Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Asfaltarea de pe Gruiului, recepţionată cu defecte, nu e remediată nici măcar în perioada de garanţie

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 488

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2019_August_2414_Clipboard04.jpgAspectul departe de a fi considerat satisfăcător, raportat la costuri de peste 4,3 milioane de lei, cât s-a cheltuit din taxele şi impozitele câmpulungenilor pentru asfaltarea străzii Gruiului, nu justifică planurile de reorganizare ale lui Liviu Ţâroiu. Dacă reorganizarea se face cu aceiaşi oameni care au recepţionat o lucrare cu o puzderie de defecte…, „foiala” fragmentării serviciilor şi înfiinţarea de compartimente noi, unele prevăzute cu un singur salariat, n-are nicio legătură cu eficientizarea activităţii în Primărie. Are legătură, în schimb, cu intenţiile de a le face loc unor aspiranţi cu socotelile încheiate, de a-şi construi o carieră în administraţia publică locală. Unde, şi să fie oameni buni, riscă să fie „înghiţiţi” de „melasă”, adeptă a principiului păgubos pentru banul public „las’ că merge şi aşa”. Strada Gruiului merge şi „neretuşată”, aşa cum a rămas din momentul predării-primirii de la constructor către beneficiarul de o superficialitate insultătoare. Asta pentru că multe dintre deficienţele constatate în teren, la un an de la „finalizare”, existau dinainte ca firma să strângă şantierul. Principalii responsabili de inadvertenţele de pe traseu au fost, în momentul acceptării unei investiţii neterminate, şi sunt în continuare, cât timp operează garanţia lucrării, angajaţii de la Investiţii, cu primarul în frunte, care nu-l solicită pe executant, să-şi îndeplinească obligaţia. Şi-atunci ce rost are să plăteşti încă un salariu de şef la un serviciu nou înfiinţat - Serviciul Dezvoltare Locală -, cu Achiziţiile separate de Investiţii în subordine, când în cadrul lor prestează aceiaşi cetăţeni rutinaţi, complet dezinteresaţi de deznodământul faptic al contractelor Primăriei. Strada Gruiului este unul dintre ele, şocând printr-un preţ uriaş plătit pentru o lucrare mediocră.      

Defectele, mascate cu dale luate din Piaţa Primăriei   

Modernizarea unei străzi nu implică doar reparaţia suprafeţei carosabile şi a trotuarelor, ci are şi „accesorii” care desăvârşesc proiectul de reabilitare, incomplet în absenţa lor. Indicatoarele rutiere, de pildă, nu sunt în formulă completă, de vreme ce pe unele le-am găsit prăbuşite între bălăriile crescute abundent pe marginea drumului. Cel puţin, dintr-unul dintre semnele de avertizare a şoferilor n-am mai găsit decât băţul de susţinere, tăblia fiind lipită de sol, cu faţa în jos. „Cedează trecerea” era cu totul la pământ, în timp ce, la câţiva metri mai sus, „Circulaţia interzisă în ambele sensuri” odihnea la baza stâlpului. Oricum, traficul a fost marcat cu zgârcenie şi cu menţinerea vechiturilor, care nu sunt de ajutor, de vreme ce nu mai sunt în poziţia verticală. 

Chestiunea indicatoarelor puţinele şi deteriorate păleşte pe lângă bătaia de joc în care s-a făcut amenajarea gurilor de canalizare. Este adevărat că nu ajută nici poziţionarea lor fără nicio simetrie, pe trotuar, pe lângă trotuar, pe stradă, dar nu discutăm acum proiectul care a stat la baza realizării reţelei de utilităţi, care a stabilit dispunerea indisciplinată, din punct de vedere vizual. Muncitorii firmei Selca, din Piteşti, care a prins contractul de asfaltare, au amplificat dezordinea împrăştierii canalelor, prin intervenţiile efectuate în jurul lor. 

În primul rând, simţi că treci peste un canal de canalizare, din cauză că unele sunt mai ridicate, altele mai lăsate, iar marginea din asfalt, menită să atenueze trecerea de pe carosabil pe deasupra capacului metalic, lipseşte în cazul majorităţii. În jurul unora se cunoaşte o tentativă de spoire cu bitum, zădărnicită, însă, de execuţia de mântuială. Oribil! Să vezi pe mijlocul străzii proaspăt reparate nişte găuri, căci aşa se prezintă gurile de canal, cu betonul dimprejur, neacoperit cu un guler de asfalt, cum ar fi fost firesc. Mai îndulcea puţin hurducătura „încălecării” capacului, care strică plăcerea unei deplasări pe un drum cu suprafaţa îmbunătăţită în comparaţie cu uliţa care a fost. Că de cele mai multe dintre ele nu s-au apropiat cu o lopată de bitum o trădează forma pătrată în care au fost demarcate în timpul lucrării şi aşa au rămas până astăzi. 

Câteva, în schimb, au fost mânjite până la marginea capacului, dar lucrătura n-a rezistat, betonul reuşind să iasă la suprafaţă prin „foiţa” turnată cu maximă economie la material. Dacă asta nu se cheamă bătaie de batjocură, aşteptăm recepţionerii lucrării să ne lămurească ce e. Şi când au de gând să-l poftească înapoi la Câmpulung pe constructorul care are în oraşul nostru un precedent nefast în materie de finaluri ratate. Ne permitem să vă amintim strada Richard, câştigată tot de Selca, din care un tronson s-a prăbuşit în râpă, imediat cum lucrătorii şi-au strâns calabalâcul. Altă lucrare, alt contract, altă gură de privat hrănită cu stricăciunea lăsată în urmă de constructorul din Piteşti, exonerat de răspundere prin faptul că forţa majoră a împins strada în prăpastie. După cele 1,4 milioane de lei investite în asfaltarea străzii Richard, autorităţile l-au scăpat pe partener de execuţia reparaţiei în garanţie şi au scos din buget alte 1,3 milioane de lei, pentru consolidarea porţiunii rupte din calea de acces rămasă, practic, fără un sens de mers.        

În cazul Grui, să vedem ce scuză invocă autorităţile pentru a nu chema la datorie o firmă obligată să execute deficienţele în perioada de garanţie. Poftiţi hal de „finisaje” pe o arteră municipală, care, repetăm, a consumat din bugetul Câmpulungului peste 43 de miliarde de lei vechi, fără a mai pune la socoteală depăşirea termenului de execuţie, un flecuşteţ în comparaţie cu viciile lucrării! 

Arată groaznic canalele pe care inventivii subalterni le-au acoperit cu dale salvate din Piaţa Primăriei, după decopertarea pavajului vechi. Măiestrie, ce să mai! Cârpeală proprie lucrului la stat, unde merge o pavelă în stare bună lângă o mână de fân şi un şir de balegi. Probabil că gurile de canalizare pricopsite cu pavaj au avut o protecţie din bitum, afirmaţie inspirată de o amenajare de acest fel, făcută zob, însă, din cauze necunoscute. Distrugerea a scăpat vigilenţei „cârpacilor” Primăriei, care, dacă n-au epuizat stocul de dale, fuga în Grui, ca să acopere gura descoperită! 

Păcat de banii cheltuiţi pe o investiţie decepţionantă, păcat de ocuparea posturilor din Primărie cu incompetenţi, păcat de salariile prăpădite pe supraveghetori de lucrări preocupaţi nu de dezvoltarea locală, ci de dezvoltarea personală! A conturilor personale, care sporesc cu efort minim. M.B.

The most visited gambling websites in The UK