Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Taxa de parcare, plătită de la Policlinică, până la „Dinicu”. Taxate vor fi şi parcările din faţa Şcolii 3 şi spatele Casei de Cultură „Tudor Muşatescu”

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 1265

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2019_Aprilie_Clipboard14.jpg

După ce a aflat din presa locală că taxa de parcare, percepută în zona centrală a municipiului, va putea fi plătită şi prin SMS, o companie din Timişoara şi-a trimis un delegat la Câmpulung, pentru a trata o viitoare colaborare cu autorităţile noastre. Firma respectivă doreşte atragerea municipalităţii într-un program adoptat de aproximativ 50 de oraşe din România, pentru variante de plată inteligente a taxei de parcare. Miercuri dimineaţa, Bogdan Vulpe, reprezentantul companiei care se pare că este cam singura care dezvoltă astfel de soluţii la nivel naţional, a fost primit la Primărie, de primarul Liviu Ţâroiu, viceprimarul Mărgărin Blidaru şi directorul ADP, Bogdan Pătru, intermediarul acestui dialog având ca temă platforma utilizată cu succes în Vestul ţării. De altfel, şeful serviciului public a mers la Oradea, în scop de documentare, ca să ştie ce parcometre să cumpere, pentru a fi compatibile cu aplicaţiile propuse de musafirul de la Timişoara. 

Faţă de Timişoara, cu 11.000 de locuri de parcare, Câmpulung va avea maxim 500 

Din Vestul ţării a şi început punerea în practică a soluţiei prezentate, la mijlocul acestei săptămâni, la Câmpulung, asta pentru că în Transilvania, potrivit lui Bogdan Vulpe, lucrurile sunt ceva mai accelerate din punct de vedere al tehnologiei. „Companiile mari au investit foarte mult în zona de IT şi totul a venit destul de natural. La Timişoara, Oradea, Deva, Arad au fost adoptate, la fel ca la Câmpulung, astfel de hotărâri de Consiliu Local. Evident, s-a pus problema omului, care umblă toată ziua cu telefonul în mână şi care îşi doreşte foarte rapid să plătească taxa de parcare, fără a mai merge la un chioşc, să ia un tichet sau să caute o persoană (n.r. încasatorul de taxă). Din păcate, la Bucureşti, de unde vin eu, soluţia este cea mai „la pământ”, în sensul că chiar trebuie să alergi pe cineva pe stradă, ca să-i dai banii. Şi atunci, acum câţiva ani, colegii mei, mai cu experienţă, de la Timişoara, s-au gândit la o astfel de soluţie şi au şi dezvoltat-o. În momentul de faţă, se poate plăti, în peste 45 de oraşe, taxa de parcare cu această soluţie. Avem peste 650.000 de utilizatori şi sunt peste 800.000 de maşini înregistrate pe platforma pe care o folosim noi. În mare parte, plăţile se realizează prin SMS. Lucrăm cam cu toţi operatorii de telefonie mobilă, Orange, Vodafone, Telekom şi Digi. Avem şi o aplicaţie de mobil, pe care o pot instala utilizatorii şi, de acolo, pot să aleagă să plătească fie prin SMS, fie direct cu cardul. Sunt în jur de 50.000 de locuri de parcare administrate la nivel naţional cu această soluţie. Timişoara are 11.000 de locuri şi, la polul opus, este Râmnicu Sărat, cu până în 100 de locuri.”, a fost prezentarea reprezentantului companiei timişorene.   

La Câmpulung, potrivit directorului Bogdan Pătru, în prima etapă, vor fi date în folosinţă aproximativ 250 de locuri de parcare cu taxă, dar, la finalul investiţiei de amenajare a parcajelor publice, numărul total va fi de 450, cu aproximaţie. Plata acestora a fost reglementată prin hotărârea şi regulamentul aprobate în luna martie, beneficiarii locurilor de parcare ale Primăriei având la îndemână următoarele taxe: 8tarif: 1 leu/30 minute; 8taxa orară, tariful fiind pe 2 lei/oră; 8tichet de parcare de o zi: 6 lei/zi; 8abonament lunar: 120 lei; 8abonament pe 3 luni: 200 lei; 8abonament pe 6 luni: 400 lei. Prin SMS: 830 minute: echivalentul în lei a 0,25 euro+TVA; 8o oră: echivalentul în lei a 0,45 euro+TVA; 8o zi: echivalentul în lei a 1,40 euro+TVA.

Cei care nu plătesc vor fi depistaţi cu o aplicaţie în care se introduce numărul de înmatriculare sau fotografia plăcuţei de înmatriculare 

După aprobarea bugetului, va fi implementată infrastructura de parcometre. „Am fost în şantier şi vom intra şi cu altă zonă în refacere, a scuzat Ţâroiu întârzierea cu care reia taxarea în centru. Acum, am definitivat o porţiune (n.r. Sudul centrului, de la „Bărăţie”, la „Dinicu Golescu”) şi putem să aplicăm taxa de parcare. Probabil că, la anul, vom putea aplica taxa în zona pe care o vom începe acum (n.r. Bulevardul „Pardon”). Dar zona respectivă va avea din ce în ce mai puţine parcări, fiindcă proiectul va fi fără parcare acolo.” Rămâne zonă de promenadă, l-a completat pe primar directorul Pătru. 

