru mulţi dintre cei care sunt în zone mai puţin accesibile, acolo unde sunt puţini şcolari, în sate la capătul lumii, pe care acum încercăm, prin aceste curse, prin acest transport şcolar, să-i ducem în zone de mai bună calitate educaţională. Acestea sunt primele maşini dintr-o serie de 160 de microbuze şcolare, un proiect care va permite şi economii substanţiale, pentru că pentru o parte dintre şcolile pe care noi le ţineam deschise într-un mod artificial, în care numărul elevilor era deja foarte mic, trebuia să plătim cheltuielile necesare pentru menţinerea şcolilor şi pentru o seamă de profesori, mulţi dintre ei suplinitori, care erau necalificaţi pentru activitatea pedagogică. Cred că se va dovedi că acest experiment este valoros şi vom putea continua cu ceea ce nu este o invenţie românească, în foarte multe ţări în lume existând acest sistem de transport şcolar. Probabil că, pornind de aici, se vor realiza şi alte formule de transport pentru grădiniţe, pentru şcolile private şi, probabil, la nivelul unor localităţi, unele primării vor lua acest exemplu. Deci, ceea ce facem acum sper să fie un element valoros de testare a unei formule mai moderne de învăţământ.”

Deputatul de Muscel: “Putem primi comenzi în continuare!”

„Am reuşit aici, în faţa Guvernului, să aducem un număr de maşini care fac parte din programul „Fabricat în România” şi anume microbuzele pentru trasport elevi. Evenimentul de astăzi este un moment de încercare pentru uzină, care vine în urma unei mâini întinse de către Guvern, atât pentru redresare, cât şi pentru schimbarea imaginii. Dacă ARO răspunde cu seriozitate şi cu calitate, înseamnă că putem să mai primim sprijin şi în viitor. Nu trebuie să ascundem faptul că, la ora actuală, imaginea lui ARO nu este una dintre cele mai favorabile, din cauza performanţelor economice şi a calităţii produselor fabricate până în prezent. Ceea ce trebuie făcut e simplu: să producem mai mult şi cu mai multă grijă. Nu trebuie uitat efortul făcut de muncitori pentru a finaliza automobilele în timp util pentru a putea avea loc prezentarea de la Guvern.”

Un nou lot de automobile a ajuns la şcolile din ţară

Pe 28 august, la Piteşti, s-a consumat al doilea episod din aventura în care s-a lansat ARO. Al doilea lot de 30 de microbuze ARO pentru transport şcolari a fost livrat beneficiarilor, şcoli din toate judeţele ţării. Aşa cum s-a subliniat şi la conferinţa de presă care a urmat acestui eveniment, comanda primită de uzina musceleană nu reprezenta numai un „balon de oxigen”, ci chiar primul pas către relansare. Automobilele au fost aranjate în parcarea din faţa Cercului Militar din Piteşti. 30 de automobile ARO 338 (microbuze cu 16+1 locuri) şi unul model 45 S (22+1 locuri) erau expuse cu destinaţia trecută pe câte un carton fixat pe parbriz: Dolj, Ialomiţa, Gorj, Dâmboviţa... Cel mai mare era pentru Argeş (lotul total de 160 de automobile  ajungea în întreaga ţară, câte 4 bucăţi pentru fiecare judeţ). Deputatul Gheorghe Marin, preşedintele Consiliului de Administraţie de la S.C. ARO S.A., Vasile Râpea, directorul general Aurel Dordea şi directorul tehnic Sergiu Marcu, directorul general de la C.G.C. ARO, Ion Gulie, directorul general de la Cesar, Iosif Rusu, tehnicieni şi şoferi erau în aşteptarea celor invitaţi să aprecieze produsele lor şi a reprezentanţilor inspectoratelor şcolare, unde urmau să plece automobilele. Maşinile nu avuseseră nicio problemă pe drumul de la Câmpulung la Piteşti.

Prima a apărut Ecaterina Andronescu, ministrul Educaţiei şi Cercetării, întâmpinată fiind de cei de la ARO şi de primarul municipiului Piteşti, Tudor Pendiuc. Ea a fost urmată de prefectul şi subprefectul de Argeş, Constantin Tămagă, respectiv Mircea Drăghici, şi de secretarul Senatului României, Constantin Nicolescu. La scurt timp după aceea a sosit şi preşedintele Senatului, Nicolae Văcăroiu, acesta fiind condus, împreună cu celelalte oficialităţi, să viziteze automobilele. 

Nu după mult timp era finalizat alt lot de 20 de automobile, cu 22+1 locuri (costând 8 miliarde de lei vechi). În septembrie 2001, în mod eşalonat erau definitivate şi celelalte loturi, data de 14 septembrie fiind cea în care întreaga comandă era onorată în întregime. Până la acel moment, ARO primise din partea Ministerului Educaţiei şi Cercetării circa 27 de miliarde de lei (vechi).

Preşedintele Văcăroiu: „Dorim ca ARO să intre în normalitate!”

Prezent la Piteşti pentru a vedea al doilea lot de automobile ARO destinate transportului şcolarilor, preşedintele Senatului României, Nicolae Văcăroiu, şi-a reafirmat sprijinul pentru uzina musceleană: „Să ştiţi că pentru ARO avem un program mai larg. Noi gândim ca ARO să devină şi să se menţină ca o societate tradiţională, recunoscută nu numai pe plan intern. Să nu credeţi că aceste comenzi ministeriale sunt acordate, aşa cum m-a întrebat cineva, pentru a oferi o gură de oxigen uzinei. Noi dorim ca ARO să intre cu adevărat în normalitate. Sperăm că vom da drumul şi la comanda de la Ministerul de Interne, pentru care s-a obţinut garanţia creditului extern.”

„Vom găsi un partener serios pentru ARO”

„Vom derula în perioada care urmează o activitate intensă pentru a găsi un partener serior pentru ARO. Eu personal voi face o serie de vizite în Japonia, Coreea de Sud, în care voi aborda şi acest subiect, voi discuta cu o serie de firme de prestigiu în domeniul maşinilor de teren despre ARO Câmpulung. Sunt convins că mă va însoţi şi de la ARO un expert, poate, chiar directorul general, să abordăm împreună societăţile mari, mai ales din Japonia, să încercăm să le atragem în România, la ARO. Ar fi un lucru deosebit de important pentru Argeş, pentru zona Câmpulungului şi un început pentru a creşte performanţa la această societate. Ştiţi că uzina are nevoie de investiţii serioase. Avem un colectiv de excepţie la ARO şi vreau să nu uitaţi că cei care lucrează acolo fac sacrificii cu totul deosebite: ei stau pe salarii aproape simbolice, un milion, un milion şi jumătate de lei, numai în ideea că ARO se va revigora într-o perioadă scurtă de timp şi vor avea o viaţă mai bună.” 

Partenerul serios găsit de Văcăroiu pentru ARO n-a fost în Asia, ci în partea opusă, în America de Sud. John Perez a fost convins să vină la ARO, ca să desăvârşească opera începută cu mult înainte de ridicola privatizare din 2003. 

The most visited gambling websites in The UK