Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Plătesc mai mult la gunoi patronii, plătesc mai puţin proprietarii caselor de vacanţă

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 529

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2018_2324_23-gunoi.jpgS-a mărit considerabil taxa de gunoi pentru persoanele juridice şi s-a micşorat perioada de taxare a proprietarilor de case de vacanţă. Sunt ultimele noutăţi în materia acestui serviciu prestat de Financiar Urban, votate, prima, de asociaţii ADI Servsal, a doua, de Consiliul Local Câmpulung, la şedinţa din 27 septembrie 2018. Conform celor stabilite la nivel judeţean, în asociaţia care gestionează problematica gunoiului în Argeş, începând cu luna august, persoanele juridice plătesc cu 55% mai mult decât în iulie. „Nu am aprobat noi.”, se apără Liviu Ţâroiu, împuternicit să reprezinte municipalitatea în cadrul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Servsal. Neavând mandat de la Consiliul Local pentru creşterea de tarif despre care relatăm, primarul susţine că n-a votat-o. Şi ca să se convingă că aşa este, liberalii i-au cerut să prezinte procesul-verbal al şedinţei asociaţiei. 

„ADI Servsal s-a văzut cu contractul făcut şi comandă cum vrea în toate localităţile din Argeş”

Chiar dacă n-a votat-o, conform susţinerilor sale, primarului nostru nu i se pare anormală majorarea dintr-odată cu 55% a preţului serviciului prestat de Financiar Urban. Ceea ce opoziţia a catalogat o depăşire a limitei bunului simţ - o mărire de tarif la Câmpulung - primarului nostru nu i se pare ceva atât de grav. O dată, nu suntem singurii pricopsiţi cu facturi mai mari la gunoi, fiindcă procentul suplimentar este valabil în tot judeţul, a doua oară, „societăţile comerciale produc gunoi de mamă-mamă!” „Dacă mai produc ceva!”, au ripostat liberalii, care au conchis că ADI Servsal i-a făcut un bine firmei Financiar Urban. „Eu am mai făcut o propunere să ne întâlnim cu reprezentanţii Financiar Urban, dar şi cei de la ADI Servsal ar trebui să mai treacă pe aici. Căci s-au văzut cu contractul făcut şi ei comandă cum vor în toate localităţile din Argeş, ceea ce nu mi se pare normal, chiar dacă îl avem ca reprezentant pe primar în acea asociere. Normal ar fi să vină în Consiliul Local, să stăm şi noi de vorbă cu ei, pentru că mie se pare foarte mult 55%.”, a reclamat liberalul Ionel State, dând un exemplu din experienţa personală. Pentru sediul PNL Câmpulung, factura pentru luna iulie a fost 19 lei, iar pentru august, 29 lei. 

Dacă cu ADI Servsal nu pot discuta, în schimb, pot face ceva ei, la nivel local, susţin opozanţii majorităţii PSD-iste, prin reducerea măcar cu un leu a taxei pentru toată lumea. Şi asta pentru că, susţine Bogdan David, gunoiul nu se mai transportă la Albota. „Mi se pare normal ca taxa să fie mai mică de 7,50 lei, pentru că transportul nu mai e pe 60 de kilometri, ci pe 10 kilometri.”, şi-a argumentat acesta cererea de scădere a taxei de gunoi de anul viitor. „Greşeşti total în exprimare!, a sărit Ţâroiu. Nu mai fac transport în totalitate. Pentru că fac selecţia. Înainte transportau în totalitate gunoiul, fiindcă făceau selecţia gunoiului la Albota. Acum, fac selecţia la ceea ce duc la Holcim sau unde duc, numai partea care este selectată, partea de carton, de plastic, restul îl transportă în rampă.”

În loc de 12 luni, proprietarii caselor de vacanţă plătesc 3 luni 

Insistenţele făcute la primar, timp de un an şi jumătate, de către deţinătorii caselor de vacanţă s-au concretizat într-o hotărâre nouă, care o modifică pe cea din decembrie 2016, privind taxa de gunoi. „Avem foarte multe case de vacanţă, zice primarul Ţâroiu. Noi, când am aprobat taxele pentru gunoi, am stabilit ca, în cazul celor care au case de vacanţă, să plătească o persoană pe an. Avem foarte, foarte multe solicitări, prin care au demonstrat că ei locuiesc la domiciliul de reşedinţă, că plătesc taxa anuală acolo şi că nu este normal să plătească în două locuri. Şi am venit cu propunerea să nu mai plătească taxa de o persoană pe un an, ci să plătească taxa de o persoană pe trei luni de vacanţă pe an.”, a explicat Liviu Ţâroiu ce le cere consilierilor. Să reducă perioada de impozitare de la douăsprezece luni la trei luni. 

„Noi am spus, atunci (n.r. în decembrie 2016), că cel care plăteşte la reşedinţa în care locuieşte nu este normal să mai plătească şi la casa de vacanţă.”, a amintit State cum au fost discuţiile în urmă cu doi ani, însă Ţâroiu n-a acceptat scutirea totală a bucureştenilor retraşi „la ţară” pe durata verii. „Dacă vine la Câmpulung, la casa de vacanţă, trebuie să plătească gunoi, căci produce gunoi. Dacă noi am propus trei luni, am propus în ideea că pentru cea mai mare parte a celor care au case de vacanţă cam aceasta este perioada pe care o acceptă.”, pus acesta capăt discuţiilor. 

Modificarea intervenită în hotărârea locală privind „încasarea taxei speciale de colectare, transport şi depozitare a deşeurilor menajere” se prezintă astfel: „Cuantumul de 7,50 lei/lună, multiplicat cu un număr de trei luni calendaristice din an, pentru fiecare proprietar care face dovada că nu are reşedinţa sau domiciliul la adresa proprietăţii. Taxa se plăteşte pentru fiecare clădire deţinută, indiferent de numărul acestora (apartament, casă, casă de vacanţă, alte clădiri de tip rezidenţial).” Regulamentul de încasare a taxei se modifică şi el, în sensul că „taxa specială de colectare, transport şi depozitare a gunoiului menajer se plăteşte anual în patru rate egale, până la datele de 31 martie, 30 iunie, 30 septembrie şi 20 decembrie, inclusiv, cu excepţia persoanelor fizice care se încadrează în categoria deţinătorilor de clădiri rezidenţiale aflate în municipiul Câmpulung, care fac dovada că nu au domiciliul sau reşedinţa la adresa acelei proprietăţi, pentru care termenul de plată este ultimul termen din an, prevăzut pentru celelalte categorii de contribuabili, respectiv 20 decembrie inclusiv.”

Reducerea perioadei şi, pe cale de consecinţă, a tarifului va opera chiar din acest an. În cazul în care cei avantajaţi de proaspăta normă au plătit deja cei 90 de lei aferenţi întregului an, diferenţa până la 22,50 lei, cât a rămas taxa, după votul din 27 septembrie 2018, va fi compensată cu alte tipuri de taxe şi impozite la bugetul local, datorate de cei a căror obligaţie de plată este de trei luni din an. Dacă aceştia insistă pentru restituirea banilor daţi în plus, Primăria este obligată să se conformeze.

 

The most visited gambling websites in The UK