Menu
TRAFIC

Pentru binele dumneavoastră, ca proprietar de maşină, sperăm că sunteţi prieten cu administratorul de bloc

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 342

Liviu Ţâroiu s-a ţinut de cuvânt şi a introdus în dezbaterea Consiliului Local varianta finală - bănuim că e finală - a regulamentului de taxare a parcărilor de la blocuri. Luna trecută, fără să riposteze, le-a făcut pe plac liberalilor şi a acceptat amânarea cerută de aceştia, pentru refacerea unui ansamblu de reguli, contestate inclusiv de ai săi, din partid. Dar a fost ultima concesie făcută opoziţiei, care îi tot tărăgănează de vara trecută planurile de a aduce venituri suplimentare la buget din chirii dorite de marea majoritate a proprietarilor de maşini. Nici această de pe urmă încercare n-a intrat fără şovăire pe ordinea de zi. Odată cu mapa de materiale pregătite pentru dezbaterea lunară, programată ieri după amiază - mapă care se pune şi la dispoziţia presei -, s-a transmis, ca ultim punct al şedinţei, regulamentul de atribuire a locurilor de parcare. A treia formă a regulamentului, în intervalul cuprins între august 2017 - martie 2018, la care tot s-a mai găsit ceva de îndreptat, de vreme ce informaticianul Primăriei a avut o revenire asupra subiectului. De fapt, sâmbăta trecută, când angajatul s-a achitat de sarcina expedierii documentaţiei către jurnalişti, parcările lipseau dintre proiectele de hotărâri, semn că tema respectivă nu era gata. Luni după amiază, ordinea de zi a fost completată cu hotărârea aşteptată de toţi cetăţenii interesaţi să-şi asigure locul în care îşi lasă maşina, plătind pentru el. Pentru ca a doua zi, marţi, să plece de la Primărie, prin poşta electronică, forma corectată. Înseamnă că Liviu Ţâroiu şi consilierii care îl tot contestă nu s-au pus de acord, deşi răgazul de o lună, admis de primar, la sfârşitul lui februarie, a fost pentru a lămuri, în cadrul unor întâlniri comune, tot ce li se părea că nu e în ordine.       

Faptul că se insistă asupra normelor, care nu trebuie să le cauzeze neplăceri oamenilor, e un lucru bun. Că se vor găsi destui care să vocifereze, mai cu seamă cei care transformaseră parcarea blocului în parc auto ori service, suntem convinşi. Cetăţeanului care are trei maşini în familie normal că nu-i va conveni să plătească 240 de lei pe an - în scenariul fericit în care parcarea va fi suficient de încăpătoare încât să poată să închirieze parcele pentru toate trei -, dacă până acum nu dădea niciun leu, în lipsa garajului. La fel, vor face spume la gură patronaşii care garează până şi TIR-uri pe spaţiile destinate găzduirii autoturismelor celor din blocurile cu mastodonţi sub ferestre. În caz că puneţi la îndoială aceste rânduri, mergeţi pe Bulevardul I.C. Brătianu, mai sus de Clinica „Clubul Sănătăţii” şi vă veţi convinge singuri cum s-a întins un patron de firmă de transport cu vehiculele grele peste drum de sediu, în două zone de parcaj amenajat pentru proprietarii de apartamente. 

Chit că fondul pe care apar aceste măsuri este unul profund decepţionant - bani mai mulţi pentru salariile bugetărimii din Primărie - ce face, în prezent, Liviu Ţâroiu trebuia să se întâmple de mult. Chiar dacă vor apărea derapaje şi, cu siguranţă, vor apărea, la fel, nemulţumiri, tensiuni, proteste din partea câmpulungenilor învăţaţi fără „stăpân”, experimentul taxării parcărilor trebuie declanşat. E un pas către disciplinarea vecinătăţilor imobilelor de locuinţe, al căror aspect câştigă numai prin faptul că se asfaltează. Şi, încet, vor pierde teren şi garajele. Pentru că acolo unde împrejurimile blocurilor nu reuşesc să preia toate autoturismele familiilor care au dreptul la o singură parcelă per apartament, primarul va fi nevoit să dispună ridicarea coşmeliilor, pentru a satisface cererile concetăţenilor care au, şi el, şi ea, maşină. Poate chiar şi copilul trecut de 18 ani.

