Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Primăria a găsit diriginte de şantier pentru altă investiţie „înţepenită”: amenajarea Bulevardului „Pardon”

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 286

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2020_iunie_2496_1.jpgLa un an şi jumătate distanţă de momentul câştigării contractului pentru amenajarea Bulevardului „Pardon” de către una dintre firmele familiei Răuţoiu, Primăria a găsit şi dirigintele de şantier. Să fie acesta un semn că primarul are de gând să dispună startul amenajării într-un an „nederanjat” de Zilele Câmpulungului, cu fâţâiala rurală aferentă? Ne îndoim, judecând după lipsa de chef a părţilor de a aborda cu seriozitate ultimul fragment al Proiectului „Kretzulescu”, un rateu şi sub Călin Andrei, şi sub Liviu Ţâroiu. Incompleta reabilitare a Pieţei Primăriei, făcută cu un cost disproporţionat faţă de finalitatea sărăcăcioasă, mult sub aşteptări, a proiectului, este, fără discuţie, un eşec. Autorităţile sunt, fireşte, de altă părere, fiind mulţumite că (aproape) l-au terminat. 

Bulevardul „Pardon” era programat să intre în şantier cum se parafa predarea-primirea Pieţei Primăriei, moment care, pesemne, să apropie. Vă amintim că, grăbit să-i mai dea un contract afaceristului „de casă” al Primăriei, la final de 2018, primarul a organizat licitaţia pentru bulevard, câştigată, pe 25 februarie 2019, de Conteh Barengott, la preţul de 6.581.387,71 lei. Un an mai târziu, deşi nu s-a lucrat nimic în timpul scurs de la atribuirea contractului şi întocmirea listei de investiţii a acestui an, constatăm o scumpire îngrijorătoare a lucrării prin „inacţiune”. În 2020, valoarea totală a proiectului se ridică la 7.532.340 lei, din care, în 2019, s-au consumat 210.720 lei, rămânând de finanţat în continuare 7.321.620 lei. Cheltuiala propusă în acest an, în momentul aprobării bugetului local, se cifra la 3.061.040 lei (din care 2.858.620 lei - veniturile anului curent, 202.420 lei - excedent bugetar). Ce s-a propus a se cheltui în acest an, împreună cu banii folosiţi anul trecut, conduc la un cost de 3.271.760 lei. Cu 4.260.580 lei mai puţin faţă de valoarea lucrării cu derularea şi finanţarea programate a se întinde pe doi ani şi două bugete. Va dura, cu siguranţă, mai mult, având exemplul Pieţei Primăriei, unde puţinul pe care îl vedeţi nu s-a putut executa într-o jumătate de an, nici într-un an, nici într-un an şi jumătate. De la debutul lucrării au trecut aproape doi ani, iar stadiul investiţiei nu trădează vreo inaugurare grabnică. Căci dacă asta e tot - şi, mai mult ca sigur, asta e tot -, e jenant preţul lucrării crescute de la 6,4 milioane lei, valoarea cu care s-a câştigat licitaţia, la 7,5 milioane lei, costul umflat de neprevăzut şi salariile din construcţii.    

Lucrarea în continuare, „Reabilitarea străzilor Negru Vodă şi Republicii, de la intersecţia străzii Poenaru Bordea, până la intersecţia cu strada Petre Zamfirescu”, are, din 19 iunie, şi un diriginte de şantier. Firma din Bascov, Locator Construcţii SRL, va supraveghea munca lucrătorilor de la cele trei firme asociate ale familiei Răuţoiu, Conteh Barengott, Group Concif şi Ratelen Construct, contra unei sume de 61.880 lei. 

Mai spunem că alocarea anului 2020, pentru bulevard, nu mai este în cuantumul aprobat odată cu votarea bugetului local. Din cei 3.061.040 lei, prevederea anului în curs, la sfârşitul lunii martie, Executivul a luat, cu acceptul Consiliului Local, 1.570.000 lei. Bani care erau folosiţi pentru achitarea facturilor emise de executanţii lucrărilor la Staţia de Epurare şi podul de la Apa Sărată, până veneau sumele de la Ministerul Lucrărilor Publice, gestionarul P.N.D.L. Dacă fondurile au venit între timp, bănuim că ele ar fi întregit alocarea de la Bulevardul „Pardon” tot cu încuviinţarea Consiliului Local, printr-o rectificare de buget, aşa cum au şi fost luate, pentru a fi plătite societăţilor Aquaproiect, liderul unei asocieri cu patru firme, câştigătoare a contractului Staţiei de Epurare, Group Concif şi Ratelen Construct, constructorii podului de la Apa Sărată, o lucrare adjudecată în urmă cu trei ani, neîncheiată nici până astăzi. Magda BĂNCESCU

The most visited gambling websites in The UK