Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Parcările de la „S-uri”, aprobate chinuit, printre drăcuieli şi acuzaţii de „frecat” în Primărie

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 464

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2019_Iunie_2394_Clipboard15.jpgAleşilor municipali li s-a solicitat de către Executivul lui Liviu Ţâroiu să-şi însuşească schiţele lucrate de Urbanismul Primăriei, cu locurile de parcare aferente blocurilor S1, S2 şi S3 din Grui. Pentru a-şi exprima acest acord cerut de subalternii primarului, necesar atribuirii locurilor în parcările de reşedinţă şi încheierea contractelor de închiriere, consilierii locali au fost convocaţi la o întrunire extraordinară, marţi, 18 iunie 2019. Altfel spus, zona imobilelor de locuinţe amplasate peste drum de Cimitirul Grui este prima din care Primăria începe să colecteze taxa de staţionare a autoturismelor pe domeniul public. Taxa este ridicată, deocamdată, pentru 101 parcele antamate sau contractate - nu ştim exact ce s-a întâmplat - pe la mijlocul primăverii. Numărul îl aflăm din raportul întocmit de Nicoleta Şerb, de la Compartimentul Urbanism, care a conceput şi regulamentul în baza căruia sunt puşi la plată proprietarii de maşini. Conceput, impropriu spus, căci “inspirat” sună mult mai potrivit în cazul angajaţilor Primăriei Câmpulung, incapabili să conceapă norme, pe care, în lipsa propriilor idei, le copiază de la alţii în stare să le gândească.

Avizul Poliţiei Rutiere era aşteptat pe schiţe care n-aveau treabă cu marcajele din teren

Potrivit acestui document care însoţeşte proiectul de hotărâre, comisia de atribuire a locurilor în parcările de domiciliu a identificat următoarele posibilităţi de repartiţie a loturilor către cetăţeni: la blocul S1, 23 de locuri; la blocul S2, 24 de locuri; la blocul S3, 54 de locuri. Mai multe decât totalul cererilor înaintate de către doritori. „Avem suficiente locuri ca să putem da tuturor celor care au făcut cereri. Am cerut un aviz de la Poliţie pentru cele care sunt pe partea de trafic rutier. Vreau să vă mai spun o singură treabă: în Scheiul Braşovului sunt numai parcări longitudinale pe carosabil. Am cerut avizul Poliţiei Rutiere şi sperăm să-l primim cât de repede.”, sunt precizările primarului, din care reiese o eventuală contră cu opoziţia care a avut loc înainte de punerea în dezbatere, în plen, a hotărârii cu repartiţia parcărilor la „S-uri”. Parcări care n-au fost amenajate numai în spaţiile clasice, adică terenul de lângă bloc, ci şi pe stradă. 

Comparaţia cu Scheiul Braşovului n-ar sta în picioare, conform opozanţilor, pentru că ce a văzut Liviu Ţâroiu într-un oraş cu adevărat civilizat, condus de lideri capabili, sunt parcări publice, nu de reşedinţă, amenajate pe o stradă cu sens unic. Primarul nostru insistă că sunt rezidenţiale. Dar nu acesta era principalul „defect” al lucrării de amenajare a locurilor propuse pentru atribuire, ci poziţionarea unora dintre ele în intersecţia cu strada Carpaţi. Chiar marcarea unei parcări fix în curbă, care este omisă de schiţele angajatei de la Urbanism. Lucru negat la unison de Liviu Ţâroiu şi Nicoleta Şerb, pe care îi contrazice lucrarea din teren. Asta deşi primarul susţine că le-a văzut şi că trece prin Grui cel puţin o dată la trei zile. „Doar 12 locuri sunt pe carosabil.”, a stăruit şeful Executivului, contrazicându-l vehement pe liderul opoziţiei care fotografiase parcările aflate pe stradă, peste drum de cimitir. „Nu sunt pe stradă! Nu vă mint de niciun fel! Eşti fantastic, cum să fie (n.r. pe stradă)?! Mergem acum după şedinţă şi ţi le arăt! Ce dracu! Nu pe ăstea le închiriez!”, era într-o vădită confuzie primarul, care sigur le închiria pe acelea, fiind numerotate. 

Până la urmă, a pasat responsabilitatea către Poliţia Rutieră, al cărei aviz dat pentru nişte schiţe care înfrângeau realitatea era aşteptat.

