Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Administratorul de municipiu şi un şef peste Investiţii, oamenii doriţi de primar

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 505

 

Liviu Ţâroiu a dat de înţeles, la conferinţa de presă, de miercurea trecută, ţinută cu o zi înaintea şedinţei de Consiliu, că s-ar putea să se lase cu o amânare - a doua amânare - intenţia Executivului de majorare a numărului de posturi la Primărie. Cele 28 dorite, la sfârşitul lui august, a completa grila existentă, s-au redus la 19, în septembrie. Tot multe şi, cel mai important, nebugetate, căci salariile se calculează la începutul anului, când se conturează bugetul local. Este adevărat că locurile disponibile mai de mult erau cuprinse în calculele Economicului, dar o grămadă de poziţii pe statul revenit în dezbaterea legiuitorilor se doreau a fi înfiinţate cu 1 noiembrie 2019. La întâlnirea cu jurnaliştii, în tonul primarului s-a simţit o uşoară îndoială că-i trece organigrama. Şi asta nu pentru că mârâia opoziţia, pe care el, oricum, n-o ia în seamă, ci pentru că în propriul partid au apărut vociferări, manifestate şi în public, a doua zi, în plenul întrunirii. De aceea a ales, din nou, să bată el în retragere, propunând amânarea hotărârii, după ce, cu o lună înainte, a retras-o de pe ordinea de zi, sub pretextul că aşteaptă propuneri de la consilierii locali. 

În răgazul de o lună scurs între cele două şedinţe, n-a primit nicio recomandare, nicio sugestie, ci doar menţiunea scrisă a liberalului membru în Comisia Juridică a Consiliului Local, că nu este de acord cu înfiinţarea unor posturi noi. În timp ce colegii săi de la Comisia Buget-Finanţe n-au semnat deloc proiectul, cel mai probabil, absentând de la discuţii. Căci altfel ar fi existat o motivaţie pentru refuzul de a semna. Îndemnat de opoziţie să-l retragă din nou, deşi fusese ratat momentul retragerii, care nu poate avea loc decât la începutul şedinţei, înainte de a începe tratarea ordinii de zi, Liviu Ţâroiu a refuzat şi le-a cerut acestora să-l respingă ei. Dar tot ei să plătească şi amenzile pe care Primăria le riscă de la A.N.R.S.C., care forţează municipalitatea să-şi înfiinţeze un serviciu de iluminat public. Avertismentele şefului Executivului referitoare la sancţiuni n-au impresionat nici măcar majoritatea PSD-istă, care, tacit, a făcut front comun cu opoziţia în chestiunea umflării colectivului cu 19 inşi dintr-un foc, fără să ai bani pentru salariile nou-intraţilor pe listă. Estera Stămoiu, care îl susţine permanent pe primar, de data aceasta, a atras atenţia că, dacă bugetul nu prevede nicio alocare pentru salarizarea suplimentului consistent de angajaţi, ce rost are să înfiinţezi nişte posturi pe hârtie?! 

Văzând că n-are nici pe flancul stâng susţinerea aşteptată, Liviu Ţâroiu a pronunţat el, înaintea celorlalţi, „amânare”. Dar nu până la sfârşitul lui octombrie, ci până la o extraordinară convocată în acest răstimp, pentru a le prezenta consilierilor o estimare a costurilor de personal cu surplusul de 19 salariaţi. În special, cu cei opt de la Serviciul de Iluminat Public şi cu cei cinci de la Compartimentul de Fonduri Europene, care va funcţiona numai pe durata implementării unei investiţii finanţate de UE. Restul, în completarea celor 13, la care ţine Liviu Ţâroiu, sunt cerinţele subalternilor. Secretarul Ramona Simion doreşte un consilier juridic, şeful Personalului, Ionuţ Ţuţea, cere şi el un coleg, despre care conducătorul instituţiei susţine că este obligatoriu prin lege. 

Alţi doi „oameni cheie”, pe care ţine să-i aibă primarul, sunt administratorul public şi şeful Serviciului Investiţii. Căci de aceea nu funcţionează serviciul cum trebuie, a reclamat edilul, care îşi doreşte peste subordonaţii săi un „drumar sau un specialist în construcţii civile şi industriale”. Înaintea pregătirii, să fie un om inimos, este pretenţia superiorului, sătul de actualii, despre care n-a spus cum sunt, doar că… ăştia sunt! Ţâroiu s-a plâns că nu reuşeşte să aducă în Primărie un inginer constructor. Căci inginerii constructori buni nu se angajează la stat - zice el -, fiindcă câştigă bine în privat. Deşi leafa de bază, pentru şeful de serviciu, nu este chiar de lepădat, 7.505 lei, plus indemnizaţie de hrană de 346 lei, plus voucher de vacanţă de 1.450 lei, plus libere şi minivacanţe cu toptanul. Dacă eram răutăcioşi, puneam la socoteală şi ce curge/pică la licitaţii. Cum nu suntem, nu pomenim despre aşa ceva.  

Alt post care rămâne neocupat după data de 10 octombrie, când se ţine a „n” încercare de angajare, este arhitectul şef, pentru care s-a înscris o singură persoană. Anca Coşa, fost arhitect al Primăriei, care n-a fost în stare să treacă examenul pe la începutul mandatului de primar al lui Liviu Ţâroiu. „Am văzut nişte figuri… aveţi ceva împotrivă?”, a intuit primarul că invitaţii săi la conferinţă sunt în asentimentul său în privinţa candidaturii primite. Dacă ziariştii nu i-au comentat defavorabil planul de a numi un administrator public, cu condiţia de a corespunde caracterizării angajatului perfect, realizate de Liviu Ţâroiu, în schimb, s-au răsculat consilierii. Şi unii, şi alţii. Ce-i trebuie administrator public - care se numeşte de către primar,  pe perioada mandatului său - dacă, la anul, sunt alegeri?!     

Cu o zi înainte, la conferinţa de presă, primarul se confesase de ce îi trebuie şi ne trebuie city-manager. Pentru că ideile primarului trebuie dezvoltate de administratorul public, pe care îl au majoritatea primăriilor de municipii din ţară. Dacă va fi aşa cum zice primarul, o persoană foarte bine pregătită, de preferinţă inginer, bun şi ca imagine a instituţiei, pe care tragem nădejde că-l vom exploata şi noi, cei din presă, din postura de comunicator, care lipseşte în prezent Primăriei. Pe lângă instruire şi imagine, trebuie să-şi dorească să facă treabă. Liviu Ţâroiu le-a cerut ziariştilor numele celui pe care îl văd ei capabil de administrator public, deşi suntem convinşi că-l are pregătit.

Revenind la votul (care n-a fost) pe marginea organigramei, Executivul şi Legislativul vor cumpăni între cele două variante, chiar trei, oferite de primar, ca să-şi poată trece grila de personal majorată: fie înfiinţează un serviciu de iluminat public, care înseamnă nu doar salariaţi şi salarii, ci şi utilaje, fie îl deleagă unei societăţi de profil, fie autorizează şi dotează ADP.

The most visited gambling websites in The UK