În privinţa plăţii, „ne gândim să facem ceva cât mai flexibil şi acceptabil pentru cetăţean. Noi am plecat de la o soluţie mixtă, şi cu card, şi cu SMS, şi cu bani, pentru că sunt destui cetăţeni în vârstă, cărora nu le sunt la îndemână aceste sisteme moderne. Şi atunci să existe şi varianta cash.”, a continuat Liviu Ţâroiu. Musafirul le-a arătat gazdelor, pe portalul unuia dintre oraşele cu a cărui administraţie lucrează, ce se întâmplă efectiv: cum se face plata, cum se trimite SMS, atât din aplicaţie, cât şi în afara ei. În ceea ce-i priveşte pe şoferii indisciplinaţi, care nu plătesc şi parchează pe spaţiile publice, depistarea şi sancţionarea lor intră în responsabilitatea unor echipe mixte, formate din angajaţi ai celor două servicii publice: Poliţia Locală şi ADP. Cei aşezaţi la masa discuţiei de principiu au recunoscut că va fi un pic mai dificilă identificarea lor, odată efectuată plata prin SMS, deoarece dispar de pe parbriz tichetele eliberate de parcometre. Va fi un pic mai dificil, dar nu imposibil. Pe telefoane de tip „smart phone” vor fi instalate nişte aplicaţii, în care oamenii de teren vor introduce numărul de înmatriculare sau chiar fotografia plăcuţei de înmatriculare şi, astfel, vor obţine foarte uşor informaţia referitoare la achitarea parcării şi intervalul de timp plătit. „În multe oraşe, am implementat inclusiv partea de emitere de amenzi. Sancţiunea se va putea emite cu nişte imprimante mobile, chiar pe loc, şi se va lăsa în parbrizul maşinii.”, a adăugat reprezentantul firmei din Timişoara. 

După cum a recunoscut directorul Pătru, această variantă este incomparabil mai comodă pentru agentul de teren, scutit de „munca de birou”. „Pe de altă parte, de aici, de la birou, puteţi, în orice moment, să verificaţi prin intermediul unei aplicaţii mobile, pe care noi o să v-o punem la dispoziţie, câte maşini au parcat într-un interval de timp, ce taxe au fost încasate, dacă echipele de verificare au ieşit pe teren şi câte maşini au verificat, câte sancţiuni au dat. O să aveţi nişte rapoarte foarte detaliate.”, a mai spus oaspetele.  

Este posibil să se taxeze şi bulevardul până intră în şantier  

Modelul de parcometre, după cum a reieşit din discuţia purtată cu administraţia publică de la Oradea, trebuie ales în aşa fel încât să se „împerecheze” cu soluţia on-line utilizată de autorităţi pentru încasarea plăţii. O recomandare de furnizori de parcometre era aşteptată şi de la reprezentantul firmei care vinde aplicaţiile necesare Primăriilor interesate, asta pentru a achiziţiona din SICAP cele mai potrivite aparate de taxare. „În multe oraşe, s-a întârziat foarte mult aplicarea taxei de parcare prin soluţii de acest tip, pentru că majoritatea s-au gândit la investiţii: cât costă un parcometru, procedura de investiţie, etc. Soluţia pe care noi v-o punem la dispoziţie este interoperabilă şi cu parcometrele ce vor fi instalate la un moment dat şi nu implică nicio investiţie iniţială. Putem să facem noi promovarea în sensul panourilor de informare pentru cetăţenii care vor parca pe locurile publice - panouri care apar în regulament -, o să discutăm cu dumneavoastră cum doriţi să fie panourile respective, ce grafică să aibă şi ce informaţii să fie puse acolo. Teoretic, soluţia poate fi pusă în practică începând de mâine. Trebuie doar să definiţi dumneavoastră care sunt locurile cu plată, să punem panourile, să facem o campanie de informare, pentru că, la început, nu este bine să dai cu parul.”, a precizat Bogdan Vulpe, căruia primarul i-a dat dreptate că este nevoie de o perioadă de acomodare. După ce musafirul a expus, în linii mari, sistemul adoptat de localităţi importante ale ţării, primarul a solicitat depunerea unei oferte a întregului program, cu indicarea unor colaboratori pentru partea de investiţii, recunoscând că propunerea - chit că nu are fonduri în buget - îi aduce bani imediat. Altfel spus, este o investiţie generatoare de venituri.

După discuţia de la Primărie, a rămas ca Bogdan Pătru să se ocupe de oaspete, în sensul de a-i arăta şi pe teren, şi pe o hartă a viitorului centru amenajat, parcajele Primăriei. „Luaţi şi această zonă - le-a cerut primarul, cu referire la tronsonul central aflat în şantier -, de la Poenaru Bordea, până în capătul bulevardului, bulevardul îl lăsaţi în suspans deocamdată, deşi am putea să-l trecem şi pe el, să băgăm şi bulevardul, până începem lucrările. Trebuie să ne gândim în zona Kaufland, în faţa Şcolii nr.3, să facem marcaje, căci şi acolo sunt nişte parcări, pe care nu le-am băgat niciodată în seamă.” 

Plus parcarea din spatele Casei de Cultură „Tudor Muşatescu” - a completat directorul ADP -, unde investiţia întreprinsă în amenajarea respectivă trebuie recuperată. Şi va fi recuperată din banii şoferilor care o utilizează. Programul poate şi va fi dezvoltat ulterior, s-a exprimat optimist primarul, cu gândul la înviorarea bugetului dintr-o activitate firească în toate localităţile civilizate. 

Magda BĂNCESCU  

The most visited gambling websites in The UK