Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Logo

Se va reface drumul Câmpulung - Boteni, prin comuna Mioarele

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2020_februarie_2464_16.jpgÎn cadrul ultimei şedinţe a Consiliului Judeţean au fost aprobate mai multe proiecte de hotărâre care sunt în folosul comunităţilor din Muscel. Au fost stabilite sumele care urmează să fie distribuite în localităţile muscelene, care provin din două surse, din repartizarea sumelor defalcate din TVA, pentru finanţarea cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale în 2020, şi a doua, din cotele defalcate din impozitul pe venit, din fondul constituit la dispoziţia Consiliului Judeţean.

Un alt proiect de hotărâre al forului judeţean a vizat aprobarea Documentaţiei de Avizare a Lucrărilor de Intervenţii (D.A.L.I.), Devizului general şi a Indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul: „Covor bituminos pe drumul judeţean DJ 737 Măţău - Coceneşti - Boteni, km 0+000 - 9+000, lungime 9,0 kilometri, localitatea Câmpulung şi Mioarele, judeţul Argeş”. Pe lângă documentaţia de avizare şi indicatorii tehnico-economici, s-a votat şi devizul general al lucrării amintite. 

Asfaltul este îmbătrânit, având durata de exploatare depăşită

Anexat proiectului supus la vot a fost raportul care a justificat propunerea Executivului. În cadrul acestuia a fost prezentată situaţia existentă: „Drumul judeţean îşi are originea în drumul naţional DN 73 Piteşti-Braşov, având o lungime totală de 13,73 kilometri, din care 9 kilometri sunt asfaltaţi pe raza localităţilor Câmpulung şi Mioarele şi un kilometru pe raza comunei Boteni, şi face parte din domeniul public al judeţului Argeş. Sectorul de drum judeţean cuprins între kilometri 0+000 - 9+000 asigură legătura satelor aparţinătoare comunei Mioarele cu municipiul Câmpulung, cât şi cu satele comunei Boteni. Traseul drumului este alcătuit dintr-o succesiune de curbe şi aliniamente cu declivităţi foarte mari, desfăşurându-se într-o zonă deluroasă. Asfaltul este îmbătrânit, având durata de exploatare depăşită. Grosimea asfaltului variază între 1 şi 8 centimetri, iar stratul suport, până la 15 centimetri grosime, iar sectorul betonat prezintă grosimea dalei de aproximativ 20 centimetri. Astfel, întâlnim degradări specifice îmbrăcăminţilor asfaltice, cum ar fi: faianţări totale, ruperi de margine, gropi, refulări, fisuri, etc., iar pe sectorul cu dale din beton, fisuri longitudinale şi tasări. S-au identificat zone în care se observă fenomene de instabilitate a terenului, pentru care se recomandă investigaţii suplimentare. De asemenea, sunt zone în care este obligatorie montarea de parapeţi. Sistemul pentru scurgerea apelor pluviale este deficitar din punct de vedere tehnic prin colmatarea şi lipsa podeţelor. Accentuarea în timp a degradărilor va conduce la distrugerea totală a drumului cu impact negativ asupra activităţilor locuitorilor şi costuri ridicate în viitor pentru refacere.”

Drumul judeţean, care va fi supus lucrărilor de reabilitare, este drum de clasa tehnică IV, cu lăţimea părţii carosabile cuprinsă între 5 şi 6 metri, cu două benzi de circulaţie şi acostamente de circa 0,50 metri lăţime pe ambele sensuri. Suprafaţa totală ocupată de lucrare a fost estimată la 66.731,88 metri pătraţi.

Noua structură rutieră va avea covor bituminos BAPC 16, în grosime de 6 centimetri, asta după ce vor fi executate lucrări de plombare pe 30% din suprafaţă şi aşternere a unui strat pentru preluarea denivelărilor; se vor reface zonelor degradate în totalitate pe 10% din suprafaţă. În concluzie, structura rutieră va fi compusă din 20 cm balast în strat de formă; 30 cm fundaţie balast; 20 cm balast stabilizat cu lianţi hidraulici; 6 cm start de legătură BADPC 22,4; 4 cm start de uzură BAPC 16. De-a lungul şoselei vor fi efectuate, în vederea colectării şi evacuării apelor, rigole betonate, pe o lungime de 5.376,57 metri, şi 145 de accese către proprietăţi.

Cele 37 de drumuri laterale, care pornesc din DJ 737, vor fi amenajate cu balast, câte 15 metri fiecare. Pentru siguranţa circulaţiei, se vor amplasa sau înlocui parapeţi de protecţie metalici, având nivelul de protecţie H2 sau conform terenului. Se vor executa marcaje rutiere şi se vor monta un număr de 54 de bucăţi indicatoare rutiere.

Valoarea investiţiei este de peste două milioane euro

Obiectivele preconizate a fi atinse prin realizarea covorului bituminos sunt: îmbunătăţirea condiţiilor de trafic; aducerea la starea tehnică corespunzătoare cerinţelor de trafic; modernizarea sistemului de preluare şi de scurgere a apelor; reducerea cantităţii de noxe şi a zgomotului; reducerea consumului de carburant; facilitarea dezvoltării zonei; reducerea timpului de deplasare;  accesul facil al mijloacelor de intervenţie.

Valoarea totală a investiţiei este de 11.391.780,00 lei, din care construcţii plus montaj: 10.031.700,00 lei. Durata de realizare este de 16 luni, pentru proiect plus execuţie. Pentru cheltuieli cu proiectarea şi asistenţă tehnică au fost alocaţi 424.830 lei; pentru investiţia de bază: 9.853.200 lei; iar pentru alte cheltuieli: 1.113.750 lei. Ama IVAN

Evenimentul Muscelean