Faţă de predecesorul său, care n-a avut curaj să greşească, la Ţâroiu este de apreciat că-şi asumă acest risc. Şi că este dispus să înveţe din greşeli, care intuim de pe acum că se vor întâmpla, mai ales că el n-are tot teritoriul pus la punct, n-are o evidenţă totală a locurilor de parcare şi nici al maşinilor din cartiere. Asta ar fi una dintre greşeli, că nu pleacă la drum cu tot proiectul, pentru toate cartierele, şi că-l pune în practică progresiv, cum mai făţuieşte o parcare. Dar, repetăm, e bine că-i dă drumul şi că măcar îl îmbunătăţeşte pe parcurs.                   

Întrucât această relatare precede votul de aseară, nu ştim cum au primit aleşii opoziţiei modificările aduse versiunii împrumutate de la Oradea, care îţi sar în ochi de la primele rânduri. Tratativele dintre părţi, Executiv - Legislativ, au condus la eliminarea intervalului orar în care parcarea închiriată se afla la dispoziţia titularului de contract. La finele lui februarie, urbaniştii propuneau ca cetăţeanul să dispună de bunul atribuit de Primărie de seara până dimineaţa şi numai în weekend beneficia full-time de locul pentru care plătea. În forma prezentată ieri, s-a eliminat această restricţie temporală, prevederea pe care se clădeşte regulamentul lăsând să se înţeleagă că omul primeşte terenul permanent. Cităm: „În parcările de domiciliu, care sunt situate la mai puţin de 30 de metri de frontul imobilelor cu destinaţie de locuinţe, se poate atribui, contra cost, pentru folosinţă, câte un loc de parcare pentru fiecare apartament, în scopul parcării autoturismelor aflate în proprietate/folosinţă, a căror masă maximă autorizată nu depăşeşte 3,5 tone.” 

Al doilea alineat îi priveşte pe orăşenii care au acceptat demolarea garajelor în scopul lărgirii parcărilor şi care vor avea asigurat spaţiul pentru automobil. O manevră isteaţă a lui Ţâroiu, care merită felicitat pentru inspiraţie sau pentru acceptarea inspiraţiei altuia, în caz că ideea nu i-a aparţinut: a strecurat, ca alineat distinct, o menţiune referitoare la dezbaterea publică din toamna anului 2016, când primarul i-a chemat la o consfătuire pe câmpulungenii cu sau fără garaj, ca să-i întrebe ce vor de la el. Şi să le spună ce vrea el de la ei. „Ca urmare a dezbaterii publice care a avut loc, reprezentanţii proprietarilor au hotărât, cu majoritate de voturi, ca, în urma unei analize punctuale, să fie desfiinţate garajele şi copertinele, în scopul creşterii numărului de locuri de parcare.” Inteligent şiretlicul, pentru că, de la respectiva şedinţă, ne amintim că pensionarii au plecat orăcăind că abia aşteaptă să-i prindă pe David şi ai lui la viitoarele alegeri. În timp ce bunicile rămase de mult fără Daciile tinereţii lor îi cereau socoteală lui Ţâroiu că ele unde îşi mai bagă lemnele pentru iarnă?! Cum să accepte desfiinţarea lor, când la şedinţă au venit, covârşitor, bătrânii pledanţi pentru menţinerea şandramalelor în tabloul urban sluţit de atâta rugină şi fier vechi?! Dar faptul că regulamentul consemnează un verdict pozitiv este o strategie admirabilă a primarului, mai ales că nu se ştie câţi dintre participanţii la dezbatere mai ajung la urne în 2020.

La o primă lectură a regulamentului, am remarcat că Liviu Ţâroiu a acceptat, parţial, propunerea colegului Băjan, care a contestat preţul chiriei de 120 de lei anual, reducându-l la 80 de lei, perceput în acest cuantum indiferent de zonă. Şi a mai acceptat şi cerinţa imperativă a liberalilor de a nu-i încăiera pe oameni cu licitaţii, atunci când numărul cererilor îl depăşeşte pe cel al locurilor de parcare. În loc de licitaţie, care îi avantaja pe cei cu punga groasă, se ţine cont de cât de „vechi” sunteţi în bloc, dacă vă plătiţi la timp dările la asociaţie şi la stat şi dacă vă implicaţi în rezolvarea problemelor asociaţiei. Situaţie în care este de dorit să nu vă fi certat vreodată cu administratorul de bloc.

The most visited gambling websites in The UK