Menu
TRAFIC

Iarca susţine că, la maşini, creşterea e doar de un leu. În realitate, creşterea e mult mai mare

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 395

Taxele pe mijloacele de transport deţinute de câmpulungeni s-au majorat, susţine directoarea economică a Primăriei, cu rata inflaţiei, conform unei grile prevăzute în Codul Fiscal. Grilă din care autorii taxelor şi impozitelor au ieşit, dar Violeta Iarca susţine că nu este nicio problemă, pentru că le dă voie Codul Fiscal. Chiar dacă şefa Economicului a prezentat public câteva dintre valorile rămase neschimbate în 2019, faţă de 2018, sunt şi măriri destul de multe, după cum veţi constata singuri, uitându-vă pe cifrele de mai jos. „Nu se modifică la mijloacele de transport cu capacitatea cilindrică de până la 1.600 cmc, a fost 8 lei, rămâne tot 8 lei.”, le arată Iarca locuitorilor Câmpulungului câtă generozitate a manifestat atunci când le-a revizuit obligaţiile la buget. „De la 1.600 cmc încolo se măresc toate.”, i-a retezat accesul de mărinimie Bogdan David, nelăsat fără replică de Iarca: „Cu un leu!” În realitate, diferenţele între ce a fost şi ce va fi sunt simţitor mai crescute. Dacă, după socotelile Economicului Primăriei, de-abia se simte un salt de 1,3%, în schimb, liberalilor le-a ieşit un procent de 7,5% aplicat la sumele din 2018. Noi vom prezenta atât nivelurile de impozitare prevăzute de Codul Fiscal, cât şi valorile aprobate de aleşii noştri.

 

I.Vehicule înmatriculate (lei/200 cmc sau fracţiune din aceasta)

1.Motociclete, tricicluri, cvadricicluri până la 1.600 cm3 inclusiv şi autoturisme cu capacitatea cilindrică de până la 1.600 cm3 inclusiv: 8 lei/200 cm3 sau fracţiune din aceasta (nivelul de impozitare prevăzut de Codul Fiscal); 8 lei/200 cm3 sau fracţiune din aceasta (nivelul de impozitare începând cu 1 ianuarie 2019);

2.Motociclete, tricicluri, cvadricicluri cm3 cu capacitatea cilindrică de peste 1.600 cm3: 9 lei (nivelul din Codul Fiscal); 9 lei (nivelul aprobat pentru 2019, neschimbat faţă de 2018); 

3.Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 1.601 cm3 şi 2.000 cm3 inclusiv: 18 lei (nivelul din Codul Fiscal); 18 lei (nivelul aprobat pentru 2019, neschimbat faţă de 2018); 

4.Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.001 cm3 şi 2.600 cm3 inclusiv: 72 lei (nivelul din Codul Fiscal); 72 lei (nivelul aprobat pentru 2018); 73 lei (nivelul aprobat pentru 2019); 

5.Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.601 cm3 şi 3.000 cm3 inclusiv: 144 lei (nivelul din Codul Fiscal); 144 lei (nivelul aprobat pentru 2018); 146 lei (nivelul aprobat pentru 2019); 

6.Autoturisme cu capacitatea cilindrică de peste 3.001 cm3: 290 lei (nivelul din Codul Fiscal); 290 lei (nivelul aprobat pentru 2018); 294 lei (nivelul aprobat pentru 2019);

7.Autobuze, autocare, microbuze: 24 lei (nivelul din Codul Fiscal); 24 lei (nivelul aprobat pentru 2019, neschimbat faţă de 2018);

8.Alte vehicule cu tracţiune mecanică cu masa totală maximă autorizată de până la 12 tone inclusiv: 30 lei (nivelul din Codul Fiscal); 30 lei (nivelul aprobat pentru 2019, neschimbat faţă de 2018);

9.Tractoare înmatriculate: 18 lei (nivelul din Codul Fiscal); 18 lei (nivelul aprobat pentru 2019, neschimbat faţă de 2018).

