Menu
TRAFIC

DN 73 - Şoseaua Morţii sau Drumul Crucilor

  • Written by Alex BARBU
  • Hits: 4449

b_400_250_16777215_10_images_2282_dn73.jpgFără nicio îndoială, Drumul Naţional 73 se poate înscrie fără probleme într-un top naţional, neoficial, al şoselelor cu un risc crescut de producere a accidentelor rutiere din cele mai grave. Mărturie în acest sens stau cele peste 50 de cruci „răsărite” în ultimii ani de-a lungul drumului, între localităţile Câmpulung şi Stâlpeni, însă numărul persoanelor care şi-au pierdut viaţa în accidente de maşină este mult mai mare. De aici şi renumele pentru DN 73 de „Şoseaua Morţii” sau „Drumul Crucilor”.

Cele mai multe accidente au avut loc la Schitu Goleşt

Fiecare cruce aliniată de-o parte şi de alta a DN 73, pe tronsonul amintit anterior, are povestea ei, iar localnicii nu le-au uitat şi-şi amintesc cu groază despre toate aceste tragedii. Cele mai multe şi mai sângeroase s-au produs în comuna Schitu Goleşti, iar, în general, media persoanelor care au pierit în accidentele rutiere este de 38 de ani. Vă prezentăm în continuare câteva dintre cele mai cumplite evenimente rutiere care au avut loc în ultimii 15 ani pe DN 73, între localităţile Stâlpeni şi Câmpulung.

*În iulie 2003, la Schitu Goleşti, cinci persoane au decedat pe loc, după ce maşina în care se aflau, condusă de un poliţist, Vasile Arghira, de 33 de ani, a intrat în plin într-un camion, transformându-se într-un morman de fiare contorsionate. „Şase inşi au murit aici. O femeie, care a fost lovită de o maşină, şi cinci tineri într-un accident provocat de un poliţist, Arghira parcă-i spunea. A intrat cu maşina într-un camion pus de-a curmezişul drumului. N-a scăpat niciunul. Mi-amintesc cu groază cum i-au scos din maşină, unul câte unul, plini de sânge şi cu trupurile stâlcite.”, declara un bătrân, martor la tragedia de acum 15 ani.

*29 august 2004. La primele ore ale dimineţii, în faţa fostului Liceu Minier de la Pescăreasa, un autoturism Volkswagen Passat, condus de Crinu Ionuţ Niţoi, de 20 de ani, din Câmpulung, se izbeşte violent de un copac de pe marginea drumului şi se rupe în două. Cei cinci pasageri din maşină sunt aruncaţi pe carosabil. Urmarea: şoferul şi un alt tânăr au decedat pe loc, o fată a murit la spital, iar alţi doi tineri s-au ales cu răni grave.

*Pe 26 iulie 2008, în apropierea Unităţii militare de Vânători de Munte din Câmpulung, pe varianta ocolitoare, şi-a pierdut viaţa Marius Mihai Costea, de 21 de ani, din Câmpulung. Tânărul a intrat cu un autoturism Logan, închiriat de la IATSA Dacia, în balustrada unui pod şi a murit pe loc, după ce a fost străpuns de o bară metalică.

*Pe 28 septembrie 2011, Silviu Ungureanu, de 29 de ani, din Câmpulung, a avut parte de un sfârşit cumplit după ce maşina pe care o conducea, în mare viteză, spun martorii, s-a izbit puternic de un copac de pe marginea drumului şi s-a rupt în două, în apropierea Căminului Cultural de la Schitu Goleşti. Şoferul a fost, practic, strivit şi „hăcuit” de fiarele contorsionate ale autoturismului, decedând pe loc.

*Pe 20 octombrie 2011, Bogdan Florentin Dragomir, de 34 de ani, din Piteşti, moare în drum spre casă, tot la Schitu Goleşti, la volanul unui autoturism Matiz, proprietate a unei firme de distribuţie din Ploieşti, la care lucra. Obosit după o zi de muncă istovitoare, tânărul a pierdut controlul maşinii, iar aceasta a intrat pe contrasens şi s-a izbit frontal de un TIR, după care a fost proiectată în şanţul de pe marginea drumului. N-a avut nicio şansă şi a murit pe loc strivit de fiarele autoturismului.

*Pe 23 septembrie 2014, un bărbat în vârstă de 68 de ani a plătit cu viaţa imprudenţa de a traversa strada fără să se asigure şi prin loc nepermis, în zona Apa Sărată, din Câmpulung. Constantin Dobre, din Târgovişte, a ieşit din curtea casei unei cunoştinţe, unde se ţinuse un parastas, la care participase şi el, şi s-a grăbit să traverseze şoseaua naţională ca să ajungă la o maşină parcată în afara carosabilului. Din nefericire, bărbatul a fost surprins şi lovit în plin de un autoturism Audi, care circula dinspre Câmpulung spre Piteşti, condus de Dragoş Budrigă, de 35 de ani, din Câmpulung. Luată pe capotă şi parbriz câţiva metri şi proiectată pe asfalt, victima n-a mai avut nicio şansă la viaţă, decedând la scurt timp.

