Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Elevii din Câmpulung vor circula gratis cu maxi-taxi, inclusiv în weekend

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 1998

S-a dat hotărâre de Consiliu

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2020_octombrie_2527_3.jpgMai să ajungă la consistenţa unei şedinţe ordinare - motiv pentru foştii aleşi să revendice indemnizaţie pe octombrie -, extraordinara convocată de Liviu Ţâroiu pentru marţi după amiază! De la două puncte, ordinea de zi aproape că s-a triplat, ultimul introdus în dezbatere, pe când aleşii se pregăteau să urce scările Primăriei, fiind o solicitare a patronului de maxi-taxi referitoare la abonamentele de călătorie pentru elevi. Deşi este „amintire” pentru conducerea Primăriei, iată că scriem despre Ţâroiu de parcă ar fi în plină activitate de primar, ocupat, până peste cap, cu problemele oraşului. După spital, parcări, iluminat, a patra urgenţă a zilei de 13 octombrie a constituit-o completarea contractului de concesiune a serviciului de transport public local de călători cu tarifele lunare ale călătoriilor şcolarilor şi liceenilor. 

Patronul, cu gândul doar la profitul lui, a cerut tarife mai mari  

Hotărârea de Consiliu, aprobată marţi după amiaza, prevede la cât se ridică abonamentele de călătorie, care vor fi practicate de operatorul de transport public local: 90 lei/lună pentru elevii claselor V-XII şi 45 lei/lună pentru elevii claselor I-IV. Votul acordat de foştii consilieri locali ai Câmpulungului a adaptat realitatea locală prevederilor Hotărârii Guvernului nr.435/2020 privind aprobarea procedurii de decontare a cheltuielilor de transport al elevilor. Potrivit legii, elevii din învăţământul preuniversitar acreditat/autorizat beneficiază gratuit de servicii publice de transport local rutier, pe tot parcursul anului calendaristic. 

Materialul care explică necesitatea votului cerut Consiliului redă un extras din lege referitor la maniera în care se suportă cheltuielile de transport ale elevilor, exceptându-le pe cele prilejuite de călătoriile cu trenul şi metroul. „50% din valoarea acestora se suportă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educaţiei şi Cercetării, din sumele alocate prin Inspectoratele Şcolare, pentru unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, la care sunt înscrişi elevii; 50% din valoarea acestora se suportă din bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale pe raza cărora domiciliază elevul.”

„Conform noilor reglementări legale, elevii beneficiază de reducere integrală a abonamentelor la transportul local pe tot anul calendaristic.”, precizează raportul hotărârii de Consiliu, din care aflăm cum au rezultat tarifele de 90 lei, respectiv 45 lei. 

În cazul abonamentelor pentru liceeni şi elevii de gimnaziu, formula de calcul este următoarea: 30 de zile x 2 călătorii pe zi x 1,5 lei/călătorie = 90 lei/lună. Asta deşi sâmbăta şi duminica nu se fac ore şi, chiar dacă s-ar face, patronul nu se „omoară” cu prestarea curselor în weekend. Aşadar, nu se justifică luarea în considerare a zilelor nelucrătoare, în care şcoala este închisă.

În cazul şcolarilor de la ciclul primar, cei 45 de lei, la cât se ridică abonamentul lunar, au rezultat din următoarea socoteală: 30 de zile x 2 călătorii pe zi x 0,75 lei/călătorie = 45 lei/lună. Din nou, sunt acoperite sâmbăta şi duminica, în care copiii nu au şcoală. Cu această ocazie, au aflat şi părinţii că biletul per călătorie nu costă un leu, cum credeau, şi asta pentru că şoferii n-au obiceiul să dea restul de 25 de bani micilor pasageri, rest care li se adună în propriul buzunar.

Şi tot patronul Dumitru Colonescu este cel care a bocit, în mulţii ani de colaborare cu municipalitatea, că afacerea nu merge ca pe roate. Şi de data aceasta a căutat să câştige, propunând consilierilor abonamente mai mari decât cele enunţate. Deşi, în mod normal, abonamentul trebuie să fie mai ieftin decât valoarea curselor individuale, efectuate regulat, timp de o lună. Or, în cazul nostru, abonamentul este mai scump, căci două curse pe zi, dus şi întors de la şcoală, înmulţit cu 20 de zile de şcoală, rezultă 60 de lei. Or abonamentul este 90 de lei, iar patronul voia şi mai mult.          

Elevii se vor adresa operatorului, pentru a solicita abonamentele sau legitimaţiile de călătorie, iar contravaloarea lor va fi suportată, în proporţii egale, de bugetul local şi bugetul de stat. M.B.

The most visited gambling websites in The UK