Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

PUG nu prezintă interes din partea câmpulungenilor

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 285

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2020_septembrie_2519_1.jpgPrimăria Câmpulung a demarat, în urmă cu trei ani, partea birocratică privind actualizarea Planului Urbanistic General al municipiului. Atât proiectul general, cât şi studiile de fundamentare au fost realizate de specialiştii firmei Quattro Design SRL, din Bucureşti, cu sprijinul unor colaboratori (printre ei şi câmpulungeni), sub coordonarea arhitectului Irina Popescu-Criveanu (şef de proiect). Modificarea documentaţiei urbanistice implică, însă, din 2013, şi un Plan de Mobilitate Urbană Durabilă, care este un document strategic şi un instrument de politică de dezvoltare, complementar PUG, având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri mobilitate şi transport. Publicul poate consulta noua variantă a PUG şi Regulamentul Local de Urbanism împreună cu planşele desenate aferente pe site-ul Primăriei. De asemenea, cetăţenii pot transmite sugestii şi propuneri scrise, argumentate şi justificate privind actualizarea documentaţiei până pe 23 octombrie 2020, în cadrul a trei dezbateri publice organizate on-line. Prima a avut loc miercuri, 16 septembrie, de la ora 14.00.

Patru cetăţeni au participat la dezbatere

PUG-ul municipiului Câmpulung aflat în vigoare a fost aprobat în 2010, prin hotărâre de Consiliu Local, însă legislaţia stipulează că fiecare unitate administrativ-teritorială trebuie să-şi actualizeze PUG-ul la zece ani, în funcţie de „evoluţia previzibilă a factorilor sociali, geografici, economici, culturali şi a necesităţilor locale”. În consecinţă, Primăria Câmpulung a anunţat cetăţenii interesaţi, pe site-ul instituţiei, încă din 3 septembrie, că documentaţia privind actualizarea Planului Urbanistic General şi a Regulamentului Local de Urbanism este gata şi poate fi consultată sau îmbunătăţită cu sugestii. Interesul câmpulungenilor pentru acest subiect, important pentru comunitatea locală, a fost aproape egal cu zero, în condiţiile în care la prima dezbatere publică, organizată on-line din cauza măsurilor restrictive impuse de autorităţi în vederea reducerii impactului pandemiei de COVID-19,  au participat patru persoane, deşi iniţial se înscriseseră 10. Din partea administraţiei locale au fost prezenţi la discuţii primarul Liviu Ţâroiu, viceprimarul Mărgărin Blidaru, secretarul Ramona Simion, arhitectul şef Cătălin Ghiţă şi inspectorul Radu Gabriel, cel care s-a ocupat de asistenţa tehnică a dezbaterii. Colectivul care s-a ocupat de actualizarea PUG-ului a fost reprezentat de arhitectul Irina Popescu-Criveanu (şef de proiect), dr. ing. Ionuţ Mitroi, cel care s-a ocupat de întocmirea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, Monica Pătrăşcoiu şi Lorin Smărăndoiu, ambii urbanişti.

„Din cauza sărăciei  din ultimii 30 de ani, nu există investiţii pe măsură!”

Arhitectul Irina Popescu-Criveanu a făcut o prezentare generală detaliată a noului PUG al  Câmpulungului, pe care-l consideră unul dintre cele mai importante oraşe din „Ţara Românească”, din punct de vedere istoric, subliniind faptul că s-a lucrat timp de trei ani la întocmirea documentaţiei, având o foarte bună colaborare cu administraţia locală. După redactarea preliminară, PUG-ul a ajuns acum în ultima fază, cea de consultare şi dezbatere publică, urmând ca, după această etapă, să fie supus aprobării. Şefa proiectului consideră că municipiul Câmpulung are de partea sa o mulţime de atuuri, începând cu cadrul natural deosebit şi terminând cu factorul uman, care, utilizate într-un sistem diversificat, pot asigura o relansare economico-socială a oraşului, în special în sectorul agro-turistic, însă, „din cauza sărăciei noastre, a tuturor, din ultimii 30 de ani, nu există investiţii pe măsură!”. 