*O persoană a decedat şi alte două au ajuns la Spitalul Municipal Câmpulung cu răni serioase, pe 15 aprilie 2014, în urma unui carambol în care au fost implicate două maşini şi o căruţă. Ioan Bogdănel Golea, de 40 ani, din Câmpulung, se afla la volanul unei autoutilitare Peugeot Boxer şi transporta pâine. Venea de la Câmpulung, iar la un moment dat s-a trezit în faţa sa cu o căruţă nesemnalizată corespunzător. Impactul nu a mai putut fi evitat, ba mai mult, autoutilitara a ricoşat pe contrasens, izbindu-se frontal cu un autoturism Daewoo Espero, condus regulamentar de Claudiu Ionescu, de 43 de ani, din Mioveni, care se îndrepta spre Câmpulung. Bărbatul nu a supravieţuit coliziunii, fiind scos dintre fiarele contorsionate ale maşinii de un echipaj de descarcerare.

*Pe 22 august 2016, un tânăr de 32 de ani a decedat şi alte două persoane au ajuns la spital pentru a primi îngrijiri medicale după ce maşinile în care se aflau s-au lovit frontal, pe DN 73, la Mihăeşti. Potrivit martorilor, George Marius Stinghie, din satul Cândeşti, comuna Albeştii de Muscel, se îndrepta spre Piteşti la volanul unui autoturism Dacia Logan. La un moment dat, în apropierea Ocolului Silvic Mihăeşti, tânărul pierde controlul volanului, iar maşina sa intră pe contrasens şi intră în coliziune frontală cu un autoturism Fiat Doblo, care circula regulamentar. Cele două maşini s-au izbit puternic, ajungând mormane de fiare deformate, iar în urma coliziunii George Marius Stinghie este rănit foarte grav şi-şi dă ultima suflare câteva minute mai târziu. 

b_400_250_16777215_10_images_2282_dn73a.jpg

*18 noiembrie 2016. O clipă de neatenţie a costat-o viaţa pe Floarea Dumitru, de 64 de ani, din Stâlpeni, după ce maşina pe care o conducea, Daewoo Matiz, a fost lovită în plin de o autoutilitară. Un băiat de 12 ani, nepotul decedatei, aflat în autoturism, a suferit răni grave şi a fost transportat cu o ambulanţă la Spitalul Judeţean Argeş. Totul s-a întâmplat în timp ce femeie încerca să întoarcă maşina fără să se asigure, într-o intersecţie cu un drum lateral.

*Moartea a lovit din nou pe 2 martie 2017, în comuna Schitu Goleşti. Vasile Văduva, de 23 de ani, din comuna Crângurile, judeţul Dâmboviţa, a avut parte de un sfârşit cumplit după ce autoturismul pe care-l conducea, în mare viteză, a intrat într-un cap de pod, iar apoi într-un gard din beton şi fier forjat. În urma impactului, maşina a luat foc, iar şoferul a rămas încarcerat între fiarele contorsionate ale acesteia, suferind multiple traumatisme, unele foarte grave. Ulterior, tânărul a murit la Unitatea Primiri Urgenţe a Spitalului Municipal Câmpulung. Alte două persoane aflate în maşină au scăpat cu viaţă, însă au ajuns la spital cu răni grave.

*Pe 22 decembrie 2017, un bărbat a murit şi alte două persoane au ajuns în stare gravă la spital după ce maşina în care se aflau s-a izbit puternic de un cap de pod, unde altundeva decât la... Schitu Goleşti. În urma cercetărilor s-a stabilit că tragedia s-a petrecut din cauza vitezei excesive. Potrivit martorilor, Florin Onică, de 33 de ani, din Câmpulung, conducea, pe DN 73, în mare viteză, un autoturism BMW. Într-o curbă la dreapta, tânărul a pierdut controlul volanului, iar maşina a ieşit în afara părţii carosabile, izbindu-se de un cap de pod din beton. Impactul a fost devastator, conducătorul auto murind pe loc în autoturismul transformat într-un morman de fiare contorsionate.

„Şoseaua teribiliştilor, indisciplinaţilor şi inconştienţilor”

 

Un muscelean stabilit în Bucureşti, dar care parcurge des cu maşina drumul dintre Capitală şi Câmpulung, ne transmite periodic, pe reţelele de socializare, impresii şi remarci despre DN 73. După ce şi-a căpătat renumele sumbru de „Şoseaua Morţii”, acum, în condiţiile în care drumul a fost modernizat, inginerul Eugen Manu, căci despre el este vorba, cel care a fost  iniţiatorul petiţiei on-line menite să sensibilizeze autorităţile în vederea demarării proiectului de reabilitare a acestei importante artere de circulaţie, propune denumirea de „şoseaua teribiliştilor, indisciplinaţilor şi inconştienţilor” şi are un mesaj pentru şoferii argeşeni: „Nu m-am zbătut atâta ca să vă pierdeţi viaţa pe acest drum modernizat în curs de finalizare. Respectaţi regulile de circulaţie! Vom cere şi sigur vom obţine şi zone de circulaţie în care să folosim viteza de 70 de kilometri la oră. Aveţi răbdare şi păstraţi-vă calmul în trafic, acum se circulă altfel. Semnalizarea rutieră (chiar excesivă) trebuie respectată, oameni buni! Nu participaţi la nicio competiţie auto deplasându-vă către destinaţie! Dacă de soarta voastră, ca şoferi, nu vă pasă, ar trebui să vă pese de vieţi nevinovate, care fie au încredere să traverseze pe trecerea de pietoni (şi cât de semnalizată e!), fie respectă regulile de circulaţie cu autoturismul. Este păcat să vă pierdeţi viaţa, să ucideţi, să nenorociţi familii nevinovate doar pentru câteva minute în plus! Cu stimă, ing. Eugen Manu”. Alex BARBU

 

The most visited gambling websites in The UK