 

II.Vehicule înregistrate (lei/200 cmc sau fracţiune din aceasta): 

1.1.Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică < 4 800 cm3: 2-4 lei (nivelul din Codul Fiscal); 4 lei (nivelul aprobat pentru 2019, neschimbat faţă de 2018); 

1.2.Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică > 4.800 cm3: 4-6 lei (nivelul din Codul Fiscal); 6 lei (nivelul aprobat pentru 2019, neschimbat faţă de 2018); 

2.Vehicule fără capacitate cilindrică evidenţiată: 50-150 lei/an (nivelul din Codul Fiscal); 150 lei/an lei (nivelul aprobat pentru 2018); 152 lei/an (nivelul aprobat pentru 2019);  

În cazul mijloacelor de transport hibride, impozitul se reduce cu 50%. În cazul unui ataş, impozitul pe mijlocul de transport este de 50% din impozitul pentru motocicletele respective. 

În cazul unui autovehicul de transport de marfă cu masa totală autorizată egală sau mai mare de 12 tone, impozitul pe mijloacele de transport este egal cu suma corespunzătoare prevăzută mai jos:

1.Două axe

1. Masa de cel puţin 12 tone, dar mai mică de 13 tone: 0 lei/an (ax(e) motor(oare) cu sistem de suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 142 lei/an (alte sisteme de suspensie pentru axele motoare), faţă de 0 - 133 lei, în 2018; 

2.Masa de cel puţin 13 tone, dar mai mică de 14 tone: 142 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 395 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 133 - 367 lei, în 2018;

3.Masa de cel puţin 14 tone, dar mai mică de 15 tone: 395 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 555 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 367 - 517 lei, în 2018;

4.Masa de cel puţin 15 tone, dar mai mică de 18 tone: 555 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 1.257 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 517 - 1.169 lei, în 2018;

5.Masa de cel puţin 18 tone: 555 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 1.257 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 517 - 1.169 lei, în 2018. 

II.Trei axe

1.Masa de cel puţin 15 tone, dar mai mică de 17 tone: 142 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 248 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 133 - 231 lei, în 2018;

2.Masa de cel puţin 17 tone, dar mai mică de 19 tone: 248 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 509 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 231 - 474 lei, în 2018;

3.Masa de cel puţin 19 tone, dar mai mică de 21 tone: 509 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 661 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 474 - 615 lei, în 2018;

4. Masa de cel puţin 21 tone, dar mai mică de 23 tone: 661 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 1.019 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 615 - 947 lei, în 2018;

5.Masa de cel puţin 23 tone, dar mai mică de 25 tone: 1.019 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 1.583 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 947 - 1.472 lei, în 2018;

6.Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de 26 tone: 1.019 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 1.583 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 947 - 1.472 lei, în 2018;

7. Masa de cel puţin 26 tone: 661 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 1.583 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 947 - 1.472 lei, în 2018. 

III.Patru axe

1.Masa de cel puţin 23 tone, dar mai mică de 25 tone: 670 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 670 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 615 - 623 lei, în 2018;

2.Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de 27 tone: 670 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 1.046 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 623 - 973 lei, în 2018;

3.Masa de cel puţin 27 tone, dar mai mică de 29 tone: 1.046 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 1.661 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 973 - 1.545 lei, în 2018;

4.Masa de cel puţin 29 tone, dar mai mică de 31 tone: 1.661 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 2.464 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 1.545 - 2.291 lei, în 2018;

5.Masa de cel puţin 31 tone, dar mai mică de 32 tone: 1.661 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 2.464 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 1.545 - 2.291 lei, în 2018;

6.Masa de cel puţin 32 tone: 1.661 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 2.464 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 1.545 - 2.291 lei, în 2018.

 

În cazul unei combinaţii de autovehicule, un autovehicul articulat sau tren rutier, de transport de marfă cu masa totală maximă autorizată egală sau mai mare de 12 tone, impozitul pe mijloacele de transport este egal cu suma corespunzătoare prevăzută mai jos: 

I.2+1 axe

1.Masa de cel puţin 12 tone, dar mai mică de 14 tone: 0 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 0 lei/an (alte sisteme de suspensie);

2.Masa de cel puţin 14 tone, dar mai mică de 16 tone: 0 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 0 lei/an (alte sisteme de suspensie);

3.Masa de cel puţin 16 tone, dar mai mică de 18 tone: 0 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 64 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 0 lei, în 2018;

