Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Logo

Ţâroiu angajează ca să fie. Din 28, îi trebuie 18, dintre care numai 9 sunt impuşi prin lege

 

Subiectul privind intenţiile şefului Primăriei de a lărgi marea familie fericită din subordine devine din ce în ce mai interesant. Înainte de a vă comunica poziţia publică a primarului vizavi de noii angajaţi, cu salariile aferente, încă un bolovan trântit pe spinarea cocârjată a Câmpulungului, trebuie să anunţăm că votarea grilei de personal „tunată” a fost contramandată pentru luna septembrie. Motivul? Codul Administrativ, în baza căruia se produce înfoierea colectivului cu servicii şi feţe noi, a fost atacat la Curtea Constituţională, pe considerente de nelegalitate. Prin urmare, Executivul, al cărui şef recunoaşte că n-are cu ce să-i plătească pe nou-intraţii în sistem, este dispus să aştepte o lună. Şi aşa, susţine Ţâroiu, nu-i angaja pe toţi 28 dintr-odată! Ce atâta cârâială, în real ori virtual?!, aproape că ne-a dojenit primarul că ne-am legat de gestu-i nobil de a lua de pe stradă nişte amărâţi fără scop în viaţă şi a-i face şefi de servicii în Primărie. 

În luna de expectativă, Liviu Ţâroiu i-a chemat pe consilieri la el cu propuneri legate de organigramă. Adică la împărţeala de posturi în privinţa cărora avem convingerea că aşa rămân, cum au fost ticluite pentru şedinţa din august. Nu se taie nimic, deşi tot Ţâroiu, cu gura lui, spunea că din cele 28 de posturi, câte sunt în plus faţă de 2016, 18 sunt impuse de lege. Şi nici cele 18 n-ar fi toate obligatorii, după cum a sunat justificarea planului de a le face loc în Primărie unora care, aidoma celor existenţi, nu se omoară cu munca. 

La începutul dezbaterii, primarul a anunţat că retrage de pe ordinea de zi proiectul de hotărâre prin care schema de personal a Primăriei, fără instituţiile subordonate, creştea de la 119 posturi, în urmă cu trei ani, la 147. Apariţia celor 28 de „bucăţi” în plus a fost argumentată astfel de primar. Noua organigramă prevede servicii pe care legea îl forţează să le înfiinţeze. Adică unul, din câte am înţeles, ascultând cu mare atenţie fiecare vorbuliţă a conducătorului Câmpulungului, care se referea la „servicii”, dar, de fapt, era numai unul. Şi anume Serviciul Iluminat Public Local. Legea i l-ar fi băgat pe gât de mai bine de un an, dar Primăria a trenat, a calculat şi a oscilat dacă să-l facă serviciu sau compartiment. Diferenţă este, bineînţeles. Compartimentul funcţionează şi cu un singur executant, pe când ca să ai serviciu îţi trebuie minim şapte posturi de execuţie. Liviu Ţâroiu a optat pentru varianta lărgită, cea a serviciului, de şapte + un şef, în total opt angajaţi noi, având ca pretext proiectul depus pentru modernizarea iluminatului, prin reducerea consumului şi, implicit, a costurilor. Proiect care, în aceste condiţii, nu aduce niciun câştig bugetului local, dacă economiile înregistrate la factura de curent nu acoperă nici salariile celor opt.     

Tot pentru iluminatul public a fost luată în calcul şi posibilitatea delegării departamentului - în situaţia în care se renunţa la ideea unui serviciu nou - unei societăţi comerciale acreditate pe acest domeniu. Dar dacă Primăria îşi permite opt salarii în plus, dintre care unul de şef, varianta cu firma a picat. 

Acesta ar fi obligatoriu. Şi tot cu titlu de obligaţie figurează pe noul stat de funcţii un coleg pentru unicul salariat al Compartimentului Audit Intern. Asta pentru că discutatul şi atacatul Cod Administrativ impune Primăriei să realizeze auditul asociaţiilor de proprietari. Chestiune în privinţa căreia nu suntem lămuriţi de ce nu intră în sarcina salariatului care există. Ce auditează acesta un an întreg încât nu se poate ocupa şi de asociaţii?! 

Acestea ar fi singurele impuneri prin lege enumerate de Ţâroiu. 9 inşi, nu 18, nu 28. Dar dacă tot a avut liber la umplerea unor goluri, pe ici, pe colo, Executivul şi-a făcut de cap. Ar mai fi nişte completări pe la Serviciul Juridic, zice primarul minimalizând completarea de cinci persoane dintr-un foc, de la 8 la 13. Ar mai fi nişte completări la Serviciul Dezvoltare Locală, unde intră Investiţiile, Achiziţiile, Programele şi Prognozele, de la 6 la 10, dintre care unul şef, cu leafă de şef de serviciu. Le spunea primarul de parcă erau nişte bagatele, deşi, adunate, ajungeau la 28. Dintre care 18, repetăm ce susţine autorul socotelilor, necesare. Cui? Ţâroiu se apără că nu lui, ci Primăriei, pentru care a deschis porţile larg, ca să intre cine trebuie. 

Lista se îngreunează şi cu cinci recruţi la Compartimentul implementare proiecte cu fonduri externe nerambursabile. Dacă oamenii aceştia reuşesc să facă din Câmpulung o scăldătoare cu bani europeni, 10 să angajeze Ţâroiu! 15! Dar, cică, sistemul nu funcţionează aşa. Adică nu angajezi oameni care să gândească proiecte în funcţie de finanţările europene sau guvernamentale disponibile. Ci angajezi oameni numai cât este în derulare proiectul accesat şi câştigat. Bine, bine, dar dacă n-ai specialişti în obţinerea de fonduri, n-ai nici proiecte. Este ceea ce i se întâmplă de peste zece ani Câmpulungului, care s-a încurcat cu bazaconii, în principal, pe formare profesională, care nu se văd, nu se simt, nu se controlează. Cum este şi „Schimbă-ţi viitorul!”, care n-a schimbat (în bine) decât lefurile ştabilor din Primărie cu procente de 25-50%.

Compartimentul acesta cu fonduri europene nici măcar nu este obligatoriu prin lege. Tocmai de aceea n-a funcţionat, de fapt, n-a existat niciodată, primarul preferând să predea această muncă, sub forma unei sarcini suplimentare, unora dintre subalterni, cu remuneraţia de rigoare. Altfel spus, ca să-i plătească gras pe nişte favoriţi nespecializaţi în fonduri nerambursabile, a sacrificat dezvoltarea Câmpulungului cu ajutorul banilor atraşi. Acum, ca să facă nişte angajări, Ţâroiu a schimbat refrenul: şi-a dat seama că cu ce are în interior este foarte greu de rezolvat treaba cu banii de la UE.

Evenimentul Muscelean