Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Are şi Liviu Ţâroiu un proiect care intră în vigoare pe 1 aprilie: parcările cu taxă

  • Written by Magda BĂNCESCU
  • Hits: 931

Liviu Ţâroiu şi-a amânat singur a doua încercare de obţinere a votului Consiliului Local pentru regulamentul de taxare a parcărilor de domiciliu, dată fiind riposta ambelor tabere politice, PSD şi PNL, care au contestat documentul copiat după cel aplicat la Oradea. „Furăciunea” recunoscută public, din nepriceperea alor noştri de a gândi reguli proprii sau măcar de a le adapta pe ale altora la specificul cartierelor câmpulungene şi al posibilităţilor Primăriei de a gestiona o activitate aparent complicată, a mers într-acolo încât făptaşii nici nu s-au mai obosit să modifice denumirea „municipiul Oradea” din conţinut. Ca să vă convingeţi de efectul stimulator al lefurilor mărite de pomană de Liviu Ţâroiu, unul dintre articolele regulamentului, citit în plen de consilierul Ivan, ca să-i facă de băcănie pe urbaniştii Primăriei, prevedea că, după ce se încheie procedura de licitaţie, comisia de atribuire a locurilor în parcările de domiciliu din municipiul Oradea (!) va comunica, în scris, asociaţiei de proprietari şi administraţiei publice Câmpulung tabelele cu câştigătorii licitaţiilor, pe lângă alte informaţii. Până şi primarul a rămas fără replică la nerozia textului - câmpulungeni care câştigă la licitaţie parcări în judeţul Bihor! -, mai cu seamă că-l făcuseră suficient de râs în ochii lumii, înaintea lui Vâlsănescu, Iarca, şefa Economicului, Popescu, şeful ADP, şi, deasupra tuturor, Blidaru, căruia procentul închipuit de realizări de 99% i-a cauzat o euforie suficient de puternică încât să-şi propună să umple de borduri podul de la Autogară.  

Regulamentul de închiriere şi taxare a parcărilor de la blocuri, amânat vara trecută, deşi se tot amână din 2012 încoace, a mai suferit o contramandare la sfârşitul lunii februarie. Dar numai până la sfârşitul lunii martie, când, zice Liviu Ţâroiu, orice idioţii vor mai fi depistate în el, îl pune în aplicare. Greşeli probabil că nu vor mai fi, căci, până la momentul decisiv al votului, primarul a anunţat că aşteaptă idei de îmbunătăţire, care vor fi dezbătute la o şedinţă reunită a comisiilor de specialitate ale Consiliului. N-are sens să ne întrebăm de ce nu s-a întâmplat treaba asta în cele şase luni trecute de la precedenta amânare încasată de şeful Executivului. El zice că şi până la şedinţa din februarie a solicitat amendamente, dar, în afară de Cristi Creţu, nu s-a prezentat nimeni cu lista de observaţii. Să ne amăgim că, dacă se aşează cu toţii la masa discuţiilor, cu consultarea asociaţiilor de proprietari, ai căror administratori au mai fost convocaţi de primar de trei ori până acum, pe subiectul parcărilor, votul din martie merge brici. 