4.Masa de cel puţin 18 tone, dar mai mică de 20 tone: 64 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 147 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 60 - 137 lei, în 2018;

5.Masa de cel puţin 20 tone, dar mai mică de 22 tone: 147 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 344 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 137 - 320 lei, în 2018;

6.Masa de cel puţin 22 tone, dar mai mică de 23 tone: 344 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 445 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 320 - 414 lei, în 2018;

7.Masa de cel puţin 23 tone, dar mai mică de 25 tone: 445 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 803 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 414 - 747 lei, în 2018;

8.Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de 28 tone: 803 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 1.408 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 747 - 1.310 lei, în 2018;

9.Masa de cel puţin 28 tone: 803 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 1.408 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 747 - 1.310 lei, în 2018. 

 

II.2+2 axe

1.Masa de cel puţin 23 tone, dar mai mică de 25 tone: 138 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 321 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 128 - 299 lei, în 2018;

2.Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de 26 tone: 321 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 528 lei/an (alte sisteme de suspensie pentru axele motoare), faţă de 299 - 491 lei, în 2018;

3.Masa de cel puţin 26 tone, dar mai mică de 28 tone: 528 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 775 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 491 - 721 lei, în 2018;

4.Masa de cel puţin 28 tone, dar mai mică de 29 tone: 775 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 936 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 721 - 871 lei, în 2018;

5.Masa de cel puţin 29 tone, dar mai mică de 31 tone: 936 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 1.537 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 871 - 1.429 lei, în 2018;

6.Masa de cel puţin 31 tone, dar mai mică de 33 tone: 1.537 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 2.133 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 1.429 - 1.984 lei, în 2018;

7.Masa de cel puţin 33 tone, dar mai mică de 36 tone: 2.133 lei/an (sistem de suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 3.239 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 1.984 - 3.012 lei, în 2018;

8.Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de 38 tone: 2.133 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 3.239 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 1.984 - 3.012 lei, în 2018;

9.Masa de cel puţin 38 tone: 2.133 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 3.239 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 1.984 - 3.012 lei, în 2018. 

III.2+3 axe

1.Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de 38 tone: 1.698 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 2.363 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 1.579 - 2.197 lei, în 2018; 

2.Masa de cel puţin 38 tone, dar mai mică de 40 tone: 2.363 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 3.211 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 2.197 - 2.986 lei, în 2018;

3.Masa de cel puţin 40 tone: 2.363 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 3.211 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 2.197 - 2.986 lei, în 2018.

IV.3+2 axe

1.Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de 38 tone: 1.500 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 2.083 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 1.395 - 1.937 lei, în 2018;

2.Masa de cel puţin 38 tone, dar mai mică de 40 tone: 2.083 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 2.881 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 1.937 - 2.679 lei, în 2018;

3.Masa de cel puţin 40 tone, dar mai mică de 44 tone: 2.881 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 4.262 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 2.679 - 3.963 lei, în 2018;

4.Masa de cel puţin 44 tone: 2.881 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 4.262 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 2.679 - 3.963 lei, în 2018.

V.3+3 axe

1.Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de 38 tone: 853 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 1.032 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 794 - 960 lei, în 2018;

2.Masa de cel puţin 38 tone, dar mai mică de 40 tone: 1.032 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 1.542 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 960 - 1.434 lei, în 2018;

3.Masa de cel puţin 40 tone, dar mai mică de 44 tone: 1.542 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 2.454 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de 1.434 - 2.283 lei, în 2018;

4.Masa de cel puţin 44 tone: 1.542 lei/an (suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute); 2.454 lei/an (alte sisteme de suspensie), faţă de faţă de 1.434 - 2.283 lei, în 2018.

 

În cazul unei remorci, al unei semiremorci sau rulote care nu face parte dintr-o combinaţie de autovehicule, impozitul pe mijlocul de transport este egal cu suma de mai jos:

a.până la o tonă inclusiv: 9 lei, neschimbat faţă de 2018; 

b.peste o tonă, dar nu mai mult de 3 tone: 34 lei, neschimbat faţă de 2018; 

c.peste 3 tone, dar nu mai mult de 5 tone: 53 lei, faţă de 52 lei, în 2018;

d.peste 5 tone: 65 lei, faţă de 64 lei, în 2018.

The most visited gambling websites in The UK