Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

După şase luni, Miriţă inaugurează un pod pe un drum comunal. După doi ani, Ţâroiu are o ditamai groapa pe un drum naţional

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 1199

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2019_Octombrie_2429_pod.jpgb_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2019_Octombrie_2429_groapa.jpg

Alegerea constructorilor după profesionalism şi nu după interes, criteriul principal de selecţie aplicat la licitaţiile de la Câmpulung, oferă administraţiilor locale posibilitatea recepţionării lucrărilor planificate în termenul stipulat în contract. Astfel, primarii ies bine în ochii comunităţilor pe care le conduc, din ai căror bani se întreprind investiţii esenţiale. În timp ce municipalitatea culege criticile cetăţenilor, reflectate, cu siguranţă, în votul de anul viitor, pentru întârzierea exagerată a tuturor lucrărilor din program - lucrări reportate din bugetele precedente -, la Schitu Goleşti, executantul podului din Valea Pechii s-a onorat de sarcini cu două săptămâni înainte de expirarea duratei convenite de părţi. Chiar dacă noua amenajare este parte componentă a unui drum comunal, ca amploare a intervenţiilor, întrece ceea ce Liviu Ţâroiu şi partenerii săi care îl uşurează de procente electorale, Group Concif şi Ratelen Construct, nu reuşesc să ducă la sfârşit pe Şoseaua Naţională. De mai bine de doi ani, câţi au trecut de la câştigarea licitaţiei, podeţul de la Apa Sărată are forma unui hău, în care aterizează, din când în când, câte un căscat grăbit. Şi în stadiul de groapă va rămâne mult şi bine de acum înainte, din cauza unui zid din adâncuri „nemirosit” de  proiectant, un pretext numai bun pentru constructor să ia o pauză, după o lună epuizantă de săpături. Prin comparaţie cu Câmpulung, unde autorităţile şi asociaţii lor privaţi n-au pic de ruşine faţă de lumea încurcată de şantierele lor „în comă”, Schitu Goleşti livrează încă o lecţie de seriozitate constând într-o investiţie şi trainică, şi frumoasă, şi încheiată la timp. 

Când constructorul este serios, primarul iese bine în ochii cetăţenilor    

Primarul Tudorel Vasile Miriţă a ales, în locul unei festivităţi electorale, cu politicieni dornici să-şi facă imagine pe seama unei lucrări plătite de cetăţenii de la Schitu Goleşti, o inaugurare decentă, alături de consilierii locali, reprezentantul constructorului şi oamenii locului. Vineri, 18 octombrie 2019, la ora prânzului, publicul ceremoniei, prin care s-au marcat recepţia şi darea în folosinţă a podului pe DC 43 din Valea Pechii, peste Valea Poienarilor, aştepta nerăbdător să încerce investiţia realizată pentru ei, care a pus punct unei serii de inconveniente, culminând cu un incident rutier. Evenimentul din trafic a cântărit determinant în hotărârea Executivului de la Schitu Goleşti de a aloca fonduri pentru construcţia unui pod rezistent, durabil, adaptat unor condiţii de trafic greu, care este şi aspectuos.  

În primăvara acestui an, administraţia publică a finalizat procedura de contractare a serviciilor firmei care urma să ridice un pod nou peste Valea Poienari, în punctul Costea. Primăria a scos la licitaţie investiţia la o valoare estimată de 785.233,40 lei. Şi-au disputat acest contract doi ofertanţi, Metabet CF SA, reprezentată de Constantin Pănescu, şi Sercop ADN SRL, reprezentată de Ion Pătrăşcan, împreună cu Reparaţii Modernizări Retehnologizări Argeş, prin Mihail Badea. Câştigătorul lucrării a fost declarat agentul economic din Piteşti, Metabet CF SA, care a oferit un preţ de 772.489,73 lei.

După şase luni şi jumătate de la momentul încheierii contractului, beneficiarii lucrării au fost invitaţi să vizioneze şi să probeze ceea ce s-a făcut din banii lor, pentru ei. Ceremonialul inaugurării a fost lipsit de mesajele pompoase de partid ale şefilor politici ori din administraţia judeţeană, împăunaţi cu munca oamenilor din comună.