Ce n-a mers în februarie? Totul. De pildă, Ivan a reclamat stufărişul de documentaţie - dacă era copiată integral, doar n-a fost niciun efort pentru autorii plagiatului să le dea consilierilor la studiat vreo 40 de pagini de reguli! - a cărei punere în practică necesita un personal al Primăriei de 15-20 de „bucăţi” numai pentru parcări. Aşadar, nicio strădanie de a conforma ansamblul de norme aplicabil într-un municipiu mare, cum este Oradea, la prăpăditul de târg, care n-are nici măcar parcările finalizate. Dar e grabă să fie taxate, progresiv, susţine primarul, nu toate o dată, de vreme ce nu sunt făcute, căci bieţii hârţogari din Primărie, care asudă descărcând texte de pe Internet, trebuie să-şi asigure lefurile. Dacă tot au fost încântaţi de opera bihorenilor, Ivan le-a recomandat urbaniştilor să facă un drum la Oradea, dus-întors, a subliniat el, deşi nu era niciun pericol că-i opreşte cineva acolo, şi să se documenteze la faţa locului cum funcţionează activitatea de taxare a parcărilor. Chiar şi cum sunt amenajate, căci, la noi, asta este o mare problemă, din cauza lui Ţâroiu, care vrea şi parcări, şi garaje, ca să fie tot poporul mulţumit. Regulamentul însuşit de la alţii crea o stare de profund disconfort şi pentru cetăţean, nu numai pentru Primărie, care lua în cârcă totul, inclusiv răspunderea pentru maşina omului din parcare. Când comunitarii nu sunt în stare să păzească nişte amărâte de lalele sădite sub nasul lor. Chiriaşul era obligat să aducă nouă hârtii de la o puzderie de ghişee nespecificate, situaţie în care omul mai degrabă renunţa. 

Tot de la PSD, susţinut de PNL, a existat o obiecţie legată de preţul chiriei, considerat prea mare pentru Câmpulung, care, cu 120 de lei pe an, întrecea cea mai mare sumă percepută la nivelul tuturor sectoarelor Bucureştiului, de 80 de lei. Iar, în Capitală, taxarea se face pe zone, lucru pe care l-a cerut Cornel Băjan şi în cazul municipiului nostru. Liberalii au contestat şi criteriul licitaţiei, pe care Liviu Ţâroiu vrea să-l aplice în parcările cu locuri suplimentare, pentru familiile care au două-trei autoturisme. Regula din precedentul regulament, amânat în vară, se menţine şi în acesta: un loc per apartament, iar cine doreşte încă unul licitează. Opozanţii primarului resping ideea, pe motiv că îi avantajează pe cei cu bani, prin urmare, doritorii să fie departajaţi după vechimea în bloc, care, evident, nu le convine slujbaşilor Primăriei, care sunt cu limba târâş după bani. De-aia nu mai pot ei, că se încaieră blocatarii!

„Nu vorbim despre garaje!”, a şuierat printre măsele primarul când dialogul a ajuns pe nisipuri mişcătoare electoral. Deşi era normal să se vorbească, întrucât demolarea coşmeliilor elimină din start situaţia ingrată a licitaţiilor, înfiinţându-se suficiente locuri pentru toate maşinile proprietarilor de apartamente din imobil. Trebuie să ştiţi că regulamentul, care se va vota peste trei săptămâni, face referire la perspectiva dărâmării magherniţelor care blochează proiectul administraţiei locale. Chiar şi Liviu Ţâroiu, care, deşi prefera să nu vorbească despre garaje, a vorbit totuşi, a admis că o să-i oblige pe oameni să şi le ridice. Ca să-i încurajeze pe câmpulungeni să aibă ei iniţiativa demontării, liberalii au propus o facilitate interesantă, pe care primarul a acceptat-o numaidecât: gratuitate la chiria pentru parcare, un anumit număr de ani - cinci ani, au spus autorii, dar, după cum au recunoscut şi ei, era exagerat de mult - dacă renunţă de bună voie la garaj. 

Chiar dacă regulamentul de taxare nu s-a votat încă, probabil că regula principală, care îi interesează pe oameni, va fi menţinută la următoarea şedinţă. Cetăţeanul nu primeşte, în contul chiriei, parcarea permanent, ci numai în intervalul orar 16.00-08.00, deci, de după amiaza, până în dimineaţa următoare, de luni, până vineri. În weekend, parcarea este a sa, de sâmbătă dimineaţa, de la ora 08.00, până luni, la aceeaşi oră. În timpul săptămânii, de dimineaţa, până după-masa, când îşi intră în drepturi titularul contractului de închiriere, poate staţiona oricine pe locul lui, fără taxă şi fără să rişte vreo sancţiune.

The most visited gambling websites in The UK