Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Logo

După ce a fost dată în judecată, firma Ratelen a reluat asfaltările, la Rucăr

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2020_iulie_2499_4.jpg

Ionel Dulamă a cerut Tribunalului rezilierea contractului şi daune de peste 850.000 de lei

Primarul şi constructorul s-au împăcat, Răuţoiu angajându-se că face lucrarea în aceiaşi bani

De câţiva ani, Rucărul este într-o continuă modernizare. Lucrările sunt susţinute cu bani de la bugetul local, dar administraţia locală a accesat şi numeroase proiecte cu fonduri europene. De exemplu, canalizarea şi staţia de epurare le plăteşte Ministerul Dezvoltării, iar unele drumuri sunt asfaltate prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală.

Preţul contractului încheiat acum doi ani: 2,8 milioane de lei

Acum doi ani, edilul Ionel Dulamă anunţa că a încheiat un contract, privind proiectarea şi execuţia lucrărilor, între comuna Rucăr şi asocierea firmelor Ratelen Construct SRL şi HVID Consulting Group SRL, având ca lider de asociere societatea din Cetăţeni. De altfel, semnatar al contractului din partea asocierii câştigătoare a contractului a fost administratorul de la Ratelen Construct, George Răuţoiu. Acesta s-a angajat să asigure, în cadrul investiţiei, şi proiectarea, pe lângă derularea lucrărilor de modernizare a mai multor drumuri comunale şi locale din Rucăr. Preţul convenit de părţi pentru serviciile prestate pe durata celor 18 luni (trei luni - proiectarea, cincisprezece luni - asfaltarea), s-a ridicat la 2.831.357,78 lei.

Firma nu s-a încadrat în termen, iar Primăria Rucăr a dat-o în judecată

Numai că firma constructoare nu s-a încadrat în perioada de timp menţionată în contract, iar Primăria Rucăr a cerut în instanţă rezilierea contractului de lucrări, încheiat pe 12 aprilie 2018. Comuna, prin primarul Ionel Dulamă, a cerut daune interese în sumă de 850.179,50 lei, pe care să le achite asocierea Ratelen Construct SRL şi HVID Consulting Group SRL. Dosarul a fost înregistrat la Tribunalul Argeş, pe 10 februarie 2020, şi acţiunea s-a derulat de-a lungul a trei termene, toate terminându-se cu amânări, din cauza protestelor din Justiţie sau mutarea la un complet specializat de Contencios Administrativ şi Fiscal din cadrul Secţiei Civile a Tribunalului Argeş. Următorul termen este stabilit pe 21 iulie, dar, după cum ne-a spus primarul de la Rucăr, Ionel Dulamă, s-a „împăcat” cu firma constructoare, iar muncitorii de la Ratelen s-au apucat de treabă, reprezentantul legal al firmei angajându-se că termină asfaltarea celor 26 de străzi în aceiaşi bani de acum doi ani.

La fel ca la Câmpulung, constructorul lăsase baltă lucrarea. În plus, nu răspundea nici la somaţii

„S-a renunţat la proces, am luat toate hotărârile, ne-am înţeles să lase preţul pe care l-a avut iniţial. Au venit să continue lucrările, cu prelungirea contractului. A pornit de la faptul că nu s-a finalizat proiectul, ca perioadă de timp trecută în contract, şi nu au mai răspuns la solicitările noastre de a continua şi a finaliza lucrările. N-au răspuns nici la somaţii, nici la adresele pe care le-am făcut, nu au mai răspuns la telefon, pentru a continua lucrările respective, contractate la acea perioadă, şi de aici a trebuit să acţionăm în instanţă pentru rezilierea contractului. După ce am pornit procesul, am deschis acţiunea, dânşii au venit la discuţii cu noi şi am încheiat, prin hotărâri de Consiliu, prin absolut toate documentele. Ei au revenit să continue lucrările, cu condiţia ca preţurile să nu fie majorate, adică să rămână preţurile din oferta iniţială, deşi am prelungit contractul. Este vorba despre 26 de străzi comunale, asfaltare şi modernizarea acestor străzi, inclusiv rigole carosabile sau rigole normale de scurgere a apelor. Toate însumează circa 7 kilometri. Ca  străzi, sunt importante şi văd că lucrează în ritmul pe care l-am impus şi lucrează destul de bine. Mai sunt mici inadvertenţe, pe ici, pe colo, mai sunt nişte nemulţumiri, dar asta este. Deocamdată, nu am făcut o recepţie, ca să ne dăm seama dacă acceptăm sau nu finalul, dar lucrează destul de bine.”, ne-a spus primarul Ionel Dulamă care a fost cauza acţiunii deschise în instanţă.

Drumul de la Sătic, executat în proporţie de 85%

Cu aceeaşi ocazie, Ionel Dulamă ne-a informat că lucrările de modernizare a drumului de la Sătic sunt la stadiul de 85%. Adică au fost asfaltaţi 7,5 kilometri, iar pe 4,5 dintre ei a fost turnat şi al doilea strat de asfalt. În plus, firma Comesad, care se ocupă de acest tronson, mai are de făcut aproximativ un kilometru de rigole de acostament, de pus pe încă 140 de metri lise pe marginea drumului, iar, la finele lunii iulie, primarul e sigur că va fi gata lucrarea, inclusiv drumul marcat şi cu semne de circulaţie puse. “E.M.”

Evenimentul Muscelean