Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

În 2019, faţă de 2016, de când este primar Liviu Ţâroiu, grila de salariaţi a Primăriei este mai mare cu 28 de posturi!

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 676

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2019_August_2413_Clipboard06.jpg=Anul trecut, dacă nu erau banii alocaţi din alte surse bugetului local, municipiul intra în faliment cu 15,6 milioane

     lei - lefurile la Primărie şi 13,6 milioane lei - veniturile proprii din taxele şi impozitele câmpulungenilor

=Împreună cu instituţiile subordonate, colosul administraţiei publice locale câmpulungene înseamnă 415 angajaţi 

Aparatul de specialişti ai lui Liviu Ţâroiu se pregăteşte de reorganizare, în sensul sporirii numărului de angajaţi. Faţă de 2016, când au fost aprobate organigrama şi statul de funcţii ale Primăriei - ne referim doar la personalul instituţiei, fără structurile subordonate -, lista supusă aprobării Consiliului Local în această săptămână este cu 28 de posturi mai mare decât cea votată acum trei ani. Prin hotărârea din 31 octombrie 2016, aleşii au aprobat un total de 119 posturi la Primăria Câmpulung, care saltă la 147, ca urmare a votului pe care Liviu Ţâroiu îl solicită la şedinţa programată joi, 29 august 2019. La o asemenea creştere de personal pe cale să se producă, de vreme ce grila sporeşte cu 28 de posturi, ne întrebăm unde are de gând Liviu Ţâroiu să aducă municipiul cu lefurile plătite unui colos bugetar, care, împreună cu instituţiile subordonate, numără 415 locuri în administraţia publică locală. Cumva în sapă de lemn?! 

În 2018, acest scenariu nici n-ar fi fost imposibil să se producă la dezechilibrul uriaş, nemaiîntregistrat de Primăria Câmpulung, până la Liviu Ţâroiu. Reluăm informaţia şocantă a raportului său de activitate pe 2018, an încheiat cu o cheltuială de personal de 15,6 milioane de lei, mai mare cu 2 milioane de lei decât veniturile proprii de 13,6 milioane de lei. Astfel spus, încasările din taxele şi impozitele câmpulungenilor au fost cu 2 milioane de lei sub salariile plătite la Primărie, care, în aceste condiţii aberante de funcţionare, se pregăteşte să-şi mărească personalul. Dacă, anul trecut, când a fost atins acest record periculos despre care relatăm, n-ar fi fost banii alocaţi bugetului local din alte surse - buget de stat, fonduri guvernamentale, fonduri europene -, Câmpulungul era în faliment. Căci ceea ce colectează Primăria de la cetăţenii şi firmele din oraş nu ajunge, după cum am arătat, nici pentru lefurile nemeritate. Exclus facturi la utilităţi, exclus investiţii! 

Statul de funcţii din 2019, mai mare cu 28 de posturi faţă de cel din 2016 

Revenind la reorganizarea colectivului Primăriei, care constituie cel mai important subiect al ordinii de zi, pregătite pentru şedinţa din această săptămână, motivaţia lui Liviu Ţâroiu şi a celor care au „clocit” o grilă de salariaţi mai umflată are la bază „o serie de necesităţi care conduc la ideea că aparatul de specialitate trebuie reorganizat.” Necesităţile care impun sporirea „grămezii” nu sunt „deconspirate” publicului interesat să afle ce sarcini îi copleşesc pe subordonaţii lui Ţâroiu, încât le trebuie colegi noi. În schimb, aflăm din materialul de şedinţă care sunt noutăţile aduse de reorganizarea care se lasă cu servicii şi compartimente noi.

Iată ce schimbări le propune Liviu Ţâroiu consilierilor locali, în privinţa cărora nu avem niciun dubiu că le vor vota, căci şi „pilele” lor sunt absorbite de sistemul pe cale să se lărgească:

=Stabilirea funcţiei de secretar general al Municipiului Câmpulung;

=Redenumirea Serviciului Juridic, Administraţie Publică în Serviciul Juridic, Administraţie Publică, Arhivă; 

=Redenumirea Compartimentului Agricultură în Compartimentul Registrul Agricol şi Fond Funciar; 

=Înfiinţarea Compartimentului Juridic, Administraţie Publică, cu preluarea funcţiilor publice existente; 

=Înfiinţarea Compartimentului Arhivă în cadrul serviciului;  

=Înfiinţarea Compartimentului Relaţia cu Consiliul Local;

=Redenumirea Serviciului Buget, Contabilitate, Informatică în Serviciul Buget, Contabilitate şi Execuţie Bugetară; 

=Înfiinţarea Compartimentului Constatare, Impunere, Control, Urmărire şi Executare Impozite şi Taxe Locale Persoane Fizice şi a Compartimentului Constatare, Impunere, Control, Urmărire şi Executare Impozite şi Taxe Locale Persoane Juridice, prin reorganizarea Serviciului Administrare Venituri Persoane Fizice şi Juridice; 