Irina Popescu-Criveanu a constatat că sunt zone în care s-a construit haotic şi trebuie lucrat la acest capitol, pentru că oraşul beneficiază de un patrimoniu arhitectural foarte apreciat. Serviciile către populaţie trebuie dezvoltate şi diversificate, în special la capitolul reţele de distribuţie a apei potabile şi a gazelor naturale. De asemenea, este necesară organizarea unei platforme pentru depozitarea controlată a deşeurilor menajere în zona Creţişoara (a existat o tentativă în acest sens pe vremea primarului Sorin Buta, dar a eşuat). În noul PUG se face referire şi la reechilibrarea circulaţiei rutiere, prin înfiinţarea unor artere noi, cu sensuri unice, reorganizarea intersecţiilor şi a transportului public, în timp ce Bulevardul “Pardon” trebuie să devină prioritar pietonal. Circulaţia auto ar putea fi îmbunătăţită prin realizarea a două legături rutiere ocolitoare, rocadă vest pe Grui şi rocadă est pe stânga râului Târgului, pe dealurile Flămânda şi Creţişoara şi prin evitarea traversării oraşului cu calea ferată prin crearea unui nou traseu CF ocolitor în lungul rocadei rutiere estice. 

Alte priorităţi ar fi: reabilitarea şi refacerea peisagistică a Râului Târgului; modernizarea sediilor instituţiilor publice; creşterea teritoriului intravilan, pentru a se cuprinde în afara zonelor funcţionale existente ale oraşului şi zone de extindere; respectarea profilului predominant existent şi propus pentru zonele funcţionale existente; organizarea tuturor extensiilor zonelor funcţionale pe baza de P.U.Z., pentru ocuparea raţională a terenurilor incluse în intravilan; reabilitarea şi extensia surselor şi reţelelor tehnico-edilitare (apă-canal, termoficare-gaze şi alimentare cu energie electrică şi telefonie); evitarea amplasării de construcţii în zonele cu pericol de alunecare sau inundare, evidenţiate prin studiile de fundamentare respective, până la aprofundarea delimitării lor sau înlăturarea cauzelor de interdicţie; delimitarea zonelor protejate pe baza normelor sanitare sau cu valoare peisagistică - pe baza unor studii detaliate de specialitate; ocuparea forţei de muncă ce se eliberează din sectorul secundar în sectorul terţiar şi reducerea navetismului; reducerea poluării industriale la cel care o produce, iar cea provenită din circulaţia auto cu evitarea zonelor de locuit, prin construcţia legăturilor rutiere 1 şi 2. În încheiere, Irina Popescu-Criveanu a punctat că în zona Câmpulung sunt foarte multe locuri un potenţial turistic excepţional, iar revitalizarea zonei centrale a oraşului ar trebui să fie o prioritate pentru autorităţile locale.

Se încurajează mersul pe bicicletă

În continuarea dezbaterii, dr.ing. Ionuţ Mitroi a vorbit despre Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, un document complementar al PUG, introdus în 2013, ca o „condiţionalitate pentru accesarea de fonduri europene”, care vine în sprijinul autorităţilor locale. PMUD urmăreşte crearea unui sistem de transport eficient, integrat, durabil şi sigur, care să promoveze dezvoltarea economică, socială şi teritorială şi să asigure o bună calitate a vieţii oamenilor. „Dezvoltarea reţelei de drumuri, poduri, căi ferate, reabilitarea arterelor de circulaţie, fluidizarea acestora cu sensuri unice, construirea unor noi poduri peste Râul Târgului sunt obiective prioritare, la fel ca şi dezvoltarea zonei de la fosta uzină ARO şi a cartierului Grui, care poate fi legat direct de drumul naţional, în partea sudică. De asemenea, se pot crea trasee pentru biciclete, de la domiciliul cetăţenilor până în punctele cheie ale oraşului, dar şi trasee pentru ciclo-turism, pentru că relieful permite aşa ceva”, a precizat Ionuţ Mitroi. După expunerile celor doi specialişti, Alexandru Cotoanţă, unul dintre cetăţenii municipiului participanţi la dezbaterea publică, a vorbit despre necesitatea rectificării limitelor zonelor protejate din partea de nord a oraşului (în apropierea fostei platforme ARO), în vederea creării unor oportunităţi de dezvoltare antreprenorială, şi a propus ca, pe viitor, anumite instituţii şi servicii publice să-şi desfăşoare activitatea în cartierul Grui, pentru a se evita aglomeraţia în zona centrală a oraşului. Alexandru Cotoanţă s-a declarat şi un fan al mersului pe jos şi pe bicicletă. După el a vorbit Marius Jiga care a cerut autorităţilor locale să ia măsuri urgente pentru îmbunătăţirea căilor de acces (rampe) în locurile publice a persoanelor defavorizate care lasă de dorit la ora actuală. Alex BARBU

The most visited gambling websites in The UK