Pe vechiul pod nu puteau trece maşinile pompierilor şi nici maşina de gunoi

Singurele cuvinte adresate asistenţei au aparţinut conducătorului comunei, care şi-a limitat speech-ul la un scurt istoric al motivaţiei investiţiei şi la mulţumiri adresate tuturor. Şi constructorului, pentru respectarea obligaţiilor contractuale şi onorarea lor cu promptitudine. Şi cetăţenilor, pentru înţelegerea acordată cât a durat şantierul, care nu se poate desfăşura fără disconfortul inerent oricărei lucrări. Dar şi colegilor consilieri, care n-au blocat propunerea, dimpotrivă, au susţinut-o, după cum susţin şi execuţia, probabil, din următorul buget, a încă unui pod la fel de necesar ca acesta, într-un alt punct al comunei.                                    

Necesitatea înlocuirii vechii treceri cu una nouă, de calitate, adaptată nevoilor de trafic generate de transportul greu, care „duduie” în zona noastră, a fost explicată astfel de primarul Tudorel Vasile Miriţă. „Acest pod este situat pe DC 43, cel mai lung drum comunal, care porneşte din DN 73, merge pe strada Bisericii, mai înainte, pe podul de la Valea Pechii peste Râul Târgului, traversează satul Valea Pechii, ajunge apoi în acest punct şi, mai departe, Valea Neagră, zona Muscel, satul Loturi şi se închide în DJ 738, care merge la Poienarii de Muscel. Aici a fost un pod construit în 1999, cu o sarcină maximă admisă de 1,5 tone. Au fost probleme legate de circulaţie. Anul trecut, a fost un accident în zona Pescăreasa, iar traficul a fost deviat pe această zonă şi, la un moment dat, şoferii s-au aglomerat. O maşină mare, din cauza gabaritului, n-a mai putut să treacă pe acel pod. S-a sunat la 112 şi, preţ de două-trei ore, şi Poliţia de la Secţia 14 Schitu Goleşti, şi noi, Primăria, am încercat să decongestionăm traficul, ca să se reia circulaţia. Pe de altă parte, acel pod nu permitea accesul mijloacelor de transport cu gabarit mare, mă refer la autospecialele de pompieri, autospeciala de colectare a deşeului menajer şi, în general, maşini de trafic greu. Acest drum comunal de 5 kilometri are un acces asigurat atât la intrare din DN 73, cât şi la ieşire în DJ 738.”, sunt suficiente argumente care justifică cheltuirea celor peste 770.000 lei, sumă pe care primarul Miriţă a „deconspirat-o” fără reţineri în faţa oamenilor, pentru ca aceştia să ştie în ce au intrat taxele şi impozitele lor. 

„Vreau să mulţumesc constructorului, pentru că firma Metabet a reuşit să execute acest pod în condiţii de calitate şi cu respectarea tuturor fazelor determinante din proiect, chiar cu două săptămâni înainte de expirarea termenului de execuţie. Vreau să adresez mulţumiri Consiliului Local şi aici vreau să subliniez că acest pod s-a realizat cu sume provenind exclusiv din bugetul local de venituri şi cheltuieli. Suma care se plăteşte executantului este 772.000 lei, inclusiv TVA, şi, de ce să nu recunoaştem, acest pod arată bine. Vreau să mulţumesc şi locuitorilor din această zonă, pentru că, pe timpul şantierului, vorbim de şase luni şi jumătate, au fost nevoiţi să folosească o rută ocolitoare, pe care am realizat-o paralel cu Râul Târgului.”, a încheiat şeful Executivului, care a cedat locul preoţilor, pentru oficierea serviciului religios de sfinţire a podului. Scurta ceremonie a continuat cu tăierea panglicii inaugurale de către primarul Tudorel Vasile Miriţă, viceprimarul Iulian Duţă şi Ion Tudor, din partea Consiliului Local, fost viceprimar în mandatul precedent. După stropirea simbolică cu şampanie a investiţiei, cetăţenii au fost poftiţi să păşească pe asfaltul proaspăt turnat, prilej pentru conducătorul localităţii de a culege şi el nişte mulţumiri de la săteni că s-a mişcat repede şi că finalitatea constă într-o lucrare frumoasă, care leagă satele Valea Pechii şi Loturi.  

La ritmul impus de autorităţile locale colaboratorilor câştigători ai unor contracte atractive, avem convingerea că, în scurt timp, vom primi de la primarul Tudorel Vasile Miriţă invitaţia unei alte inaugurări de obiectiv reabilitat sau executat de la zero din cele aflate în lucru în prezent. Magda BĂNCESCU

 

The most visited gambling websites in The UK