Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Zidul care a blocat lucrările la podul de la Apa Sărată, pretext pentru un preţ mai mare

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 1064

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2019_Octombrie_2432_23.jpgLucrările de construcţie a unui nou pod pe Şoseaua Naţională, la Apa Sărată, s-au împotmolit brusc în luna septembrie, după ce constructorii Group Concif şi Ratelen Construct au acuzat faptul că proiectantul n-ar fi sesizat în adâncime prezenţa unui zid din piatră şi ciment care le-ar fi dat peste cap planurile. Astfel, în cele peste două luni cât s-a lucrat acolo, cu o altă întârziere cauzată de defecţiunea unei freze, pe lângă bucla ocolitoare a zonei supuse demolării, construită cu o singură bandă de circulaţie, nu s-a reuşit decât crearea unui hău adânc de aproximativ cinci metri, în care au ajuns până acum, accidental, trei maşini. Acesta este la ora actuală stadiul lucrării, care, potrivit primarului Liviu Ţâroiu, ar trebui să fie finalizată pe 3 aprilie 2020. Ne îndoim de acest lucru, mai ales că am aflat, pe surse, că nu zidul împiedică ducerea la bun sfârşit a proiectului, ci o problemă de ordin financiar.

Valoarea totală a proiectului, majorată de trei ori

„Din păcate, principalul vinovat este proiectantul, fiindcă am găsit acolo, când a trebuit să facă forajele, un zid de piatră cu ciment, de o adâncime de circa 4 metri. Studiile au fost făcute prost.”, se scuza primarul Liviu Ţâroiu într-o conferinţă de presă susţinută după ce lucrările la noul pod de la Apa Sărată au fost sistate. Doi ani au trecut de când firmele Group Concif şi Ratelen Construct au câştigat licitaţia pentru această investiţie şi momentul în care au fost demarate lucrările. În toată această perioadă, au fost mai multe termene de debut şi sfârşit ale proiectului, ratate de firmele constructoare. A fost suficient timp pentru realizarea podului, inclusiv pentru dărâmarea obstacolului din piatră şi ciment, însă s-a dat dovadă de totală lipsă de profesionalism, sub ochii îngăduitori ai autorităţilor locale. Aşa se întâmplă când faci afaceri cu statul: lucrări lălăite şi de proastă calitate, dar bani cât mai mulţi. Din surse am aflat că, pentru a termina lucrarea, cele două firme au cerut bani în plus, dând vina pe zidul subteran, care ar mări costul operaţiunilor. Cum nu s-a ajuns la nicio înţelegere, proiectul continuă să rămână la stadiul de hău. Amintim că, după adjudecarea contractului, în august 2017, de către firmele care prestează şi în Piaţa Primăriei, valoarea totală a investiţiei a fost majorată de trei ori. Astfel, dacă iniţial valoarea contractată a fost de 738.887,66 lei, în toamna lui 2017, Consiliul Local a actualizat devizul general, iar valoarea totală a investiţiei ajungea la 907.737 lei, din care construcţii plus montaj 738.888 lei. Contribuţia Primăriei la această investiţie era de 184.021,18 lei. Pe 25 aprilie 2019, tot prin votul aleşilor locali, costul lucrării a fost adaptat la noutăţile salarizării personalului de pe şantiere. Conform reglementărilor în vigoare privitoare la salariul minim plătit în construcţii, valoarea totală a investiţiei a ajuns la 1.074.465,18 lei, din care construcţii plus montaj 905.616,04 lei. Contribuţia Primăriei a rămas neschimbată. Pe 27 iunie 2019, cifrele s-au schimbat din nou, urmându-se aceeaşi procedură. Astfel, proiectul, în ansamblul său, a ajuns să coste 1.079.258,05 lei, din care construcţiile şi montajul presupun o cheltuială de 909.525,21 lei. În ceea ce priveşte partea Primăriei, aceasta aproape că se dublează, de la 184.021,18 lei, la 355.542,35 lei. 

Rămâne de văzut ce sumă va fi vehiculată la următoarea actualizare a costurilor de execuţie. Până atunci, coşmarul şoferilor continuă. Coloanele de maşini se întind şi pe câte un kilometru în cursul orelor de vârf şi la sfârşit de săptămână, iar unii dintre cei grăbiţi nu respectă regulile de circulaţie, depăşesc şirul de autoturisme şi trec pe culoarea roşie a semafoarelor. Nemulţumiţi sunt şi locuitorii de pe strada Valea Unchiaşului a căror linişte a fost tulburată de conducătorii auto care aleg această variantă ocolitoare pentru a scăpa de semafoare. În mod normal, şoferii ar trebui să îndure această situaţie până pe 3 aprilie 2020, ultimul termen limită de finalizare a lucrărilor la noul pod. Numai că, la modul în care s-a muncit până acum, ne îndoim că reprezentanţii firmelor constructoare vor duce lucrarea la bun sfârşit până la termenul stabilit. Alex BARBU

The most visited gambling websites in The UK