Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Logo

Vizitele de lucru ale lui Ceauşescu în Argeş

b_400_250_16777215_10_images_poze_2015_04_aprilie_1974-3.jpg17 septembrie 1976, 16 aprilie 1981, 11 august 1982, în aceste zile s-au consumat trei dintre vizitele de lucru ale lui Nicolae Ceauşescu în judeţul Argeş, la marile unităţi industriale, printre care ARO, CFS şi Mina. Reamintim că „între 17 februarie 1965 şi 15 mai 1987, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a vizitat ARO de şapte ori”, potrivit ediţiei din 10 aprilie 1988 a ziarului „Scânteia”. Astfel de momente istorice pentru Uzina ARO nu puteau lipsi din foaia volantă a întreprinderii, editată la ceas aniversar, cum a fost împlinirea a 100 de ani de activitate pe platforma industrială de la Câmpulung. Despre ele consemna, fireşte, secretarul de partid Nicolae Poteraşu, care, în 1985, descria sosirile de până atunci ale conducătorului RSR:
    =8 iunie 1972. Cu prilejul unei vizite de lucru în judeţul Argeş, tovarăşul Nicolae Ceauşescu s-a întâlnit cu colectivul I.A. ARO, recomandându-ne, între altele, să ne gândim mai mult la reducerea consumului de carburanţi al autoturismului nostru şi, totodată, ne-a indicat ce trebuie să facem pentru ridicarea producţiei la 15.000 autoturisme pe an, ceea ce însemna o creştere de circa 50%. Traducând în fapte indicaţiile şi sarcinile primite, colectivul nostru a reuşit, într-un timp relativ scurt, să reducă consumul de carburanţi cu 5,1 l/100 km, prin îmbunătăţiri de concepţie şi tehnologie, iar, la finele anului 1975, a fost realizată capacitatea de 15.000 autoturisme pe an.
    =17 septembrie 1976. Încă o dată memorabilă în istoria uzinei, când, în dialogul purtat cu constructorii lui ARO, tovarăşul Nicolae Ceauşescu ne-a indicat să preluăm de la Braşov fabricarea motoarelor SR de mare capacitate, să realizăm noi linii tehnologice pentru diversificarea şi modernizarea produselor. După numai doi ani, în 1978, era asimilată fabricaţia motoarelor SR de 170 CP şi au fost puse în funcţiune linii tehnologice noi.
    =16 aprilie 1981. Din nou în mijlocul nostru, secretarul general al partidului ne-a dat indicaţii şi sarcini de o deosebită însemnătate pentru producţia viitoare: diversificarea în continuare a tipurilor de autoturisme de teren, dieselizarea, dezvoltarea capacităţii de pregătire a fabricaţiei, creşterea indicelui de utilizare a tehnicii din dotare, ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al produselor. Şi de această dată, îndemnurile tovarăşului Nicolae Ceauşescu ne-au mobilizat şi ne-au stimulat gândirea creatoare, reuşind să ridicăm producţia de autoturisme de teren de la 6 tipuri cu 12 variante la 15 tipuri, cu 36 de variante, în peste 100 de specificaţii!     De asemenea, a fost realizat motorul ARO L-27 Diesel, s-a construit o nouă capacitate de SDV-uri, s-a atins un indice de utilizare a maşinilor şi utilajelor de 86%, ARO a cucerit noi prieteni în lume şi concursuri internaţionale, noi pieţe de desfacere.
    =11 august 1982. După un an şi câteva luni, am avut bucuria să ne întâlnim din nou cu secretarul general al partidului, prilej cu care ne-a recomandat să ne organizăm pentru producţia de serie a motorului Diesel ARO L-27, să asimilăm motorul de 6 cilindri în linie, să organizăm depozite în consignaţie cu piese de schimb.
Sursa fotografiilor: http://www.comunismulinromania.ro/
Ele fac parte din proiectul Comunismul în România şi sunt proprietatea Muzeului Naţional de Istorie a României. 

Evenimentul Muscelean