Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Reconstrucţia podului pe DJ 738 Jugur - Drăghici - Mihăeşti, peste Râul Târgului, estimată la aproape 4 milioane de euro

  • Written by Claudiu VIȘAN
  • Hits: 1696

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2018_2335_2-3-pod-jugur.jpgAleşii judeţeni au votat, la dezbaterea ordinară a lunii octombrie, documentaţia privitoare la o investiţie în Muscel. Mai exact, devizul general actualizat al „Podului pe DJ 738 Jugur - Drăghici - Mihăeşti, peste Râul Târgului, km 21+900, în comuna Mihăeşti”. Cu aceeaşi ocazie, a fost aprobat şi proiectul tehnic al acestui obiectiv cuprins în Programul Naţional de Dezvoltare Locală şi finanţat în baza unui contract încheiat în noiembrie 2017 între Ministerul Dezvoltării Regionale şi Judeţul Argeş. Valoarea totală a investiţiei a fost estimată la 20.523.577,03 lei (4.434.462 euro), din care construcţii plus montaj, 17.435.056,06 lei (3.767.135,40 euro). 

Extragem din proiectul tehnic, ataşat documentaţiei de şedinţă, câteva fragmente din consideraţiile autorilor referitoare la situaţia existentă în teren. „Pe drumul judeţean DJ 738, km 21+900, în comuna Mihăeşti, există un pod cu grinzi de beton, amplasat peste Râul Târgului. Culeele şi pila podului sunt construite din beton în bază, iar la partea superioară, din casete prefabricate din beton. Pila podului se prezintă uşor înclinată, fără, însă, a afecta circulaţia rutieră. Atât în aval de pod, cât şi în amonte de acesta, există două conducte metalice care supratraversează valea. Podul prezintă, în aval şi amonte, apărări din gabioane, iar la momentul efectuării investigaţiilor, apa curgea între cele două culei. 

DJ 738 este un drum cu două benzi de circulaţie, cu parte carosabilă de 6 m lăţime; lungimea totală a podului este de 31 m, iar lăţimea părţii carosabile, de 4,6 m; podul a fost dat în exploatare în anul 1995 şi are o vechime de 23 de ani. Deoarece nu există documentaţie tehnică, nu se poate spune nimic despre respectarea proiectului. Podul a avut caracter provizoriu şi, din această cauză, se consideră depăşită durata de exploatare. Conform expertizei tehnice, la nivelul podului s-au constatat următoarele deficienţe şi degradări: suprastructura este alcătuită din grinzi prefabricate precomprimate (fâşii cu goluri), aşezate joantiv şi solidarizate prin antretoaze de capăt din beton; se observă la adaos infiltraţii şi eflorescente; grinzile au defecte de faţă văzută (ciupituri), pete, culoare neuniformă; tablierul este deplasat din cauza tasării pilei; grinzile de parapet prezintă degradări ale betonului; culeele sunt de tip masiv, cu fundaţii directe din beton degradat; pila s-a înclinat spre aval cu circa 50 cm; rezemarea grinzilor prefabricate este făcută direct, necorespunzător; nu are opritori pentru acţiunile seismice; sferturile de con sunt nepereate şi şi-au pierdut forma; albia râului în zona podului este mai lată decât lungimea podului; există apărări de maluri în zona podului din gabioane degradate; rampele de acces au tasări mari; nu există scări şi casiuri; din cauza lungimii insuficiente a podului, există pericol de rupere a drumului în spatele culeelor la inundaţii şi viituri; lăţimea părţii carosabile, de 4,6 m, nu asigură desfăşurarea traficului pe două sensuri în bune condiţii; nu există trotuare; parapetul metalic este deteriorat.”, sunt o parte dintre stricăciunile constatate de specialiştii care au proiectat o cale de trecere cu o lungime totală de 43,7 m, având o singură deschidere de 36,6 m.

„În secţiune transversală, podul asigură o parte carosabilă de 7,8 m şi două trotuare a câte 1,5 m fiecare. Lăţimea totală a suprastructurii podului este de 11,5 m.” Durata construcţiei noului pod a fost estimată la 12 luni. „Podul existent va fi folosit ca variantă de circulaţie provizorie în timpul execuţiei lucrărilor, iar la finalizarea acestora, va fi demolat şi suprafeţele ocupate de pod vor fi refăcute şi aduse la starea iniţială. Demolarea podului existent se va face numai după construirea podului nou şi deschiderea circulaţiei.”, prevede proiectul tehnic.

The most visited gambling websites in The UK