Ţâroiu întoarce parcările de la bloc împotriva liberalilor, la fel ca demolarea garajelor 

Cu primarul în eroare şi restul colegilor uitându-se ca mâţa în calendar, dar dornici să voteze materialul - bun, rău - pe care îl aveau în faţă şi să plece acasă, preşedinta de şedinţă, Estera Stămoiu, a dispus să fie adusă angajata Primăriei, care a întocmit documentaţia confuză. În speţă, schiţele pe care nu apar neregulile semnalate la dezbaterea de acum patru zile. De trei ori a chemat-o secretarul Ramona Simion şi, într-un final, Nicoleta Şerb a pornit către sala de şedinţă, unde era aşteptată de Consiliu. Şi primarul a cerut să fie  chemată, şi consilierii au cerut să vină de îndată, asta după ce au constatat lipsa curioasă de la dialog taman a celei obligate să fie prezentă la şedinţă, indiferent că aleşii aveau sau nu întrebări pentru ea. Ca o paranteză, e regulă clară în Consiliul Local, ca angajatul Primăriei, autor al unei documentaţii, să se afle la dispoziţia sa, în timpul discuţiei. De neînţeles de ce Nicoleta Şerb n-a respectat protocolul, gest care nu face altceva decât să alimenteze şi mai mult bănuiala că Primăria nu lucrează curat.       

Cât au aşteptat ca să urce doamna Şerb, cearta lui Ţâroiu cu liberalii s-a înteţit, liberalii acuzându-l că minte, minte şi iar minte. Şi că nu era normal să traseze locuri de parcare în curbă, într-o intersecţie. Poliţiştii rutieri, dacă nu merg la faţa locului, ca să se convingă cum arată parcările în realitate, nu-şi dau seama din desenele diferite de cele reclamate în Consiliu. Iar avizul, teoretic, este acordat cu lejeritate. „Vreţi să le dăm oamenilor ca să aibă unde să parcheze? Sau nu vreţi? Nu le mai dăm pe ălea! În Grui, nu le dăm la nici unii parcări şi le facem parcare unde am dat centralele jos, să şi le pună acolo! Nu le dăm! Dacă voi cereţi să nu le dăm, nu le dăm!”, a umblat Liviu Ţâroiu la sentimentul alegătorului, care sigur vrea parcare. Şi cât mai aproape de casă. Ce contează că e în intersecţie?! Dacă el acolo o vede de la geamul locuinţei! Cartea pe care o juca primarul era la fel de serioasă şi gravă pentru imaginea PNL precum treaba cu demolarea garajelor, care i-a costat procente bune în 2016. Or acum politicianul Liviu Ţâroiu voia să inducă electoratului ideea că PNL se opune ca lumea să parcheze lângă bloc, fiind obligată să-şi ducă maşina pe amplasamentul fostelor centrale termice de cartier.

Din acest moment, s-a încins un ditamai tărăboiul cu „din ăstea PSD-iste” şi din „ălea liberale”, stins de apariţia Nicoletei Şerb, aşteptată ca o mireasă, cu aceleaşi schiţe derutante. Deşi unora li s-a părut normal să existe aprobarea Poliţiei înainte de vot, ca să fie siguri că ridică mâna pentru o poziţionare corectă a parcărilor de pe carosabil, Liviu Ţâroiu a sărit: „Votaţi-le, că vreau să fac contracte! Măcar să iau de la cei care sunt în regulă. Acolo am două sensuri fără să blochez. Parcarea nu blochează nimic, că am desfiinţat trotuarul. În locul lui am făcut parcare laterală. Şi am două sensuri fără niciun fel de problemă. Vă duc după şedinţă să vă arăt şi să-mi daţi o bere, că am dreptate. Măcar facem ceva, că de 15 ani n-aţi făcut nicio…”, a ţinut-o pe a lui Ţâroiu, acuzat de opoziţie, cităm cu acurateţe, că: „Sunteţi la Primărie de 15 ani. Aţi frecat-o pe aici 15 ani şi acum v-aţi văzut cu banii!” „Dar măcar am făcut, dracu’!”, s-a lăsat întărâtat primarul, care le-a amintit liberalilor de serviciul avut la Iatsa, nu la Primărie, în perioada invocată de aceştia. 

Acest dialog „savant”, produs cât a durat aşteptarea după inspectoarea de la Urbanism, a beneficiat de o soluţie de compromis din partea primarului: „Dacă e, amânaţi-o şi lăsaţi-o dracului şi „la revedere”!” De amânat, nu s-a amânat, fiindcă aveau de suferit nişte votanţi cu maşină, dar s-a impus amendamentul modificării schiţei, care trebuia să reflecte realitatea. Locurile longitudinale, trasate pe stradă, oricum, au fost scoase din hotărâre, până la venirea răspunsului Poliţiei. Aşteptarea după autoarea desenelor n-a meritat, aceasta insistând că opera ei este corectă, deşi parcarea pe colţul intersecţiei o vede orice chior. Cu condiţia să nu fie salariat al Primăriei Câmpulung. 

Magda BĂNCESCU

The most visited gambling websites in The UK