Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Pe pasarela de la Autogară, s-a renunţat definitiv la covorul de cauciuc în favoarea asfaltului

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 635

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2019_Iunie_2396_Clipboard15.jpgAgenda de lucru a Serviciului Public de Administrare a Domeniului Public şi Privat a ajuns la obiectivul din vecinătatea Parcului „Kretzulescu”: pasarela de la Autogară, a cărei suprafaţă va cunoaşte o îmbunătăţire, după asfaltarea programată în această vară. Reparaţia a fost dispusă la mai bine de patru decenii de la construcţia acestei treceri peste Râul Târgului, timp în care a ajuns într-o condiţie de neacceptat. Dar dacă autorităţilor nu le-a fost ruşine cu ea… Şi cu toate podurile, pentru care reabilitările au fost planificate cu o nepermis de mare întârziere. Propunerea iniţială de remediere a condiţiilor de trafic pietonal a constat în montarea unui covor elastic, în locul celui bituminos, neagreată nici de Executiv, nici de Legislativ, pe motiv că, iarna, nu s-ar fi putut circula pe cauciucul acoperit cu gheaţă. Aşa că a rămas în vigoare varianta numărul 2: asfalt turnat dintr-o parte în cealaltă a podului plin de denivelări. 

Podul de la „Olga Bancic”, singurul fără expertiză tehnică  

Până la lucrarea propriu-zisă de reabilitare, în această săptămână, se vopsesc balustradele. „Iniţial, eu am anunţat că fac un covor elastic. Dar s-a opus multă lume, că patinează… După mine, ideea era bună.”, a precizat directorul Bogdan Pătru, potrivit căruia, spre deosebire de tartanul montat în locurile de joacă, covorul propus a îmbrăca pasarela de la Autogară avea o duritate sporită. Şeful serviciului public ştia, în momentul în care a inclus trecerea pietonală peste râu în programul pe 2019, că este întocmită expertiza tehnică pentru toate podurile din oraş. „Pentru poduri există o legislaţie specială. Nu poţi să faci niciun fel de intervenţie, mai ales pe partea de încărcătură, până nu ai o expertiză tehnică. Dacă frezezi patru-cinci centimetri, pe aceia îi pui la loc, pentru ca podul să rămână în calculele în care este făcut. Oricum, se calculează supradimensionat şi se pune mult mai puţin. Podurile noastre sunt trecute de mulţi ani de perioada de garanţie.”, a adăugat acesta. Din acest punct de vedere, al încărcării, cauciucul era o soluţie avantajoasă, fiind mai uşor decât asfaltul. 

Cântărea, însă, greu la bani. ADP n-avea la dispoziţie decât 130.000 de lei, insuficienţi pentru a pune în practică întreaga lucrare, cu „accesoriile” sale: vopsirea balustradelor, tratarea rosturilor de dilatare între grinzi, etc. Surpriza cea mare s-a produs în momentul aflării că pasarela nu beneficiază de expertiză tehnică, nefiind tratată ca pod în anii mulţi trecuţi de la construcţia ei. Când directorul Pătru a cerut documentaţia, ca să ştie de are de făcut, a fost înştiinţat că nu există. A contactat telefonic aceeaşi firmă care s-a ocupat de celelalte poduri, o mai veche cunoştinţă, prin prisma lucrărilor derulate când Bogdan Pătru a activat în sectorul privat. „S-au deplasat oamenii, au măsurat, au făcut poze, etc. E aproape gata expertiza.”, a continuat şeful ADP, care a avut parte de un nou blocaj. 

Birocraţia amână asfaltarea cu încă o lună 

Intenţiile sale de a introduce cheltuielile pasarelei, sub forma unui proiect de hotărâre, pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Local de ieri, au fost zădărnicite de birocraţia care „omoară”, în general, proiectele publice şi private. Directorul ADP nu voia altceva decât să transfere 20.000 de lei, din totalul de 130.000 de lei, aflaţi în „contul” podului de la „Olga Bancic”, pentru a plăti expertiza tehnică. Transfer care nu se putea face decât cu aprobarea Consiliului Local, pe care acesta este nevoit s-o aştepte încă o lună. 

De ce nu s-a putut acum, ca să şi dea drumul la asfaltare, pe care o putea executa până la Zilele Câmpulungului, ne-a explicat tot acesta. „Legislaţia nu-ţi permite, zice că trebuie să fie în şedinţa de după 1 iulie, ca să poată intra în rectificare bugetară. Deşi totul se întâmpla în „bucătăria” mea. Dacă mă întrebaţi pe mine, eu trebuia să demonstrez legal cum am cheltuit banii. Nu să-i tot plimb… Şi uite aşa te mai aruncă încă o lună cu toate acestea. Eu mă bucuram că o bag în Consiliu acum, pe 27 iunie, şi trece. Dar nu se poate, căci trebuie să fie după 1 iulie.”, a conchis acesta. M.B. 

The most visited gambling websites in The UK