Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

În timp ce autorităţile se fac că plouă, Tiruri parcate aiurea, pe şoseaua de centură

  • Written by Alex BARBU
  • Hits: 3312

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2019_Ianuarie_2353_002.jpgLa sfârşitul anului 2008, în ultima şedinţă a Consiliului Local, aleşii câmpulungenilor au decis să majoreze nivelul amenzilor pentru cei care-şi lasă maşinile aiurea prin oraş, noile tarife intrând în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2009. Astfel, în conformitate cu Ordonanţa de Guvern nr. 21/2002, privind gospodărirea localităţilor urbane şi rurale, parcarea camioanelor pe domeniul public şi privat al municipiului Câmpulung şi în locurile publice neamenajate se sancţionează cu amenzi cuprinse între 500 şi 1.000 de lei, în timp ce staţionarea pe domeniul public şi privat a autoturismelor scoase la vânzare se sancţionează cu amenzi de la 400 la 800 de lei. Cu toate acestea, deşi au trecut de-atunci aproape 11 ani, nimic nu s-a schimbat din peisajul municipiului Câmpulung.

Problema, sesizată pe un site de socializare

Tirurile sunt parcate în diferite zone ale oraşului, în funcţie de domiciliul şi interesele celor care le conduc, iar autoturismele second-hand, expuse la vânzare de samsari prin centrul municipiul ori pe străzile lăturalnice, ca într-un veritabil târg auto, îşi aşteaptă cumpărătorii în fiecare zi. În ambele cazuri, traficul rutier şi pietonal este îngreunat, iar imaginea oraşului, cu aglomerări de maşini parcate chiar în buricul târgului, mai ceva ca-n Bucureşti, este dezolantă. Acest lucru demonstrează fie că cei care comit astfel de nereguli nu se sinchisesc de cuantumul amenzilor, fie că autorităţile locale au scăpat de sub control acest fenomen, care persistă de câţiva ani buni. O astfel de problemă a fost semnalată pe un site de socializare în zona staţiei de carburanţi Petrom, situată vizavi de fosta Şcoală Generală nr. 6, din Vişoi III, pe şoseaua de centură. De o bună perioadă de timp, sunt periodic staţionate acolo între două şi patru autocamioane de mare tonaj (tiruri), care, în opinia autorului sesizării, ar deranja circulaţia rutieră. „O problemă, cred eu, importantă pentru participanţii la trafic: în zona benzinăriei Petrom, aflată pe centura oraşului, sunt parcate mereu 2, 3 TIR-uri, chiar în capătul străzii de ieşire dinspre benzinărie (vizavi de acea fostă şcoală); cei care ies din zona benzinăriei şi fac stânga către Vişoi nu au vizibilitate dinspre Gardă, sunt nevoiţi să iasă în prima bandă pentru a se asigura. Poate Poliţia Locală se sesizează dacă distribuim această „problemă””, este mesajul postat pe un grup privat, de pe Facebook.

„Trebuie sesizare la Poliţia Rutieră, pentru blocarea traficului în zonă”

Bineînţeles, că au existat şi comentariile, pro şi contra: „Se sesizează un drac! La mine în cartier, când în una din intersecţii ieşi în orb... au spus că mai sunt! Nu s-a sesizat nimeni...”; „Da, sunt acolo de vreo 3-4 ani...”; „Din cauză că oraşul nostru nu are parcare special amenajată pentru camioane”; „Avem o grămadă de parcări pentru camioane în comuna Câmpulung, dar costă...”; „Vă contrazic, în zona Holcim există fostul garaj Montana, spate Jandarmi, plus centura de la Dinicu în jos, dar cu plată”; „Unde aţi văzut indicator că acele parcări sunt cu plată, toate astea sunt cu contract, nu ştiu alea de la Holcim. Pentru un camion care este în tranzit nu are de unde să ştie şoferul de aceste parcări pitite”; „Dacă erau în tranzit, nu era zăpada de juma’ de metru pe lângă ele, oricum, nu e o parcare, ci un refugiu în care, normal, staţionezi pentru perioade scurte, avarii, etc.”; „Păi, cum să parchezi pe contrasens?!”; „Când nu ai program şi ştii că amenda este în jur de 6.000 de lei, îţi zic eu, parchezi unde poţi.”; „Alea zac... acolo... nu sunt oprite pentru timpul regulamentar de odihnă...”; „Bănuiesc că transportatorii ştiu de aceste parcări, nu sunt în domeniu, dar, din ce ştiu, maşini de transport marfă doar în locuri amenajate cu sau fără plată, din auzite, taxa pentru un tir e între 100 şi 300 lei/lună, aşa că nu ar fi un capăt de ţară.”; „Trebuie sesizare la Poliţia Rutieră, pentru blocarea traficului în zonă. Primăria e cea care stabileşte restricţiile de circulaţie pentru camioane în localitate - la Braşov, de exemplu, nu au voie decât cu o autorizaţie specială, care costă 200 lei pe zi şi se eliberează doar în caz de necesitate, ar trebui să ştim şi care sunt restricţiile impuse de Primăria Câmpulung traficului greu, care, pe lângă poluare, creează disconfort în trafic în oraş”; „Nu mai aveţi loc de un camion? Dacă era al tău, unde găseai parcare?”; „Aici nu e vorba de a avea sau nu loc de un camion, ieşiţi din benzinărie şi faceţi stânga şi apoi vedeţi ce vizibilitate aveţi dinspre Gardă şi apoi trageţi concluzii”; „Mda... este chiar „micuţ” un tir, la fel ca-n trafic.”; „Domnilor de la Poliţia Rutieră Câmpulung... ce faceţi, domnilor, aşteptaţi rugăminţi ca să interveniţi pentru a preveni eventuale accidente în zona respectivă? Domnule comandant al Poliţiei Câmpulung... luaţi, domnule, măsuri...”. Problema maşinilor abandonate pe spaţiul public pare să nu se mai termine niciodată în Câmpulung. În timp ce numărul autoturismelor a explodat în ultimii ani, maşinile vechi, cu care nu se mai circulă, fac concurenţă în parcări celor aflate în circulaţie. În multe oraşe din ţară, primăriile au declarat război rablelor care ocupă abuziv locurile de parcare. La Câmpulung, maşinile scoase din uz continuă să facă parte din peisajul gri al municipiului, alături de clădirile istorice, care stau să se dărâme, cu largul concurs al autorităţilor locale. Proprietarii autovehiculelor încearcă să păcălească mai-marii urbei, iar dacă dau greş, pur şi simplu, uită de ele. Ca să nu plătească amenzi, nu le mai revendică, iar autoturismele sunt casate.

 

The most visited gambling websites in The UK