=Înfiinţarea Compartimentului Guvernanţă Corporativă şi Sprijinire Asociaţii de Proprietari;   

=Înfiinţarea Compartimentului Strategii Urbane, Gestionare Documente de Urbanism şi Cadastru;

=Redenumirea Compartimentului Transport Public Local în Compartimentul Autorizări şi Autorizaţii de Funcţionare;

=Înfiinţarea Serviciului Dezvoltare Locală pentru facilitarea şi promovarea dezvoltării Municipiului Câmpulung, prin implementarea strategiilor şi politicilor de dezvoltare locală;      

=Redenumirea Compartimentului Programe, Prognoze în Compartimentul Proiecte, Programe, Prognoze, Fonduri Europene şi reorganizarea lui în cadrul Serviciului Dezvoltare Locală; 

=Redenumirea Compartimentului Protecţia Civilă, Evidenţă Militară şi Situaţii de Urgenţă în Compartiment Protecţie Civilă şi Situaţii de Urgenţă;   

=Se propune înfiinţarea Serviciului Iluminat Public Local; 

=Se propune înfiinţarea Compartimentului pentru Monitorizarea Procedurilor Administrative şi Tehnologia Informaţiei; 

=Se înfiinţează Compartimentul Implementare Proiecte Fonduri Externe Nerambursabile pe perioada implementării proiectului „Schimbă-ţi viitorul!” Dezvoltarea socială şi economică a persoanelor defavorizate din zona de Nord a municipiului Câmpulung”; 

=Se propune redenumirea Serviciului Asistenţă Medicală, Medicină Dentară în Compartiment Asistenţă Medicală, Medicină Dentară. 

Schimbările propuse, în privinţa cărora rămâne de văzut ce reacţie vor stârni în plen, joi, 29 august 2019, aduc o suplimentare a statului de personal cu 28 de posturi, faţă de toamna anului 2016.                  

Liviu Ţâroiu are voie să angajeze încă 33 de inşi la Primărie

Conform noilor grile, numărul total de posturi la Primăria Câmpulung este de 147, dintre care 114 sunt ocupate, iar restul de 33, vacante. Dintre cele ocupate, două sunt pentru demnitarii Liviu Ţâroiu şi Mărgărin Blidaru, 5 sunt funcţii publice de conducere, 59 sunt funcţii publice de execuţie - ocupate, aşadar, de funcţionarii publici -, iar 48, funcţii contractuale de execuţie. Cele 33 de locuri rămase în aşteptarea ocupanţilor au următorul specific: 3 sunt funcţii publice de conducere (nu pot fi ocupate decât de persoane cu statut de funcţionar public), 14 sunt funcţii publice de execuţie (tot funcţionari publici, cu rol de „executanţi”) , 2 sunt funcţii contractuale de conducere (aşa cum este directorul Bogdan Pătru, şeful ADP Câmpulung, care nu este funcţionar public), iar restul de 14, funcţii contractuale de execuţie. 

În 2016, când s-a aprobat ultima oară grila de personal a Primăriei Câmpulung, care va fi modificată prin votul din această săptămână, numărul total al posturilor în instituţie era de 119 (dintre care 113 ocupate şi 6 vacante). Prin urmare, noul stat de funcţii vine cu o majorare de 28 de posturi faţă de precedentul document aprobat de Consiliul Local. Posturi care aşteaptă candidaţii, printre care sigur n-aveţi şanse să vă regăsiţi dacă nu sunteţi într-o relaţie de cumetrie, politică ori personală, cu actualii membri ai administraţiei locale. Fie Executiv, fie Legislativ. Căci, pentru a fi împăcată toată lumea, şi puterea, şi opoziţia, s-au angajat şi pilele consilierilor, nu numai ale executivilor, care, iată, au liber la noi angajări.  

Per ansamblu, posturile din întreaga administraţie publică locală ajung la 415. Cu 58 mai multe decât în 2016

N-am precizat nimic despre serviciile şi instituţiile subordonate, care nu fac parte din aparatul de specialitate al primarului Liviu Ţâroiu, care saltă la 415 posturi. Subordonaţii contribuie la acest total cu următoarele efective de personal: 

-Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor - 14 posturi; 

-Direcţia Publică de Asistenţă Socială - 98 posturi;

-Biblioteca Municipală „Ion Barbu” - 9 posturi;

-Muzeul Municipal Câmpulung - 19 posturi;

-Casa de Cultură „Tudor Muşatescu” - 7 posturi;

-Serviciul Public Administraţia Domeniului Public şi Privat - 121 posturi. 

În 2016, organigrama Primăriei, a instituţiilor şi serviciilor publice  indica un total de 357 posturi. Cu 58 mai puţine decât în 2019, an cu o majorare de personal căruia i se face loc în instituţie, graţie noilor modificări, după câţiva ani cu creşteri salariale.

Magda BĂNCESCU

The most visited gambling websites in The UK