Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

La Valea Mare Pravăţ, gropile din asfaltul abia turnat au fost peticite!

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 939

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2020_mai_2487_10.jpgb_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2020_mai_2487_11.jpg

„Drumul ruşinii” Piteşti - Câmpulung - Braşov nu va fi gata nici în 2020

În luna ianuarie, trăgeam un semnal de alarmă asupra stării jalnice în care se află şoseaua naţională spre Braşov, pe tronsonul situat în Valea Mare Pravăţ. Drumul era plin de gropi, deşi nu trecuse un an de când a fusese turnat ultimul covor asfaltic, ceea ce demonstrează faptul că s-a lucrat într-o mare bătaie de joc, pe banii noştri, aşa cum le stă bine constructorilor şmecheri abonaţi la contractele cu statul, după reţeta grupului de firme Azvi, ca lider de lucrare, şi Straco Grup, ca partener. Deşi, din ianuarie şi până acum, timpul ar fi permis reabilitarea „reabilitării”, muncitorii firmelor răspunzătoare de efectuarea lucrărilor s-au apucat să dreagă busuiocul la mijlocul lunii mai.

Peticeală cu măturile localnicilor!

Pe tronsonul cuprins între Primărie şi limita cu municipiul Câmpulung, gropile au fost frezate, rezultând cratere şi mai mari, care au pus la grea încercare nervii conducătorilor auto ce treceau prin zonă. Ulterior porţiunile decopertate au fost peticite, însă operaţiunea n-a fost tocmai simplă şi asta pentru că s-a defectat utilajul care curăţa gropile înainte de a se turna asfalt, iar muncitorii au trebuit să improvizeze, apelând la bunăvoinţa localnicilor, care le-au pus la dispoziţie mături din gospodării! A rezultat astfel o nouă lucrare de mântuială, care, cu siguranţă, nu va ţine prea mult, în condiţiile în care avem informaţii că s-ar fi asfaltat şi pe ploaie. Începute de mai bine de opt ani, lucrările de reabilitare a DN 73 Piteşti - Câmpulung - Braşov sunt departe de a se fi încheiat, termenele de finalizare fiind prelungite de mai multe ori.  Cu toate acestea, cu excepţia unor interpelări în Parlament, nimeni nu i-a luat la întrebări pe cei care se ocupă de aceste lucrări, care vizează un tronson de 103,25 de kilometri şi care ar fi trebuit să fie gata încă din septembrie 2017. Amplasamentul de pe raza judeţului Argeş a fost predat firmei constructoare de către cei de la Drumuri Naţionale doar pe anumite porţiuni, acolo unde s-a reuşit obţinerea de autorizaţii de mediu, în condiţiile în care pe drumul spre Braşov sunt multe zone protejate de Federaţia Coaliţia Natura 2000. Pentru acest tronson, s-a obţinut autorizaţie de construcţie pentru circa 30 de kilometri, fiind alocaţi, în primă fază, 109 milioane de lei. Proiectul tehnic a fost revizuit în 2015, însă au apărut lucrări suplimentare, constând în relocări de utilităţi şi consolidări, ceea ce va duce la prelungirea duratei de execuţie, dat fiind faptul că aceste noi intervenţii atrag după sine alte acorduri şi avize, dar şi exproprieri. Termenul de finalizare a lucrărilor de modernizare a DN73 Piteşti - Câmpulung - Braşov se tot amână de la un an la altul, la fel ca multe alte lucrări efectuate pe banii statului. Dacă anul trecut se anunţa că „Drumul Ruşinii” va fi gata în 2020, acum se vorbeşte de 2021. Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, susţine că termenul estimat de constructor pentru finalizarea execuţiei lucrărilor este al treilea trimestru din 2021. Nu la fel de optimişti sunt şi cei de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Potrivit datelor actualizate, noul termen estimat pentru finalizarea lucrărilor este decembrie 2021. Conform datelor din primăvara anului trecut, gradul de execuţie pe acest contract ajunsese la 42% în aprilie 2019, iar termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor era decembrie 2020. În vara lui 2018, stadiul lucrărilor era de 33%, iar termenul de finalizare estimat era decembrie 2019.  Contractul pentru modernizare DN 73, Piteşti - Câmpulung - Braşov km 13+800 - km 42+850; km 54+050 - km 128+250 a fost atribuit asocierii AZVI SA - STRACO GRUP SRL - PIOMAR Development - Tractebel pentru suma de 275,86 milioane de lei. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în mai 2014. Ama IVAN

The most visited gambling websites in The UK